Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Man ønsker at markedet skal agere som man siger, ikke agere som man selv agerer :slight_smile:

(akkurat som forældre overfor deres børn)

1 Like

Gjennomgående fet omsetning om dagen!

1 Like

Helt enig, men bare 3musd vil få frem tg igjen i analysene👍

5 Likes

Sikkert delt her før, men jeg visste ikke om dette:

Two patients had a response in non-injected lesions. This means that a response was observed in melanoma lesions that had not been injected with the oncolytic virus. This is what is known as a systemic effect and has not been seen with oncolytic viruses before. Two non-injected lesions had completely disappeared on the patients in the study group.

Skjønner selskapet godt dersom overnevnte utsagn stemmer.

13 Likes

Data er bra ut, men er de bra nok til å nå markedet?
Selskapet mangler tillit

  • avtaler som blåses opp - Zelluna og Parker
  • studier / samarbeid som blåses opp - SOTIO
  • stadige emisjoner med store rabatter - tilfører selskapet minimalt med kapital
  • rotet rundt TG
  • opsjonen med TG i Kina - et ubetydelig selskap som knapt noen har hørt om.
  • få og små innsidekjøp
  • De fleste styremedlemmene velger større andel kontanter enn aksjer.
  • Ingen stor aksjeeier som trigger kursen
  • Stort behov for kapital / avtale for å komme videre
2 Likes

Du spør om dataene er god nok til å nå markedet, og da er det primært oncos-102 i mesoteliom og melanom man bør fokusere på.

Hvilket betyr at punktene du ramser opp er temmelig lite relevante.

Og hva er rotet rundt TG?

Og hvordan skiller selskapet seg ut fra de andre selskapene? Bortsett fra Ultimo og bgbio, der topp 50 er mer stabil og sitter på større del av aksjene, hva er forskjellen?

Edit: har du faktisk reflektert over hva det betyr at man ser effekt på ubehandlede tumorer i melanom? Det tror jeg faktisk ikke, for da hadde du ikke skrevet innlegget i utgangspunktet.

38 Likes

Spørsmålet var ikke om dataene er gode eller dårlige. Jeg har tro på selskapet og har sittet med aksjer lenge i selskapet. Spørsmålet er hvorfor det er priset så lavt som det er. Har spiller mange faktorer inn og jeg tror at tilliten i markedet samt kapitalbehovet er det som kan forklare den svake kursen. Selskapet har lenge sagt at de viktigste dataene ville være Mesothelioma og spes. Melanoma. Nå foreligger dataene, og hverken aksjekursen eller analyseselskapene sitt kursmål har endret seg vesentlig. Jeg har sagt før og jeg sier det igjen (selv om jeg blir kalt en klovn). Kursoppgangen vil utebli til vi får en avtale som finansierer deler av kommende studier. Alternativet er at det kommer en emisjon som vil presse kursen nedover.
Selv har jeg store forventninger til 18. feb. Jeg tror selskapet vil komme opp med en avtale som vil få fart på kursen.

2 Likes

Har bursdag 18. februar! Er det et tegn? :sweat_smile::partying_face:

3 Likes

Det du setter fingen på her er jo hemskoen til norsk biotek, sett bort fra de som har en sterk eierstruktur.

Om man tror på storemisjon i Targovax, 50-100% utvanning, så kan det vært greit å ta en pause fra aksjen og heller komme tilbake når finansieringen er på plass.

Selv tror jeg styret og ledelsen bør kunne klare å kapitalisere på de sterke dataene som er levert siste 12 mnd.

5 Likes

Det går jo an å holde begge muligheter åpne. Både for en veldig stor oppside, og en potensiell nedside. Og være investert, men kanskje ikke all in med belåning - for å si det enkelt :slight_smile:

Men her får man risikojustere ut fra hva man selv tenker og tror om sjanse for avtale.

7 Likes

Interessante refleksioner. Hvis ikke Targovax kan sikre fremadrettede samarbejdsaftaler med BP på baggrund af nuværende data, hvad kan de så fristes man næsten til at spørge…

1 Like

Selskapet gikk høyt ut da de annonserte Capital Markets Day. Derfor tenker jeg at de kommer med en godbit eller to. Hvis det bare er for å repetere data som allerede er presentert, så tror jeg markedet kommer til å tenke emisjon med påfølgende grusing av kursen.

Synes ikke selskapet gikk “høyt ut” ift CMD.

Som et minimum forventer jeg oppdaterte immundata fra både meso og melanom-studiene. Og der forventer jeg å se data som viser den systemiske responsen i tumor og at disse underbygger rationalet om at tumor åpnes for CPI - I enda større grad enn presentert til nå.

Med dette tror jeg veien videre blir mye mer synlig for de fleste, særlig for investorene.

Vi ser allerede nå at større aktører posisjonerer seg og jeg liker særlig at Nordea øker jevnt.

11 Likes

Når selskapet gjennom de tilbakelagte turbulente tidsepokene som har vært , har klart (lekende lett , faktisk) å kapitalisere driften så burde det ikke være noe problem i dagens studie-resultater.

Spørsmålet en må besvare er om gjennombruddet for TRVX er et faktum , NÅ?

1 Like

Om selskapet hadde landet en lukrativt avtale med BP ville dette vært sendt ut via en børsmelding. På CMD går de i detalj om hvordan finansiering evt partnerskap blir fremover. Så om det ikke kommer en melding fra selskapet før CMD tror jeg heller ikke vi kan forvente at targovax har funnet noen andre til å ta kosten for videre utvikling.

Nano presentererte uventet Archer 1.cohort på sin CMD, samt en god del nytt om Alpha 37.

Vil tro Targovax har spikret meso-studiet og lar eksterne eksperter uttale seg om data frem til nå og hvordan de skal kjøre studiet.

Kanskje launcher de melanoma-trial med partner i en eller annen form.

Forventer effekt fra next gen Oncos 200- og indikasjoner de skal forfølge her. Mye mulig med klare indikasjoner om fremtidig deal og oppstart av studier.
Deal på TG-vesten er vel også rundt svingen.

Overall; det blir nok mye om kommende studier, og en eller anne gulrot dras nok opp av hatten :mage:‍♂

11 Likes

Svært tvilsomt at meso studiet er klart til CMD. Samme gjelder for Melanom.

Vi får oppdatert immun data fra melanom og kanskje litt mer data fra meso.

Nextgen hadde vert digg og håper på det, men tenker at CMD vil dreie seg i all hovedsak om meso og melanom. Kanskje vestlig TG partner og kina er klar til dess, men ville ikke holdt pusten.

2 Likes

Fikk dere ikke med hva Øystein sa på DnB helsekonferansen ang CMD?

KOLS blir invitert der de går gjennom data men han sa også følgende (som jeg ser frem til):

In addition we will also outline how the next steps of the oncos 102 developement program is going to create value for our shareholders.

16 Likes

Så absolutt! Fikk med meg hvert eneste ord :slight_smile:

Men jeg tror ikke at man skal forvente å få ett ferdig presentert studie oppsett i noen av indikasjonene. Må innrømme at jeg ser frem til å høre fra KOL’s, her kan det være mye å lære.

Siden MJ snakket flere nye studier så kan man jo drømme så smått om at MERCK har lyst å starte noe flere studier. Det kunne vert moro.

8 Likes

Ja, H&N ble jo nevnt eksplisitt av MJ.

Og vi vet jo at de sysler med ovarie-kreft også.

Så det er jo potensial for et ganske omfattende program hvis de skulle få med seg en partner som bidrar med en liten(i biotek samanheng) slump på 50-100 MUSD.

Men uten en BP partner som er villig til å bidra med en noen titalls MUSD så tror jeg ikke det er mulig å dra i gang noen mer enn mesothelima-studie. I såfall må de få pumpet opp kursen med 100-200% før der hentes penger.

6 Likes