Fordi ? En konverteringsrett må ikke nødvendigvis benyttes.
Selskapet har jo på en måte tatt brodden litt ut av grunnlaget for en optimal gjennomføring av emisjon dersom signalet som ble gitt idag var “vi skal hente cash i kapitalmarkedet”. Dog forutsatt at det ikke kommer andre materielle nyheter som feier all tvil til side. Derfor spørsmålet om det finnes andre aktuelle løsninger.
Vi må vel nesten le av det nivået vi er på i dag (RT 9,67) etter gårsdagens diskusjoner…er slett ikkje lett med biotek på OB.
Men TRVX og resten av radforsk-porteføljen kommer nok sterkt tilbake…
Dette ga horrible flashbacks til de gangene man naivt tillot seg optimisme i funcom
Vi får satse på det ikke launches emi i dag etter close da aksjen straks er på intradag lav.
Det skal sies at diskusjonen her var rimelig euforisk i går.
Det første jeg skrev på internchatten er at wordingen i pressemeldingen er typisk sånn som blir hatet på, og sees på som “enda en bioturd som desperat prøver å pynte seg for å hente penger”.
Så jeg hadde aldri noen voldsom innskytelse om å øke opp i dag.
Jeg må si jeg håper at enhver emi som kommer er forankret med de riktigte aktørene på forhånd, mye av oppsiden i caset hviler på noe sånt.
Edit:
(Jeg sitter fast med både core position og tradingpott bare så det er sagt)
Hvis det kjøres en emisjon her nå, rett etter meldingen, vil det ikke være annet enn sjofelt gjort av ledelsen og vil være et spill som jeg mener er på grensen til skittent.
Meldingens innhold var god nok til at Ling løftet target fra 7 til 19 kroner.
Aksjonærene svarer med å senke verdien av selskapet til under MCAP av før kunnskapen nådde oss.
Klarer ikke å begripe at kursen endte på 9,59kr…
Hallo? Her bommer du totalt
Ble dessverre 9.49, dagens lav
Altså.
Du er gjort kjent med på Q3 at selskapet er avhengig av å skaffe penger veldig snart, og du er gjort kjent med at det ville komme tidlige data i januar. Eneste grunnen til å gi ut så tidlige data som de gjør her er for å kunne sannsynliggjøre for investorer at de har et case. Vanligvis ville ethvert biotech ønske å publisere data mer modne og på en konferanse eller tiddskrift.
Så her skjønner jeg ikke argumentasjonen din.
Nå fikk jeg ikke sett qa i dag tidlig, men der sier de altså i klartekst at de skal hente penger i markedet?
Ledelsen spiller med totalt åpne kort, og er så langt unna “sjofle” som en kan komme.
Korrekt…snakk om blåmandag på en onsdag.
Jonas har stor tro på at de får en avtale med BP, men utelukker upfront.
Så pengene må hentes i markedet…og det er vel derfor vi endte på 9,49 i dag.
Er også guidet emi etter data. Nå har vi fått gode data
Var det ikke snakk om, data -> avtale så evt emi?
Det er en tolkning.
De fleste her trodde på spons av CPI + emisjon
Blir jeg oppringt av DnB kl 17.01 idag så takker jeg pent nei. Kanskje på tide å innse at det ikke er helt uten grunn at dette selskapet har lavest MCAP av andre sammenlignbare.
https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1001521748-targovax-asa-contemplated-private-placement
8 spenn, 20% utvanning
101 + 70(antatt dagens kontantbeholdning) + 30 fra kineseren, ca 200 millioner i kassen.
Ok det!
Se der ja… like greit at den kommer nå. Så får vi ihvertfall emisjonssnakket bort på kort sikt
Nå skjønner vi hvorfor den ikke closet på hod