Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja, det er vel tvilsomt om en så erfaren person vil gå inn i et selskap som går tom for penger om innen et halvt år. Har nok fått forsikringer om at det økonomiske er under kontroll. :blush:

16 Likes
12 Likes

Det økonomiske er nok under kontroll.
Det store spørsmålet er vel, på hvilken måte de løser det.

6 Likes

Ja, det er ikke vanskelig å bli beroliget når man ser på tidligere emisjoner.


9 Likes

Er på sin plass med takk for laget til Torbjørn siden i dag var hans siste dag på jobb for TRVX.

Tett på, kjappe tilbakemeldinger, god svar på det meste av spørsmål man kunne komme på. Alltid tilbud om oppfølgingssamtale via telefon. Fortsett slik!

Takk for jobben du har gjort og lykke til videre :slight_smile:

39 Likes

11.5 milliard $ avtale og fler penger på bok.
Keytruda omsatte for 14.4 mrd. i 2020 og avhengigheten til pd1-inhibitoren er stor.
Keytruda omsatte for 8.1 mrd. i Q1/Q2 i år.
Vi vet hva Oncos utretter, dette er nok verdt litt…:wink:


Merck ser etter fler avtaler, at Targo er en av dem er mulig.

15 Likes

Dette likte jeg!

As Davis put it during Thursday’s call, Merck will continue to look for external R&D deals. “We are well-positioned financially to complete this transaction or maintaining our ability to pursue additional opportunities,” he said. “Business development remains an important priority for Merck.”

12 Likes

Jeg tenker at de aller, aller fleste her inne er skikkelig imponert over dine argumenter og kommentarer. De utstråler en helt enorm mental kapsaitet og strategisk tankegang. Det er faktsik smått utrolig at du ikke er blitt headhuntet til CFO/CEO stilling for lenge siden. Du ville nok vært en stor berikelse i ett hvert lederlag.

Selskapet har vert flinke til å hente inn de middlene de trenger uten at eksisterende aksjonærer blir utvannet så altfor hardt. Om jeg er fornøyd med kursutviklingen? Nei, det er det jo ingen som er. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Tjaaa, tvilsomt.

Blir man som aksjonær behandlet bra og på like linje som de aller største når man er i kontakt med de? Ja så absolutt. Hadde alle selskaper vert så flinke å komme med svar på spørsmål man måtte brenne inne med så hadde verden vert ett bedre sted.

16 Likes

Hold på aksjene folkens! Targovax har sluppet meldinger ganske uforutsigbart, det så vi sist fredag! Ikke alltid meldingene kommer kl 07:02😉 Jeg tror vi som sitter rolig i båten, kommer godt ut av dette. Jeg har mistet oversikt over alle nyansettelser i selskapet, planlegges det for emisjon på 4-5 kr? Nei, jeg tror ikke det! Soug vet at det sannsynlig blir en kurs massakre hvis de legger frem en plan, uten noen form for ekstern finansiering! Vil tro de da hadde kjørt en mindre emisjon når vi var rundt 9kr i juni, hvis det var utsiktene!

7 Likes

Holder selvsagt på TARGO aksjene. Tar noen småplukk innimellom ! :moneybag:
God helg :sunny:

3 Likes

Jeg har også kjøpt litt siste dagene👍 Alt blir bra

4 Likes

Det er merkelige tider i TRVX nå,
markedet er livredde emisjon
emisjon er noe ‘start-up’ selskaper lever av, og er en del av ‘gamet’
emisjon i bio-tek er vel det mest utstrakte finansielle opsjon
hvorfor, jo TTT
men
hvor er vi i dag ?
TRVX står på trappene til å få til en finansiering med støtte fra BP
markedet skjelver av redsel likevel,
eller man kunne tro at TA er den store trua !
har sett det før og det var med Algeta
kursen var i skikkelig turn ned i grøfta når avtalen kom med Bayer
og oppkjøp den gangen
da var Ø.Soug CFO i Algeta
nå er Ø.Soug CEO i TRVX
Ø.Soug er veldig rolig om dagen, virker mer avslappet enn før
dog et ‘sukk’ av oppgitthet på CMD helt tilbake i februar , hvorfor
jo, han følte ikke at han kunne ‘gi bort’ selskapet - gi bort selskapet ! ?
altså var Soug i samtaler av strategisk karakter
nå er Soug kun 6 mnd unna at ‘kassa er tom’
makedet er livredde
Soug virker rolig
Soug VET hva som gjelder,
for markedet er det øre gnikking ned på kurs og volum
alt dette på tross av svært oppløftende data på melanom og mesotheliom
markdet priser TRVX som konkurskandidat
en IPO på disse dataene i dag hadde gitt 2 mrd på flekken

  • d e t er n o e s o m s k u r r e r
    at noe stort for TRVX kan være på trappene er ikke urealistisk, og det kan skje når som helst
    sitt på aksjene !
19 Likes

Jeg har konkludert med samme selv bowie.

Jeg tok en fot i bakken avgjørelse tidligere i sommer, og vurderte risk / reward dit hen at muligheten for en emisjon i fleisen med 30 % fall var større enn at de dro en kanin opp av hatten. Ergo vektet jeg meg ned, og jeg skal også innrømme at jeg fant det negativt at CFO ville videre i bransjen nå som selskapet burde være like foran en gedigen forløsning. Jeg tror flere i markedet resonnerte seg frem dit hen, og reduserte ekponeringen, til tross for kvaliteten av data.

Nå som tiden har løpt lenge uten at noe har skjedd, og jeg selv mener at selskapet har passert under punktet for hvor de burde være komfortable cashmessig, har jeg tatt en konklusjon på at risk / reward utelukkende basert på en deal versus emisjon er i rett favør igjen. Derav har jeg begynt å øke eksponeringen igjen.

Dette har aldri hatt noe med det kliniske å gjøre, rett og slett bare et veddemål på den delen av beholdningen jeg har vært mer dynamisk på. Jeg utelukker fortsatt ikke en emisjon, men da hadde jeg gjettet på at den kom forrige uke senest mens de fortsatt hadde en up to date CFO. Nå skal en ny CFO på plass, det krever tid, og da er vi i november før de vil være i posisjon til å gå i markedet gjennom ny CFO hvis han har samme læringskurve som folk flest.

Jeg heller nå mot 90 % sannsynlighet for at de har noe innbringende på gang, fremfor utvannende gjennom en emisjon med stor discount. Jeg er mer ivrig på å sjekke innboksen på mailer fra Targovax nå enn for noen uker og måneder siden.

Blir spennende å se om magefølelse og strategisk tenking er riktig, eller om man får en tung emisjon rett i fanget. Jeg tror ikke de har ventet så lenge fordi Iovaxis skal komme med 3 MUSD, det er nok viktigere ting på gang.

26 Likes

Tror også sannsynligheten øker for deal jo lenger tiden drar ut. Ref, CFO og erfaring med kapitalmarked så sitter jo CEO på denne erfaringen fra tidligere og vil kunne steppe inn ved behov.

6 Likes

I tillegg har Goldman Sachs mer end doblet beholdningen sin siden midten av juni og sitter nå på 2,8% eierandel.

8 Likes

Targovax med postere på SITC:

https://sitc.sitcancer.org/2021/abstracts/titles/index.php?filter=oncos-102

22 Likes
11 Likes

Jeg har gjort meg de samme tankene. Synes denne øregnikkingen i Targo minner mye om det jeg opplevde i Ultimo for to år siden. Har de to siste ukene lagt til 35k (mellom 6,53-6,60) i kurven. Blir spennende å se fasiten.

3 Likes

Ja, de er vel blakk sånn ca midt i Q1-22? Med antagelsen om cashburn på 25 mill i kvartalet hadde de ca 45 mill på bok mot slutten av Q3, vil ha ca 20 mill mot slutten av Q4, og bunnskrapa kasse i løpet av Q1, en gang? Tommelfingerregelen om minst 1 års runway er for lengst brutt. Har jo under et halvt års cash runway nå. Eventuelle 3 MUSD fra Iovaxis gir bare et drøyt kvartals ekstra drift. Merck-elig opplegg det som skjer…

bilde

11 Likes