Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Interessant. Har du linken til dette?

1 Like

Viktig å ta i betraktning at oncos (sannsynligvis) får keytruda til å fungere igjen i sen fase refractory melanoma. I mesothelioma må de fungere sammen i tidlig fase.

Fra melanoma meldingen i sommer var dette forøvrig høydepunktet for meg:
Examples of increased T-cell infiltration into lesions not injected with ONCOS-102 were also observed.

Så får vi se om vi også får flere og mere langvarige responser med 12 injeksjoner nå før jul.

3 Likes

Ja. Så om jeg tar på haussehatten igjen (den er sjeldent av), så vil best case scenario tilsi Oncos-102 + Keytruda som SoC der bruk av Keytruda er aktuelt? Dersom det altså viser seg det vi håper på, dvs. Oncos-102 virker positivt med Keytruda “all over” og ikke bare i meso og melanom.

Hvordan stiller Oncos-102 seg mot de andre virusene i markedet? Er nedslagsfeltet i disse i teorien like bredt? ØS snakker jo om class leading virus her.

1 Like

Presentations

September 16, 2020----------------------- VS -------------- September 2nd, 2020

image






ref: https://www.targovax.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2019/03/2009-trvx-investor-presentation-hcw.pdf

32 Likes

Ganske så bull at de går fra å omtale Oncos som «one of the furthest developed» og «strong immune activation data» til siste versjon; «has clinically demonstrated the broadest and most powerful immune activation of any oncolytic virus, both as monotherapy and in combinations»

Altså, nå er Oncos beviselig det mest virkningsfulle og mest anvendelige onkolyktiske virus av alle! Nå er det lov til å legge sammen 2 + 2; vi vet at selskapet er godt inne i avlesningen av melanom, og de har valgt å ikke slippe data før de kommer med et komplett datasett. Kall det gjerne spekulasjon, men jeg vil tro at det er rimelig på kanten å gå ut og fortelle resten av verden at Oncos 102 er verdens beste onkolytiske virus uten at de snart også kan dokumentere påstanden med bekreftende data.

Jeg er overbevist om at dette skiftet i uttrykk er linket til tidlige observasjoner i 2.cohort melanom som kun selskapet kjenner til p.t. Dette lover godt :champagne::rocket:

30 Likes

(Deleted)

5 Likes

Det er nok min primære tolkning også. Hvis melanomdata ikke viser dette, så blir det jo for dumt :slight_smile:

Jeg minner om denne:

Behandling i 27 uker.

Siste pasient dosert i melanoma 03.03.2020:
https://newsweb.oslobors.no/message/497106

27 uker fra 03.03.2020 er 189 dager senere, det vil si 08.09.2020. Passer mellom disse to presentasjonene det.

16 Likes

Presentere data på IO Summit 6. oktober?

11:40 amONCOS-102: Clinical Results from Melanoma and Mesothelioma Combination Trials

Erik Digman Wiklund, PhD, Chief Business Officer, Science & Business Development, Targovax ASA

Targovax is developing ONCOS-102, an armed oncolytic adenovirus, which is being tested in three Phase I/II combination trials in mesothelioma, melanoma, and peritoneal cancers. The mesothelioma and melanoma trials have reported encouraging efficacy data over the past months, and a summary of the findings to date will be presented.

10 Likes

SEVERAL SIGNIFICANT ONCOLYTIC VIRUS TRANSACTIONS

FLERE BETYDELIGE ONKOLYTISKE VIRUS TRANSAKSJONER

3 Likes

Ja, det er ganske bull at den frem til nå sindige gjengen omtaler Oncos på denne måten. Ledelsen har fått en del kritikk underveis, men troverdige har de i alle fall vært. Så det er ingen grunn til å tro at selvtilliten er påtatt, men stammer fra funn i pågående studier (forutsatt at selskapet har innsyn i disse - noen som vet?).

Som Soug uttalte etter melanom del 1: "Her er det tre pasienter som har fått snudd sykdommen sin og det er bra i en så syk pasientpopulasjon, sier CEO Øystein Soug til Hegnar.no, før han fortsetter.- Dette er personer uten noen andre muligheter, så dette er en bekreftelse på at vi jobber med noe viktig. For å måle effekten av medisinen ser Targovax på kreftsvulsten direkte også hvordan denne utvikler seg.- Det vi så i denne studien her på de tre pasientene som responderte var at én mistet hele kreftsvulsten, og to av de fikk en stor reduksjon. Hvorvidt dette fører til en livsforlengelse blir spekulasjon på nåværende tidspunkt. Det har vi ikke noe data til å kunne si noe om. Men det er det som er målet, sier Soug. Toppsjefen i Targovax var noe overrasket over resultatet av studien som bare inneholdt tre injeksjoner.- Det som er spesielt med disse dataene er at vi er to grupper, kohorter, i denne studien. Den første gruppen fikk bare tre injeksjoner av viruset. Vi har sett at det er litt lite i forhold til de andre som driver med virus der ute; de injiserer gjerne mange flere ganger. Med hånden på hjertet, så var vi litt skeptiske til at vi skulle få så gode resultater fra denne kohorten hvor man bare får tre injeksjoner, sier Soug til Hegnar.no. Targovax har satt igang en kohort nummer to der pasientene får vesentlig flere injeksjoner.- Vi har satt igang kohort nummer to der pasientene får opptil 12 injeksjoner. Det er klart, vi er veldig spente på resultatene fra den delen av studien hvor pasientene får opptil fire ganger så mye behandling som de får i dag. Jeg håper selvsagt at vi får minst like gode resultater fra den og de vil være klare en gang i 2020."

Det var vel snakk om 100 % immunrespons i disse 9 pasientene, som alle var non-responders. Resultater fra andre konkurrerende virus i melanom har vel ikke kun dreiet seg om pasienter som er non-responders, så foreløpige data fra del 1 er sterke. Og nå kan vi altså spekulere i om selskapet har mottatt data som er så gode at man tør omtale Oncos-102 som det beste viruset der ute. Ting kan tyde på det.

12 Likes

Selskapet har innsyn :smiley: dette er meget bra tegn !

4 Likes

Det ville i alle fall ha skapt dårlig stemning blant aksjonærene om selskapet jazzet opp budskapet / stemningen så markant i løpet av fjorten dager nå, bare for å måtte modere seg betraktelig igjen når dataene fra cohort 2 viste seg å bare bli bob-bob… :wink:

Godt å se at flere tolker dette på samme måte, og vedkommende skribent som mente mente at ØS var nølende rundt melanom på HC-presentasjonen må helt klart ha holdt på med flere ting samtidig som stjal oppmerksomheten bort fra callen. ØS var stålbull både på Oncos og TG, noe som gjenspeiles i presentasjonsmaterialet som er tilgjengelig for alle der ute, inkludert konkurrenter, potensielle beilere, analytikere og biotek-fond.

Kanskje er det en aldri så liten gavepakke som ligger her nå, men som de virkelig store aktørene ikke får med seg før selve dataene blir publisert? Ser vanskelig for meg at Targovax skal prises til under 4 - 5 milliarder hvis de virkelig sitter som eier av verdens mest virkningsfulle onkolyktiske virus, både som mono og i kombo.

10 Likes

Helt enig👍. Når man tænker på hvor tilbageholden OS har været tidligere, er denne her meget selvsikre kommunikation meget opløftende…

Jeg skal være forsiktig med å mene så mye om prising, men 4-5 mrd. høres lite ut dersom resultat fra melanom del 2 slår del 1 av studien. Legger man til min antakelse om at disse resultatene kan replikeres i andre kreftformer, så bør det vel legges til en null. Ja, jeg er spekulativ, haussete og antakeligvis naiv, men det ville ha vært svært interessant å ha fått vite fra medisinsk hold om det er noe i veien med den teorien.

Det ligger jo også så mye mer i selskapet enn Oncos-102 for en eventuell kjøper som bør påvirke prisen i positiv retning.

Men la oss først få melanomdata på bordet og se hva verdens beste virus kan prestere. De som sitter med dataene virker i alle fall entusiastiske, og det er neppe et dårlig tegn. 6. oktober kan vise seg å bli en særs spennende dag.

4 Likes

Jeg er helt enig i at 4 - 5 mrd er for lavt ved suksess, men biotek prises sjeldent riktig før budet ligger på bordet. Jeg tror TRVX kan prises til to-sifret milliardbeløp. (Milestones og royalties for TG i Kina alene kan gi 1.5 mrd eller mer i kassa hvis TG fungerer like godt i Asia som i andre regioner.)

3 Likes

Her er det bare at vælge en salgspris og dividere med 76.087.492 aktier. Ser vi et 2-cifret milliardbeløb som salgspris, er det bare at glæde sig over at have været med i ét af Norges bedste eventyr inden for biotek. Dette vil formentligt betyde at mange aktionærer ikke behøver arbejde mere i deres liv eller kan leve uden gæld (måske vigtigere …).

Men før vi når dertil og man siger jobbet op, skal selskabet som bekendt levere varen og 2. cohorte melanoma er for eget vedkommende de vigtigste data, vi har ventet på. Jeg noterer mig i øvrigt at der nu bruges ord som “troværdige” omkring ledelsen, ord som ikke tidligere hang løst på træerne.

Særdeles spændende tider forude.

7 Likes

Å få videre finansiering på plass vill jeg sett som forløsende - da vil prisingen bli som fortjent. Håper det ikke kommer noe bud på selskapet før verdiene er synliggjort, selv om det vil kreve tålmodighet.

Syntes presentasjonen til Soug var veldig bra i likhet med flere her. Det du påpeker rundt “Advanced discussions” her kan tyde på at det defintivt er fremgang i TG dialogene.

Det var vell utpå vårparten at denne dukket opp i en av presentasjonene. Sendte da en e-post til IR for å høre hvordan en ny studie evt skulle finansieres. Fikk da følgende svar “En evt. TG studie vil i stor grad måtte finansieres eksternt.”

Spørsmålet er om det er direkte med en CPI aktør, eller om det blir noe tilsvarende oppsett slik vi har med Ludwig/CRI der også CPI aktøren er involvert. Hva tenker andre?

6 Likes

Utrolig spennende med endringen i måten Targo nå kommuniserer.
Kanskje t.o.m antivelen og co vil vise litt optimisme? :scream:
Tror 8 ryker ila uken :chart_with_upwards_trend:
Bare 15% opp til break even her da.

10 Likes