Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Litt glemt, man kan jo brått bli mer aktuell ref dagens melding

3 Likes

Sikker på det er den øverste og ikke nr 4 som nettopp har startet preklinisk? Penger derfra er jo når produktet kommer på markedet omtrent.

Altså det fine med sånne avtaler og de som i dag er at absolutt ingen vet hva de kan bli verdt i fremtiden. Plutselig blir det som når Birkeland og Eyde oppdaget hvordan man kunne produsere kunstgjødsel.

Nå sier jeg ikke at vi kan forvente det samme, men det er altså ingen som vet hva slikt kan bli verdt.

3 Likes

Men jeg liker teorien din @Krieghoff.

Litt merkelig å melde dagens avtale før den er ferdig og signert. Hvorfor ventet de ikke bare til alle detaljer er på stell?

Gir ingen mening, med mindre noen har fått hasteverk

3 Likes

Og dette er vel “elefanten” i rommet og som gjør at folk ikke tør å slippe seg helt løs i dag.
Dette gir litt flashbacks til samme tid i fjor; 2 -3 gode meldinger på et par uker og bang en emisjon 40 % ned.

Jeg tror ikke jubelen står i taket før Meso-data kommer og man ser at det IKKE blir en emisjon med kjempediscount. Når det er sagt; dagens melding er bull på alle mulige måter:

  1. Danner betydelig potensial for suksess i Kina UTEN risiko for TRVX.
  2. Plasserer TG på kartet igjen, både overfor investorer, analytikere og andre TG-beilere
  3. Løfter EV av Targovax ved fremtidig take-over.

Men få jaget ut den elefanten (emisjon eller ikke), så kommer aksjen til å dra skikkelig avgårde, vel og merke hvis Meso leverer.

3 Likes

Folk her skriver om 30 millioner, men alt ImmuOn sitt underbruk IOVaxis betaler for full tilgang til teknologi og data er 2,2 millioner kroner.

Om man leser på ImmuOn sine sider om de områdene de angivelig fokuserer på, så er det kun henvisninger til gammel forskning og veldig generelle beskrivelser av det som allerede er store etablerte felt innen medisin i vesten. Korriger meg gjerne, men bortsett fra å selge laboratorieutstyr, så virker det som ImmuOn sitt eneste andre område de faktisk har gjort noe selv er en vaksine mot Hepatitt B, og om den kan man lese “ImmuOn Therapeutics is formed by a team of veteran scientists. Some of them once worked with Chiron, the company that developed world’s first prophylactic HBV vaccine and entered into clinical trial for therapeutic vaccines.”

Og av egenskaper som vitenskapsmannen som er frontfigur for selskapet har, nevnes først “technology transfer”…

Jeg tror virkelig ikke at ledelsen i Targovax er idioter, og jeg skriver virkelig ikke på denne tråden for å baisse, men jeg synes denne avtalen virker suspekt og lite attraktiv for Targovax.

5 Likes

Gratulerer til dere som holdt hardt​:clap::clap: måtte det gå helt inn :star_struck:

(For ordens skyld, eg er ute :see_no_evil:, som for mange kroner siden )

1 Like

The milestone payment for the exercise of the option to license TG01/02 is USD 3 million

Hvis man da forventer at de utøver opsjonen.

2 Likes

Ja, og det har de et år på,

Det du sier gir jo egentlig ikke mening, fordi ifølge Soug så var jo kursen på forrige emisjon satt en god stund i forveien. Så de 2-3 meldingen de sendte kunne jo ikke påvirke emisjonskursen, hvis vi skal ta Soug på ordet da.

1 Like

Hva ? Det kan ikke stemme. DnB ringte jo rundt og sa ingenting om 7 blank før bookbuildingen var i ferd med å ta slutt. 7 ble nevnt først på den andre eller tredje kontakten jeg fikk.

Det er markedet som setter prisen i en emisjon. Selskapet bestemmer at de skal ha en emisjon, og prosessen tar litt tid å sette i gang. Derfor er det ulogisk at en emisjon skal komme pga uventet kursoppgang.

Men det er selvsagt fullt mulig for ett selskap å time en rekke gode nyheter rundt emisjon.

2 Likes

7 tallet var vel et tenkt område da kursen svingte lenge der i forkant av emisjonen.

Det var en rimelig blåøyd opplysning om realitetene i gjennomføringen av en emisjon. Synes jeg. Kursen fikk mistenkelig mye luft under vingene før siste emisjon. Ikke minst siste 30-60 minutter før close samme dag. Og lufta kom f.eks fra avtalen med Celluna (og Parker), som dagens avtale egentlig minner en del om - et substansielt innhold som det er nærmest umulig å regne hjem.

Dette er argumenter som investorer bruker når de presser kursen lengst mulig ned, vel og merke når de kan.

Targovax hadde svært lite bra krutt å stille opp med, og måtte bare godta betingelsene investorene kom med, men prøvde så godt de kunne å jazze det opp før emisjonen. Jeg mener dagens avtale er langt mer lovende enn fjorårets 100 MNOK, og gir selskapet mer tyngde når de skal indikere prisintervall i en EVENTUELL emisjon. Med gode Meso-data og bekreftelse av partner kan man nesten forvente å sette emisjon til markedspris fremfor discount hvis ikke en upfront-payment pulveriserer hele behovet for en emisjon. Det kan like gjerne skje.

Jeg tror dagens melding er en av mange spennende gjennom 2020, og håper ledelsen klarer å ivareta momentumet og trøkket i aksjen uten å gå i samme fella igjen. Dette må selvsagt fundamenteres på gode Meso, kommer ikke det så vil det jo garantert smelle ned igjen frem til evt andre ting skyver skuta fremover igjen.

3 Likes

Desidert høyeste volum på lenge lenge. Kortsiktige ut - langsiktige inn? Alt ligger tilrette for meso-data :ok_hand:t2:

Ja, håper det, det gir enda færre aksjer tilgjengelig når Meso kommer :slight_smile:

Jeg kjøpte mer på 8.12 på mandag, og selv med 25 % fortjeneste på to dager så legges de på kistebunnen sammen med de andre og er ikke up for crabs for andre som ønsker de!

1 Like

Altså, ser vi bedre OS i virus armen så åpner det opp for bull caset mitt, kurs over 20kr kort tid etter data

Husk at det var sånn det skjedde sistgang. Gode nyheter -> Boom emisjon litt etterpå. De visste ikke hvordan markedet ville ta imot nyhetene, men de visste at de kom til å slippe nyheten. Å legge emisjon etter nyheter er helt vanlig praksis, hovedsakelig fordi markedet må være likestilte i informasjonen som selskapet har gjort tilgjengelig. Om man vet at Targovax sitter på innside-info som er kjent utover ledelsen vil man kunne forvente at det blir meldt før en emisjon, men man kan jo ta feil i at det er tilfellet, så aldri helt sikkert å lene seg på det. Uansett har alle aksjonærer nå hatt en drømmemåned så nyt godværet :wink:

1 Like

Selvsagt.

Man er rimelig naiv hvis man ikke forstår at det veldig fort kan komme emisjon i trvx snart. Men jeg mener at det naturlig er at de slipper flere nyheter - blant annet meso data - og SÅ kommer emisjonen.

Kanskje man også får noe info om patenter og neste gen virus.

Men selvsagt, helt åpenbart, er det emisjonsfare i trvx.

Jeg tror bare ikke den kommer før meso data.

1 Like