Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Vi skal være klar over at en slik emisjon har vært planlagt i lang tid, meglerhusene som skal gjøre jobben har på forhånd diskutert med sine faste emisjon-kamerater og fått klar beskjed om hva de vil betale. Mest sannsynlig har de gått short i forkant og kan levere aksjene med tildelingen, for at shorten skal gi penger i kassa innstilles robotene på en sluttkurs som kan forsvare en emisjon på 8 kroner. Hadde de latt kursen fly i dag eksempelvis til 12 kroner, ville det sett ganske ille ut med en emisjon på 8 kroner, satt på 9 kroner ville ikke shorten blitt til noe som helst. Og til slutt, dette har vært kjent stoff for ganske mange, en skal være passe blåøyd om en ikke tror det.

Så lenge emisjons kameratene er eneste mulig løsning på OSE er dette resultatet, det var i det minste greit å få det overstått, nå kan vi konsentrere oss om det som tross alt vil være avgjørende fremover.
Jeg tror heller ikke en utsettelse til etter avtale med eventuelt BP hadde utgjort noen som helst forskjell, kursen ville bli holdt tilbake uansett vilkår i avtalen, kapitalen besitter all makt.

5 Likes

Skulle ikke tro det gitt om en fulgte med på denne tråden i går kveld/ettermiddag.

1 Like

Jeg tror blir ørkenvandring og verre til. Selv ved gode Melanom data. Det blir jo ny emi i q4 2020 eller q1 2021, hvis det ikke kommer cash fra andre steder. Og ved emi blir det gitt 20,30,40% rabatt. TRVX har mistet min tillit

La oss få denne overstått før vi begynner å snakke om en ny… Og hvilket biotec har ikke gitt slike rabatter?

1 Like

Måten det gjøres på gang på gang jeg ikke liker. + ingen hensyn til eksisterende aksjonærer. Virker som om ledelsen ikke bryr seg om aksjonærene.

1 Like

Hvilke hensyn er det du etterlyser, en rep emisjon er bare å trekke dette i langdrag.

NEL kjørte emisjon på 9,5 i går. Stengte på 9,93 i dag. Er lov å håpe :slight_smile:

Nei.

Får de som deltar låne aksjer av Healthcap denne gangen også?

Kort tid siden var det full jubel når kursen gikk fra 7 til 8. Nå er det katastrofe for mange når kursen er tilbake til 8 pga emi.
Snodig … ikke sant.

10 Likes

Om kursen legger seg på 8 er jo det fantastisk - det folk frykter er 4-5-6 tallet

1 Like

Kanskje det har noe med at man blir kraftig utvannet, og det av noen som ønsker å holde kursen lavest mulig, slik at de kommer billigst mulig inn i neste emisjon?

Rettelse; gravøl

Holder pengene til pf2 studien, eller er det kun til drift frem til studiestart q1 2021 jf DNB analysen? Da må det hentes penger til vanlig drift + pf2???

Din tillit? Du kjøpte aksjer i Targo for første gang i dag? Skjønner du er skuffa, men dette trenger ikke være så krise som mange vil ha det til.

4 Likes

Du må roe bæret litt

4 Likes

Har også vært aksjonær for 3 år siden.

Biotek og emisjoner hører sammen. Det burde de fleste ha fått med seg. Ledelsen skal heller ha ros for å være kalde og vente til nå istedenfor å sette en i sommer når kursen var på 4-tallet.

4 Likes

I dag mener jeg Targovax fikk utlevert den beste hånden de kunne ønske seg, men at de spilte den ut helt feil:

1. Presentasjonen og resultatene de levert i går var proffe og high end.
  2. De deler med markedet at BP er med, details to come.
  3. Kursen åpner på 12 kroner, men blir sablet ned 15 % fordi conf call avslører at det kommer ingen finansiell løsning markedet håper på.
  4. Kursen selges ned og emi settes 35 % lavere enn dagens høy.

Hvor glipper det?

De burde latt markedet suge på BP-karamellen noen uker til, og latt aksjonærene få glede seg over gode utsikter og nært forestående samarbeid med BP.
Poll her på forumet viste at majoriteten trodde på spons + emi, det kunne man like fullt ha gjennomført på ved å la kursen gå og nyhetene feste seg. En børsmelding om hvem BP er og hva avtalen inneholder hadde garantert gjort susen, og emisjonen kunne være gjort på høyt to-sifret til mindre utvanning og bedre proveny.

Min mening; dette er å mangle forståelse for aksjemarkedets momentum. Det hadde IKKE vært uryddig å la aksjen gå på gode meso data og annonsering av BP-avtale før man hentet penger, det hadde vært proft.

Se til emisjonen i PGS i går; der slapp de i det minste alle fakta på en gang. Her vet vi fortsatt ikke hvem BP er og hva dealen skal inneholde.

De kløner det til hver gang de henter penger, dette var overraskende svakt håndtert. De mangler den «dette tror vi på selv»-gutsen som kunne endret troen blant en del aksjonærer også.

23 Likes

Men det er faktisk et reelt spm om jeg har forstått meldingen riktig. Litt mange spørsmålstegn kanskje

Holder pengene til pf2 studien, eller er det kun til drift frem til studiestart q1 2021 jf DNB analysen? Da må det hentes penger til vanlig drift + pf2?