Det er jo heller ikke sånn at Genentech er tom for penger da. …
Nei jeg tror de klarer seg, så vidt jeg vet er de et datterselskap av Roche!
@solvoll tipset om denne, ny virusdeal!
Under the terms of the agreement, Astellas will pay to KaliVir up to US$56 million in the form of an upfront payment and other payments to support research and preclinical activities related to VET2-L2 and the Second Product. Additionally, Astellas may pay up to US$307 million and up to US$271 million for development, regulatory and commercialization of VET2-L2 and Second Product, respectively. Astellas also may make royalty payments on net sales of each licensed product.
Og de var for denne PREKLINISKE pipen her:
Og alt i pre-klinikk?
Spørsmålet er hva de har som ikke trvx har.
… men er de “best in class”?
Who knows? De er jo ikke i klinikk enda!
VET2-L2, a multi-mechanistic, intravenously-delivered oncolytic vaccinia virus, has demonstrated strong precinical data prompting us to plan our initial clinical trial for VET2-L2.
Må være sterke prekliniske resultater de har oppnådd da, siden de har fått avtale.
En bra (les bedre) nettside samt at de er lokalisert i uniten (dog riktignok i Pittsburg… ).
Den må være steike bra siden den tydeligvis er verdt hundrevis av millioner dollar
Poenget var at det ikke var mye de hadde som var bedre, men location teller nok ganske mye.
De får mange øyne på seg “gratis”.
Ikke lov å lese småprat uten å trykke på denne linken!!!
Stenging på dagens høyeste Da tror jeg morgendagen blir veldig hyggelig
KaliVir’s vaccinia virus-based oncolytic viral immunotherapies can be delivered intravenously to cancer patients, eliminating the need for complicated procedures of the direct intra-tumoral administration and enables access for a broader patient population.
Mulig det er dette de er ute etter? Har inntrykk av at injisering direkte i tumor er noe man helst ikke ønsker seg. Var noen spørsmål fra salen på dette punktet under investorpresentasjonen med KOLs i New York i fjor også. Skjønner at det er lettere å administrere intravenøst, men synes jo det virker rasjonelt å gå rett på tumoren for maks effekt i stedet for å tynne ut noe i blodet og håpe at det samles opp på rett sted. Kanskje IV er bedre hvis det er mange små metastaser.
(Deleted)
Ja, IV er den hellige gral, men jeg tror det er lettere å få god effekt når man setter vaksinen rett i tumor.
Men dette er et langt lerret å bleke og «vi» er bare i startgropen av utviklingen av immunterapi, så det vil nok være rom for mange ulike tilnærminger til dette de neste tiårene.
Se forøvrig denne for pros and cons av ulike virusklasser
Vil jo tro at IT/IP gir bedre effekt enn IV selv om det er vanskelig å sammenligne studier.
Dette er også mye av grunnet til at jeg håpet å få oppdaterte tall for CRC med ONCOS (IP) i kombo med durva (IV).
Vaccina viruset Pexa-vex ble kombinert med durvalumab begge administrert IV i colorectal cancer, men viste bare respons i 1 av 14.
Og Vaccibody igjen går for https://pharmajet.com/ som vel er mer likt sprøyte, men som er veldig enkelt.
Må si det er veldig gøy å være fullastet om dagen!
Uavhengig av aksjekurs er hele caset og pipeline utrolig spennende og av stor samfunnsbetydning. Dette gjør det for min del ekstra givende å følge selskapet tett
Holder på mine aksjer lenge og heier frem forskningen!