Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Vi snakker og gjennomsitt her. Hvis flere responderer så kan man klare å dra opp snittet.
Og de som fikk PR i den studien kan jo få en bedre respons ved å adde virus, det er jo hele poenget.

Du vet jo ikke hvor mange som fikk SD i de to ulike armene, det kan være med å påvirke OS.

At 20% fikk PR/CR forteller jo ikke alt, det er jo bare en liten bit av det store bildet.

Yes enig! Vi vil at virus skal skape en type t celler som gir en respons som til slutt gir økt overlevelse. Men som vi ser, ser det ut som om respons i seg selv ikke er nok. Ser vi tendenser til økt OS nå i Jan er det gull!

Helt enig!

Gjør vi det, så åpner det opp for et bullscenario i mine øyne. Da tror jeg kursen kan peake på 30. Og partner blir nødt til å betale cash up front.

Hvis den enste forskjellen er immunrespons, så belager jeg meg på base case, spons av CPI.

Greit å påminne alle om denne pasienten, under, MJ vet hva han holder på med og forteller han at vi går videre i denne indikasjonen er det godt nok for meg.

Importantly, we saw a late decrease in metabolic activity in PET imaging of patient FI1-14 with malignant pleural mesothelioma. In this patient there was a 47 % decrease in total lesion glycolysis 6 weeks after the last study visit which occurred at 6 months. The patient had not received other treatments after the trial, suggesting that the decrease in metabolic activity was caused by ONCOS-102. We believe that the activated immune response may lead to the development of delayed yet long-lived memory response that can sustain clinical benefit beyond the period of treatment as is often seen with immune-oncology therapies [22]. This patient survived 18 months (542 days) from the treatment initiation and over 33 months (999 days) from diagnosis.

2 Likes

CPI tar av brekket og Oncos gir gass. Da fyker bilen fremover

1 Like

Tror f.eks ikke Merck som har innvestert en stor sum , i Mesothelioma studiet sitt, gir seg med det! Når de har kjørt et phase 3 studie med 4 ganger så god imunrespons som soc! Men med liten effekt på OS! De har heller ikke kjørt det i kombinasjon med soc!Hva slags synergieffekt vil det gi? Nå får de mulighet til å gjøre det, i tillegg til en arm med oncos, som har en klar indikasjon på synergi effekt både med, soc og CPI! Kan være kort vei til markedet! Veien er ryddet. Har veldig god følelse.

4 Likes

BP blir med på mesothelioma, grunnet studieoppsettet. Det er 100% sikkert!

BP vinner uansett siden CPI inkluderes i begge armene, så Targovax tilbyr dem i praksis en freeride.
Godt jobbet der Magnus Jaderberg! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

3 Likes

Ofte fremstilt slik

4 Likes

BP får testet 2 armer,TRVX får testet 1. Bør gi up-front betaling til TRVX og BP bør ta største delen av kostnaden av studien.

1 Like

Nå er jeg spent Flottesen… :wink:

Det blir for enkelt å si at oncos+CPI vil virke i et registreringsstudie bare fordi det kan påvises immunrespons, tror jeg.

Historisk er effekten av anti PD-1 sterkt korrelert med uttrykket av PD-L1 på kreftcellene og i mange kreftformer så er jo dette absolutt mindretallet av pasientene. Det er klart, det er også andre mekanismer i spill med et onkolytisk virus.

I studien der Keytruda feilet ble Keytruda brukt som monoterapi. Keytruda-armen hadde høyere respons en for chemo, men ikke lenger PFS og OS og dermed feilet studien.

Jeg tror man for oncos+chemo må kunne vise til effekt/PFS for å gå videre, det er vel ikke nok med immunaktivering alene siden immunaktivering ikke er direkte korrelert med pasientnytte.

Som en observasjon så ble det ved ASCO i fjor fremlagt data som viser at i lungekreft så kan man kombinere cellegift og CPI i 1L og få høyere effekt også i pasienter som ikke er forventet å skulle respondere på CPI i det hele tatt. Jeg vet ikke om det har blitt konkludert om dette er en additiv effekt, eller en immunogen effekt ved at cellegiften dreper kreftceller og dermed gir CPI “mer å jobbe med”. Hvis effekten som er observert i lungekreft er en immunogen effekt så styrker det vel rasjonalet for chemo+CPI+oncos i en registreringsstudie.

Krysser fingrene for at vi får en en god effekt på PFS, da har oncos egne ben å stå på.
Ekstra effekt fra CPI vil bli en home-run isåfall.

2 Likes

Kjøpte en liten bunke Targovax, må jo være inne her hvis estimatene deres slår til :blush::+1:

Helt riktig!

1 Like

Jo, det er det nok fordi økning av pro-inflammatorikske cytokiner er forbundet med økt effekt av PD-1 hemmer.

Og Oncos-102 gi en kraftig økning av pro-inflammatorikske cytokiner i både mesothelioma og melanoma pasientene de har behandlet så langt.

Fra melanoma studiet

Så jeg er uenig med deg der, immunaktivering er grunn god ok til å ta dette videre til pivotal fase.

1 Like

Her fant jeg det @Flottesen , det var PI på melanoma som uttalte dette

2 Likes

MJ sa på en presentasjon at de hadde en 100% klinisk immune respons i alle pasienter og nå snakker vi om nærmere 200 pasienter, dette gir seg utslag i en lett forkjølelse med litt feber. Ha sa også at den responsen var viktig siden de med en gang kunne fastslå at Oncos gjorde noe med pasienten. Men en klinisk immune respons er ingen garanti for det de søker etter, andre virus kan ikke fremvise en 100% klinisk immune respons så en viss sammenheng mellom klinisk og tumor specific immune respons må en regne med at det er.
I Mesothelioma studien og dataene vi venter på, der vil det være avgjørende om Oncos is capable of driving an MPM tumor-specific immune response, det pasienten trenger er activation of mesothelin-specific T-cells, da vil CPI ha en virkning.
MJ var med på å utvikle den første CPI på markedet så mode of action er det vel ingen som skal lære han.

4 Likes

Nei, for hvis man skal ta utgangspunkt i bilanalogien, som spiller det jo liten rolle om du gir full gass så lenge brekket står på.

CPI+Virus er jo et samspill. Og nå vet vi jo at både CPI og virus utfører sine respektive oppgaver, derfor er deg nærliggende å forvente effekt av å kombinere disse to preparatene.

Dette vet BP og Targovax, derfor blir det også pivotal studie selv om vi «bare» ser økt immunrespons i virus armen.
At den gemene hop har fått dette med seg her på OB tviler jeg litt på.

2 Likes

InVivo, helt enig, derfor tror jeg det blir viktig å lytte til hva MJ har å si, både han og BP forstår mode of action, og ser de at kombinasjon kan lykkes vil vi få en ny studie.

4 Likes

Tror mange glemmer melanoma her, det var/er Proof of cocept, så sannsynligheten er stor for at dette er overførbart til mesothelioma, fordi MoA bygger på samme prinsipper, brems/gass.

8 Likes

Oncos,

CPI produsentene er meget beviste på hvordan de skal kunne øke salget og ikke minst oppnå økt/effekt i flere indikasjoner, virus har vist seg å være en enkel og grei løsning uten noen alvorlige komplikasjoner. Det beste viruset har sikkert ikke sett dagens lys, i de nye variantene av Oncos henger de ved flere MoA og de blir mer spesialiserte, men det tar lang lang tid før vi ser hva de kan utrette i forskjellige indikasjoner. I mange tilfeller er Oncos alene bedre enn CPI alene, men fremtiden er uten tvil kombinasjons løsninger.

TG,

Alle biotec selskaper er ute etter en felles nevner i kreft celler de kan angripe og vips så er alt løst, men det er nok ikke så enkelt. TG siste poster fortalte; Flere RAS mutasjoner samtidig og at det også kom til nye mutasjoner under behandling. Human specific vaksiner med en eller flere peptider mot eksisterende mutasjoner vil kun ha effekt om mutasjonen er statisk, noe vi så på poster at den ikke var. TG er effektiv mot de fleste RAS mutasjoner, men fortsatt kom den til kort i noen tilfeller, men per i dag troner TG på toppen hvor RAS mutasjoner er target. Jeg håper på en oppvåkning av hele TG plattformen, det eneste vi ikke har er penger, og det problemet løser de kanskje nå.

6 Likes