Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Kjekt å bli kalt klovn for å etterprøve visse utsagn her. Skal man ikke kunne spør etter mer informasjon eller skal man ta alt for god fisk så lenge det er utelukkende positivt vinklet ?

3 Likes

TRVX har nå 3 ben å stå på og de organiseres seg deretter. Vi får håpe at et av bena selges slik at de 2 andre kan finansieres.

1,48 er vel ATL? Nærmer oss med stormskritt :flushed:

1 Like

beste kvartalsrapporten jeg har sett.
Godt eksempel på hvor galt markedet kan være men det endrer seg nok snart nå.

3 Likes

Det har vært ordbruk rundt videre dokumentasjon av abscopaleffekt. Ytterligere og mer objektiv bekreftelse av denne, som analyse av tumor micro-environment i ikke-injiserte, men responsive, er å forvente.

Tenke seg til. Det hadde vært topp.

Jeg har pakket tungt og har definitivt overvekt, men setebeltet er påspent og jeg er klar​:rocket::rocket::rocket:

7 Likes

Hadde planer om å feire med en iskald en dersom det ble et lite snev av oppgang i dag. Nå ser det ut som det i stedet blir en Nøgne ø “dark horizon”
God helg til menigheten

3 Likes

Jeg har bare lest presentasjonen på engelsk. “Capitalize” brukes i to betydninger: 1: provide (a company) with capital 2: take the chance to gain advantage from…Jeg er ganske sikker på at ledelsen henviser til alternativ 2. To sider av samme sak vil kanskje noen si. Ja, kanskje på sikt.

Vann og knekkebrød her

1 Like

Litt tidlig med god helg vel🙂. Egentlig en bra dag for T aksjonærer. Så la ikke børsklimaet nå om dagen ødelegge gleden med en iskald eller noe annet leskende.

2 Likes

For oss som er inne for det fundamentale er det en fantastisk dag, uke og måned!
Litt sutring over kursen får være lov, men det kan ikke Targovax noe for!

7 Likes

Hør på siste innlegget til Wikman da han runder av presentasjonen før spørsmålene. Jeg skrev at “strategien” var å få partner inn.

1 Like

Da kjører jeg på litt i kveld jeg også. Skål🙂

3 Likes

Birgitte: “Partneren kommer i Onkos 102 når fisjonen/fusjoner og omorganiseringen er formaliset. Partneren skal inn i et eget selskap. Ryddig organisering. Helt klart signal fra Wikman under presentasjonen at det er strategien.”

Drop-down merger forventes å være fullført innen juni 2022.

Fra dagens presentasjon
EW: “Starting with Melanoma, this trial we are stucturing so that it will be the one trial we need to do to be able to partner out the program. (…) With the data in hand, if its successfull, we aim to out-license the product for registrational development.”

Dette tolker jeg som at de fullfører den kommende studien og, basert på dataene, dernest ser på partner for utlisensiering.

Hvis man leser meldingen i går angående avtale med Agenus står det følgende: “Following demonstration of competitive clinical efficacy in the planned phase 2 study, the parties intend to extend the collaboration into a registrational development program.”

Ergo er det Agenus som vil gå inn med midler hvis den kommende studien er suksessfull ?

Angående funding av Melanoma-studien: “We have have current capital that last until the middle of next year. Going forward, these trials take years, the business model is that biotechs do refinancings at intervals, we will raise the money we need to execute the plans we have. We are confident we can attract quality investors to do so”

Så jeg ser ikke de klare signalene mot de-merger og at partner skal inn med det første.

Samtidig sier Wiklund dette om Oncos102/TG/cRNA: “The Value creation short term will be through business development*”

*Fra google: In the simplest terms, business development can be summarized as the ideas, initiatives, and activities that help make a business better . This includes increasing revenues, growth in terms of business expansion, increasing profitability by building strategic partnerships, and making strategic business decisions.

Jeg blir ikke klok på dette :exploding_head:

8 Likes

Masse funtamentale, gode nyheter ja😀 jeg er bare redd kursen skal holdes på dette nivået i lang tid helt til det trengs påfyll av penger igjen. Da ser vi nok alle utvanningers mor er jeg redd. La oss håpe det ikke skjer😀

Kortsiktig så tror jeg at det er i cRNA vi kan få en deal! De fleste biotek dealer skjer i prekliniske stadier(mener jeg å ha lest et sted)!

Men jeg ble optimistisk med tanke på melanomstudiet, og Wiklund sine tanker rundt agenus, og deres anti-CTLA-4! Ingen andre har en deal med de heller! De kan også bli den neste store CPI! Her skiller Targo seg fra røkla, de kjører et samarbeid med det som kan bli det neste Keytruda!

4 Likes

Dette

I kombinasjon med dette:

Og EW’s ord om komboen i dag likte jeg svært godt.

For de som kanskje ikke har fått det helt med seg er det ikke bare refractory melanoma som ligger i potten nå, men hele fuckings melanoma!
Med et studieoppsett hvor de kan kjøre flere registreringsstudier underveis.

Med forbehold at jeg har misforstått noe!

6 Likes

Du har et poeng eller flere ser det. Det er mulig jeg vR litt “rusa” på presentasjonen. God helg.

Fint innlegg Haltopen.

Det jeg plukket opp vedrørende partner eller deal på ONCOS kom når studiedesignet ble diskutert.

Det ble nevnt at studiet blir størrelsemessig av sånn art at det tilfredsstiller regulatoriske myndigheter og samtidig de-risker caset for BP.

Det fine er at vi kan få data på ORR tidlig. Den tekniske undersøkelsen av vevsprøver kan starte tidligere enn sist. Denne informasjonen blir nyttig. Er den god, vil grunnlaget for finansieringen påvirkes i positiv forstand.

4 Likes

Må innrømme at jeg fikk trua på litt kinapenger igjen også, (skal sies at jeg har jekka meg en øl):grin: Men jeg som begynte å kaste penger inn i Targo for ca 6 år siden, så er det kult at de setter i gang med TG i Norge, neste 1/2 år! TG var det store i Targo når jeg gikk inn. TG var aldri dårlig.

9 Likes

Ok, så nå tar jeg en øl også. Skål for å ha eid Targovax som kostet over 30kr. Måtte det skje igjen.

15 Likes

Jeg tror ikke det er helt utenkelig. Lyttet til Agenus sin Q1 presentasjon nå i kveld og har gjort følgende notater;

  • Putting on hold all programs that are not critical for near term value generation + cost reduction for balance this year
  • Botensilimab anses som deres høyeste prioritet (sitat fra Q&A; “Lazer focused on botensilimab program”) , hvor de har valgt å prioritere (1) Relapsed Refractory Melanoma, (2) MSS Colorectal Cancer" og (3) Pancreatic Cancer.
  • Strong financial position, 250MUSD in cash, expect additional milestones this year.

Så min oppsummering er at situasjonen i sektoren gjør det vanskelig for dem å justifisere kostnader som ikke er forbundet med kortsiktig verdiskapning. Men med såpass stort fokus på Botensilimab (hvor de også fremmet kombinasjonen Botensilimab og Balstilimab) så har jeg vanskeligheter med å tro at de blir sittende helt stille om resultatene viser seg å være gode.

Syntes for øvrig det er bra du stiller kritiske spørsmål.

6 Likes