Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Synes også Haltopen, hadde rettmessig kritisk sans!
Leste også litt på
Agenus i går, hang meg litt opp i at de satset på botensilimab i B.l.a pancreas! Det var her TG sin første indikasjon var, og de hadde gode resultater👍

8 Likes

Hva skjedde der?!

13% opp, et lite øyeblikk!
Før robotene måtte smelle den ned igjen, selvsagt. :roll_eyes:

2 Likes

Synd, men idag blir vi nok preget av stor nedgang i Nanov. Mange sitter i flere bio og med det sure markedet som er nå så må nok noen selge pga høy giring.

Jeg synes også vi fikk en solid presentasjon igår. Mye bra på gang og gode svar på spørsmål. La oss håpe de får inn en parter og noen kroner, da kan dette bli virkelig bra.

Noen som har funnet mer informasjon om Agenus? Ser de brenner mye cash pr kvartal. 263m USD cash balance, men brant opp rundt 50 i Q1.

CD137: Avtale med Gilead, 150 millioner up front i 2018.
Fra Q1 i går: Agenus received $5M milestone payment with up to $570 million in future potential option fees and milestones.

QS-21 Stimulom (Shingles) er utlisensiert til GSK, og mottar royalties, etter det jeg kan se.

TIGIT: Global licensing agreement med BMS. Mottok 200 mill USD up front i fjor, og 1.37 millarder dollar i kommende milestones

Avtale med Incyte for fire produkter. Mottatt en hel del up front her også.

ILT4: Avtale med Merck. Mottok 10 millioner USD 2020, med potensielt 85 millioner igjen + royalties.

Ellers ikke så lett å se når man kan forvente flere milestone payments her. De forventer selv flere betalinger i 2022 - men hvor store beløp er det snakk om?

Hvis dette skal bli en betalende partner for Targo er det en fordel med noe forutsigbarhet i pengebeholdningen og fremtidig cash flow…

For er det i det hele tatt aktuelt med en ny, betalende, partner på dette tidspunktet nå som Agenus supplerer anti-PD1 og -CTLA4 medikamenter? Kanskje for co-stim, vaccine, bi-specifics, Tcell engagers, etc? eller blir dette vel optimistisk ?

2 Likes

200 k’s solgt på 1.494 vitner om hvor langt ned i sumpen vi er … burde være en no brain å kjøpe, men med investorer med korte briller er vi hvor vi er, nemlig i fjøsen og nærmere bestemt ; i møkka kjelleren

Det er folk utpå der som trenger penger av ulike grunner og som MÅ selge. Slike aksjonærer er det nok i T også.
Det kan nok føles håpløst for øyebliket men T som selskap har god fremdrift for tiden uavhengig av markedet. Kurs messig “møkk” ja men selskapsmessig “gull”.
Så da spørs det hvor du er enten på selgeren -møkk- eller på den langsiktige investerings siden - gull.

3 Likes

Jeg tok muligheten til å planlegge skatt og solgte på 4.90 og tok tilbake på 4.94. Bare <30K ikke 200 K. Måtte vente en stund for å få alt, men fikk kjøpt. Skulle bare mangle for de som var så heldige å få mine for 4.9…

Mye spennende i TRVX nå. Kursen holdes vel igjen pga smitteeffekt fra NANO i dag.

1 Like

Tror Targovax evner å holde kursen nede på egenhånd :wink:

Samarbeidet med Agenus virker spennende, og de ser ut til å være et velrenommert og vitenskapelig og kommersielt sterkt selskap.

Men, samme hvor spennende dette samarbeidet er mangler Targo fremdeles penger til å gjennomføre den kommende studien sin. Agenus bidrar kun med medikamenter. Det holder kursen nede. Slik det ser ut nå kan man forvente en emisjon rundt samme tid som studieoppstart.

Med mindre Targovax drar opp en kanin eller to av hatten via "business development"

Hvilke kaniner kan dette være, og hvor realistisk er det?

  • cRNA Proof of Concept og patent ventes tidligst andre halvdel av 2022. Hvor lang tid etter dette kan man forvente en pre-klinisk deal?
  • Flere partnere i Melanoma-studien. Kun medikamenter eller betalende partner?
  • Flere indikasjoner for TG. Betalende partner eller lignende deal som for Myeloma?
  • IoVaxxis kan man tidligst forvente avklaring rundt Q4’22 og er i så fall snakk om skarve 30 millioner kr.
  • Annet ?

Usikker på om jeg har fått med alle oppdateringene, men denne er retningsgivende:

Edit: Jeg tror Colorectal kan være en joker, hvis det er noe som helst effekt der tror jeg ikke du skal se bort fra at pipen til TRVX utvides enda mer - for andres penger!

3 Likes

Hehe. Det er nok å snu det på hodet å fremsetille det slik at nye muligheter, som selvsagt skal finansieres om de skal gjennomføres, er noe som har for vane å trekke kursen på biotekselskaper ned. Kjenner meg ganske trygg på at informasjonen fra selskapet de siste dagene ville gitt god oppgang om det ikke var for klima/eksterne forhold.

1 Like

Enig, det er mye på gang her! Men hva er det som potensielt kan dra inn penger slik at selskapet unngår en emisjon?

Jeg tror de mest aktuelle er:

  • cRNA kan forsvinne / Joint Venture
  • Colorectal (CRI og AstraZeneca) hvis de viser gode data, dvs antydning til positive data
  • Utvikling av noen av samarbeidene
  • Lisenspenger, ref patentsaken?

En av grunnene til at jeg tror noe er på vei ut / JV er pga selskapsstrukturen som endres i disse dager.

5 Likes

ja, vi vet også at Magnus Jaderberg er ute :roll_eyes: og Lone har steppet inn, :wink: hun virker stødig og bra
… og ja, opplegget med ny selskapsstruktur må basere seg på noen muligheter som er der allerede, eller som de ser kan komme :fishing_pole_and_fish:

Pengene holder til neste sommer.

1 Like

Man øker pengebeholdningen før kassen er tom

Hvis ikke EW står og juger på q1 presentasjonen så forholder jeg meg til det. De brant mye i q1 pga overlapp på stillinger ifm ansettelser. Får vi Kinapengene så er det ikke sikkert det bli emisjon før nærmere jul 2023.

1 Like

Kommer vel noe nyheter før en emisjon dersom ikke er det ikke mye å sette emisjon på lenger😅 har nå 30x mer aksjer enn når kursen stod i ALTH så det kan jo virkelig blir spennede om/når ting faller på plass for selskapet🥳

1 Like

Dagens pengebruk og beholdning holder til og med Q2 2023. Da har man null igjen. Fra iovaxxis får man 25-30 millioner kroner som varer maksimalt ett kvartal. Altså er man i null etter Q3 2023. Hvordan du kan mene at emisjon settes ved Q42023 kan ikke jeg begripe. Men det er kanskje bare meg.

I tillegg er det ikke utenkelig at pengebruken øker med oppstart av Melanom- studien og minst én TG studie.

Man kan jo alltids spekulere, men det er litt tidlig å si noe sikkert om hvordan de ulike prosjektene skal finansieres. Det er forskjell på kriseemisjoner og emisjoner til nye initiativer der man har en plan og samarbeidspartnere. Et eksempel er RECSIs emisjon i oktober 2020, da markedsverdien var ca 3 mrd, og man hentet ca 1 mrd på 10,8 da kursen var 11,38.
Som Guny skriver nedenfor: Emisjonen før jul -21 i TRVX fikk store negative konsekvenser for kursen pga måten den ble gjennomført på. Neste gang det hentes penger her bør det være til et konkret pirrende prosjekt med samarbeidspartnere. Det er ikke riktig tidspunkt for selskapet å gjøre dette nå, kun få mnd siden sist, og i dagens klima. Den eneste fornuftige grunnen til å diskutere emisjon nå måtte evt være om man er på bunnfiske og vil skremme noen stakkarer til å gi fra seg billige aksjer i frykt for at vi nå skal repetere det vi så før jul. :fishing_pole_and_fish:

2 Likes