Min plan var å selge i dag og kjøpe meg opp ved emisjon, men syntes 12kr aksjen eller markedsverdi på snaue 800 var til å le av… Nå ler jeg ikke, men setter av alt jeg har de neste månedene til å kunne kjøpe opp mer ved emisjon. Pr dags dato vil jeg heller ha en emisjon enn uvissheten som dreper investeringsviljen. Husk hva som skjedde med Pcib etter emisjon, lettelse og sikker fremtid er essensielt for at investorer skal bruke penger på data som kommer i fremtiden.
Håper de setter en emi på 20kr så alle må på med joggeskoa
Noen som har sett det? Emi satt langt over børskurs?
Skjer seff ikke…
Vet det, men lurte på om det har skjedd før.(har det helt sikkert altså, men vil se eksempel om noen husker det)
Så det i idex. Kursen var 3.5 eller noe. Emi ble satt til 4 blank
Var vel rettet, såvid jeg husker. 2-3 år siden.
Har ikke oppkjøp av virus tidligere skjedd veldig tidelig til gode priser? (preklinisk)
Nå er jo safety og tilstrekkelig effekt vist i fase 1/2 studie bevist så hvorledes stiller det seg med mulig oppkjøp?
Vi er i Norge nå, her skjer bare oppkjøp ved godkjenning
Bekreftelse/god melding om samarbeid med BP etter børstid, så en rettet EMI mot eksisterende aksjonærer samme kveld tenker jeg kan muliggjøre høyere kurs.
Så kan de “store” komme inn å løfte kursen videre…
kan det bli en BP deal der BP kommer med sin CPI samt dekker studie utgiftene 50/50 med trvx?
Registrerings studieopsettet som er skissert er jo 100 pasienter fordelt på 2 armer
arm 1: SOC + CPI
arm 2: SOC + CPI + ONCOS-102
BP får jo da testet sin CPI med SOC i denne indikasjonen og samtidig “gratis” får testet om ONCOS-102 gir deres CPI enda bedre resultater.
Veldig enig i det du skriver der.
Samtidig undres jeg på om det stort sett “bare” er kortsiktige lykkejegere i disse biotek selskapene.
Det er en forbannelse at nesten alt som meldes får en umiddelbar oppgang for så å falle tilbake igjen, denne i trvx idag er jo helt på trynet.
Ikke rasjonelt og logisk, men som du er jeg sikker på at det vil komme oppgangsdager framover, ting må tydeligvis synke inn.
Vi befinner oss på OSE og i tillegg er emisjoner det meglerhusene lever av. De har et sett av spekulanter de ringer rundt til som blir lovet både inngang og utgang. Selvfølgelig er ikke dette i aksjonærenes interesse, men hvilke andre valg finnes. Et par selskaper har en rik onkel ombord, derav kommer også forskjellen i mcap.
Mye av dette handler om at omsetningen i aksjene er veldig lav, slik at det skal bare et par millioner kroner inn fra overivrige retails om morgenen er nok til å presse prisen langt opp, så faller den tilbake straks tradere tar gevinst og selger til litt mer tålmodige erfarne typer.
Til og med en dag som i dag er det bare noen få titalls millioner kroner omsatt i trvx
Det er naturlig å tenke emisjon, men det finnes andre alternativ også. F.eks konvertible lån, og der långiver eller obligasjonseierne ikke nødvendigvis er mange, eller av norsk opphav for den sakens skyld.
Rolig nå, ikke i dette tilfellet her.
jaja, i dag får vi vel høre hva Jonas mener om meldingen og investorene som handler på OB.
I biotek er det emisjon som har vært den formen for finansiering som har blitt mest brukt, så det ville vært mer naturlig at det kommer en emi når kassa går tom… eller at BP kommer og støtter hele sjappa