Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Når poster en haug med positive innlegg en dag, og så stiger kursen, og så poster du en haug med negative innlegg, så er det rimelig ensbetydende med at du hausser egen posisjon etter kjøp og baisser etter salg. Ditt iherdige forsøk på å drepe all positiv stemning i aksjen har pågått i hele år med noen få unntaksperioder når du åpenbart har lastet skikkelig opp, og jeg syntes det er fullstendig patetisk.

Det har ikke med skepsis å gjøre, det har med skifte av fokus og gjentatte postinger med fokus på oppside en dag, og nedside senere etter kursstigning. . Jeg ønsker å gjøre folk oppmerksom på at din troverdighet er lik null, både når du er optimistisk og når du er negativ.

Jeg bryr meg ikke så mye om aksjekursen i TRVX før selskapet annonserer når og hvor de skal presentere melanomdata. Det er da folk vil posisjonere seg - inn eller ut - i forkant av den hendelsen (og da blir det mer aktiv trading). Og jeg tror som jeg har skrevet lenger opp i tråden at den informasjonen får vi tidlig i november.

Angående TG og påståtte lovnader:

  • Alle vet at opsjonen varer i 12 måneder for IOVaxis, og noe mer spesifikt enn “i år” er vel ikke lovet.
  • Du kan bare se på selskapspresentasjonen så kan du se hvilket halvår selskapet guider potensielle nyheter rundt mutant RAS. Å hakke på at du tror du er lovet noe “snart” blir tullete.

Det som kommer de neste 3 måneder i henhold til guiding er:

  • Meso 18 måneder data. Gjetter på SITC i november.
  • Melanoma del 2 (de viktigste dataene). Gjetter på SITC i november.
  • Beslutning om benyttelse eller ikke av IOVaxis opsjonen. Gjetter på november / desember.
  • Muligens mer info rundt ovarian/colorectal. Alternativt neste halvår.
  • Muligens informasjon om neste generasjon virus / Leidos samarbeidet. Alternativt neste halvår.
  • Muligens oppdateringer fra samarbeidet med Valo. Alternativt neste halvår.
  • Muligens oppdateringer fra samarbeidet med Oblique. Alternativt neste halvår.

Det som skal komme i 1H 2021 er:

  • Meso 24 måneder.
  • Oppstart neste fase meso.
  • Annonsering av info om mutRAS studien.
  • Muligens mer info rundt ovarian/colorectal.
  • Muligens informasjon om neste generasjon virus / Leidos samarbeidet.
  • Muligens oppdateringer fra samarbeidet med Valo.
  • Muligens oppdateringer fra samarbeidet med Oblique.

Jeg tror man skal huske på at selskapet snakket om samarbeidet med Merck i ca ett år (eller mer?) før samarbeidet ble offisielt. Dette er type samtaler som tar lang tid. At man snakker med noen om muligheter betyr IKKE at vi er lovet noe, eller at det skal skje “raskt.” At selskapet nevner det tyder på at de har kommet langt nok til at det er konkrete muligheter, og ikke bare løs interesse tenker jeg. Men før noe er signert er vi nok ikke lovet noe som helst.

23 Likes

PS: litt morsomt at du nevner SomSa på HO - det er mange likhetstrekk mellom dere. Svinger pro/con, hatforhold til ledelsen, mv.

Jeg svinger ikke og mener fortsatt begge deler det går tydelig frem av oppstillingen av noen av mine innlegg JCP la ut over. aborum hadde streke negative meninger på måten TG ble nedlagt, jeg kan ikke se hvordan han troverdig kan forandre historien, men en kan veie pro mot con, jeg er moderat pro.

1 Like

Setter pris på dine kritiske innlegg, men jo du svinger i meste laget noe som svekker din troverdighet her på TI.

Det er faktisk lov å slutte å skrive i en tråd om man var solgt aksjen. Å prøve å så negativ stemning bidrar jo bare til at kursen ikke kommer til nye attraktive kjøpsområder. Dette forstår du vel, @antivelen? Er ikke det litt smartere enn å gjøre en trade på 10% i året og så bruke 300 dager på å baisse ledelsen?

Du må tenke litt. Og så skjerpe deg.

Immunresponsen i melanoma-pasientene måles på flere parametere. Der det ser ut som T-celle responsen holder seg over tid, så kan ikke det sies om de fire andre parameterne. Der faller den kraftig og er i mange tilfeller vekk når pasientene begynner på Keytruda.

Så her ligger jo den store jokeren, hva skjer når immunresponsen er på topp på alle måbare parametere samtidig som pasienten få Keytruda? Kan vi se et 1+1=3 resultatet?

27 Likes

Så lenge kursen beveger seg oppover , kan datautlesninger og div.annet som vi venter på drøye👍 Håper vi når 10kr før børsmeldingene renner inn! Blir fort høyt nivå på julegavene i år😁 God helg.

6 Likes

Targovax er ikke ett fotballag hvor som man er låst til hele livet.
Det helt innafor å kritisere ett selskap man eier aksjer i.

Selv gikk jeg inn i selskapet pga. TG, og fortsatte og investere pga Magnus.
Magnus kom ombord via oppkjøpet av Oncos Therapeutics, ett oppkjøp jeg var kritisk til, men kunne skjønne hvorfor.

Fremdeles står TG meg nærmest, og da det ikke er noen andre bedrifter som eier TG så må jeg eie Targovax så lenge jeg har trua på TG. Men det betyr ikke at jeg også ha trua på enkelte i ledelsen eller andre omkring liggende faktorer for å kunne forsvare mitt eierskap i selskapet.

Addendum…
Forsvare ovenfor meg selv selvsagt…

2 Likes

(Deleted)

2 Likes

Nei, dette var mer generelt, ellers hadde jeg hektet dette på det innlegget.

Med tanke på situationen rundt ledensen i NANO de sidste par år osv. bør vi sætte pris på en stabil, kompetent og troværdig ledelse i TRVX; muligt man ikke er enig i alle tiltag eller beslutninger, men der bliver leveret på guiding.

8,55 for en aktie … utroligt.

6 Likes

(Deleted)

2 Likes

Jeg er enig, det finnes verre ledelse i norsk biotek, og det finnes bedre…
Wiklund og Jaderberg kunne fint vært en del av ledelsen i noen av de beste.

1 Like

Ikke riktig. Vi forumfolk har så og si 0 påvirkning på aksjekursen i selskapene vi diskuterer. Kanskje en eller to småsparere blir påvirket, men utover det har det 0 å si hvilken vinkling individuelle folk har her. Det har vi sett hundrevis av ganger gjennom årene. Sammenhengen er enkel: Det vi snakker om blir påvirket av hvordan kursen har gått, ikke at kursen blir påvirket av det vi sier her.

Mange røde dager på rad: Mange snakker om det negative
Mange grønne dager på rad: Mange snakker om det positive

Finn gjerne en topp eller bunn skapt av forumsnakk, det skal man lete lenge etter.
Stemningen blir skapt av oss. Vi kan ha en hyggelig og inkluderende tone, eller kjøre “Liker ikke det du sier, men orker ikke motbevise, så du får ikke skrive i min tråd” veien.

Dessverre fører det siste til at noen av forumdeltakerne ikke vil delta i tråden lenger, og da selger aksjene sine og går til andre selskaper. Det skjedde ihvertfall med meg, så da er det en liten bit mindre targo-aksjer eid i store deler av året. Det fører direkte til lavere kurs og lavere volum enn aksjen ellers ville hatt.

Hvilken effekt av de to som er størst vet jeg ikke, men i forhold til selskapsverdien er den minimal på begge sider. Om målet er å manipulere folk som akkurat har oppdaget til å gå inn ved at tråden ser ut som gull og grønne skoger synes jeg det er ekkelt i seg selv. Det får bare noen få småsparere til å gjøre valg på feil premisser.

3 Likes

Dette ser vi gang på gang er helt galt. Insiderchaten trenger bare nevne ordet Targovax før kursen har gått 5%.

Dette er snakk om selskaper hvor dagsomsetningen er kan bankrollen til én forumdeltaker.

Siden det var starten på innlegget ditt må jeg ærlig innrømme at jeg stopper å lese der…

Hvis du leser hva jeg skriver så påpeker jeg at folk som skifter meninger i takt med posisjonen er idioter. Det er såklart lov å endre mening når man forstår nye ting eller bildet endrer seg, men å gå som en jojo frem og tilbake og atpåtil prøve å fremstå som man har peiling… Det er latterlig og burde slås hardt ned på.

5 Likes

Så du sier at forumsnakk ikke påvirker kurs, men rett etterpå sier du at det påvirket deg og at det fører til lavere kurs… litt selvmotsigende?

Jeg har fulgt tråden her lenge, skriver ikke så ofte. Syns det er litt påfallende hvor fort noen skifter fokus (negativt/positivt) og tenker selv at det henger sammen med posisjonen vedkommende har eller ønsker å ta. Tror mange andre også gjennomskuer det.

Kan vi komme tilbake til targovax?

5 Likes

Om det som sies her det være seg negativt eller positivt påvirker kursen, så gjør det, det isåfall bare i ett kort bilde. Hvis ett aksjeforum må avstå fra å snakke negativt om en aksje i fall det påvirker kursen, så er forumet completely and utterly useless. Evt så må trådene deles i to, i pro & contra, hvem er tjent med det?

1 Like

Jeg med flere er faktisk glad for at det diskuteres negativ sider. Dessverre så er det enkelte som har hatt en egen evne til å dpy ut eder og galle uten at det kan underbygges med kilder eller andre henvisninger.

Flere av oss har derfor trekt oss rolig tilbake og diskuterer heller på chatt og på innsiden. Det er ofte vi er rykende uenige, men samme hvilken siden man tar så har man gode argumenter og ikke hakk i plata.

Saken jeg la ut her vedrørende patent har feks vert diskuter vel og lenge før det fant veien ut i småprat. Mulig noen synes jeg er en kuk som lar det gå lang tid før det havnet der. Grunn for det er enkel, jeg velger å dele med de som bidrar konstruktivt i debatten.

14 Likes

Innleggene dine er suverene :+1::100:

1 Like

Stiller meg bak Krieghoff her!

Lenge var denne tråden skikkelig bra, mye informative innlegg ispedd litt humor og relativt lavt støynivå.

Men i løpet av året har 3-4 stk jeg bare kaller emikameratene ødelagte denne tråden med gjentagende støy, hakk i platen, eder og galle.
Til slutt mistet tråden sin verdi for oss som søker informasjon og diskusjonen ble flyttet til chat og PM.

Hva med heller å diskutere spennende funn som feks dette med immunrespons?

9 Likes