Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ja jeg tror det, men spørsmålet er hvorfor henter de bare 20% hvis de kan hente 30% ?

Reddningen hær må være at en deal som jeg postet tidliger idag kommer innen neste uke med Merck eller AZ.

“jeg var med på dette ved forrige emi oxo, men av erfaring solgte jeg heldigvis 2/3 på 10+ idag”

3 Likes

Vi har alle fått det med oss, men de burde kjørt en fortrinnsrettsemisjon, slik at eksisterende aksjonærer ble prioritert, foran finanshaier og meglerhus som ønsker en lavest mulig kurs, slik at de kan få flest mulig aksjer til underpris.

1 Like

Du tror det holder til pf2 studien eller ikke?

Joda, men emisjoner i norsk bøsnotert-biotek blir som regel blodrødt uansett hvordan de håndterer det. Eneste jeg kommer på er pcib på 7 kroner som ble en fryd.

1 Like

Hvorfor kunne de ikke gjort som i PCIB?

Det er det jeg ikke skjønner.

Det er i utgangspunktet gode utsikter fremover, og aksjonærmassen virket positive, så det hele henger ikke på greip.

3 Likes

Veldig enig i det du skriver.
Dette virker klønete og dårlig håndverk.

3 Likes

det holder jo kun til drift frem til studiet begynner slik jeg ser det !!

1 Like

Takk. Det jeg fryktet. Tenkte først det var til studiet også

Hvorfor henter de bare 20% og ikke 30% tenker du?

1 Like

Den i pcib ble jo rettet mot eksisterende eiere. Ikke haiene.

1 Like

vi fikk en nerderlandsk hai ombord da, men den lempa vi over bord før vi satte kursen nordover :joy:

2 Likes

Jeg deltok i den så jeg er fult klar over det. Jeg er enig i at det hadde vært bra. Men panikken kunne spredd seg så mye at kursen hadde væet lavere enn tegningskurs og da er det få som tegner seg. Nå får de i hvertfall penger.

Et rasjonale for å ikke hente 30 er fordi det uansett ikke vil monne. Pcib hadde en god grunn til å være så hard i klypa fordi det vil holde forbi veldig viktige events.

Nå har targo ok finansiering for et år og kursen er fremdeles solid opp fra der den var for bare kort tid siden.

Vi er flere som er litt skuffet i kveld , men KRISE er dette ikke

7 Likes

Dette klarer du å finne ut ved å lese litt q-presentasjoner.

Når har de ca 200 millioner, rekker langt inn i 2021. Pust med magen nå.

3 Likes

Mye negativitet her nå, men jeg mener dette er som guidet. Nå har de penger forbi viktige resultater det neste halvåret. Etter det kan mye være endret. Men har du ikke “trua” så har du ikke…
Ellers blir det kanskje en mulighet for alle her, da kunne de jo ikke bruke hele emisjonsfullmakt en i første omgang.

The Company will also consider to carry out a subsequent offering
towards the existing shareholders who did not participate in the Private
Placement.

1 Like

De trengte penger, og da måtte det vel bli sånn…
Er uansett litt uenig FierceBiotech sin “konklusjon” på resultatet av studiet, selv om det peker på en usikkerhet ved studiet.

“In the absence of compelling response results, Targovax pointed to other aspects of the data set to make its case for the potential of ONCOS-102. As it stands, progression-free survival in people who received ONCOS-102 as a first-line treatment is 8.9 months, putting it ahead of the control group and results from previous studies. However, given that many patients remain censored, the relevance of the figure is questionable.”

Og da tenker jeg på “given that many patients remain censored, the relevance of the figure is questionable”

“Censored” betyr så vidt jeg skjønner:

" Definition . A patient is scored as censored if he or she did not suffer the outcome of interest. In survival analysis, patients who do not have an “ event” during a specified period are said to have censored observation."

Mao tenker vel FierceBiotech at siden ganske mange i kontrollgruppen på 2.linje ennå ikke har hatt en event så vil nødvendigvis PFS for kontroll-gruppen øke.
Jeg har mer tenkt at det Targovax også selv har konkludert på er en bedre tolkning av dataene; at disse pasientene er mer a-typiske.

Skal ikke påstå at FierceBiotech ikke har et poeng, og det kan jo ha vært medvirkende til hvor bra dataene er vurdert til å være.

Jeg synes kanskje de ser hakket bedre ut enn det jeg leser ut av FierceBiotech sin vurdering.

Uansett, etter hva Soug antydet på dagens investor call så skjønte vel markedet hva som måtte skje, før eller senere.
Og da er det vel kanskje greit at plasteret ble revet fort av.

Kanskje det blir som noen sier ørkenvandring i et år, hvem vet, men Targovax er i alle fall et helt annet selskap nå enn for bare noen måneder siden, med Kina-avtalen, Mesotheliom-dataene og penger til drift for en god stund.

Det er et fint utgangspunkt for å lykkes, et fint utgangspunkt for nye aksjonærer til å finne en fin inngang og et fint utgangspunkt for selskapet for å bygge aksjonærverdier.
Det kjennes i alle fall ut som at mye av nedsiderisikoen er redusert.

Kunne vært interessant å høre andres tolkning av det FierceBiotech skriver.

14 Likes

Er denne emisjon fulltegnet allerede?

Nei, jeg er enig.

Mener at dette blir svartmalt, for noe alle visste var et veldig aktuelt utfall

3 Likes

Var det ikke noen som snakket om at meso-dataene var «make or break» for Targovax?

Resultatene var lovende og ble i går kveld hyllet. Nå er vi litt skuffa og såret pga emisjonen som drar oss ned, men selskapet er som Snøffelen sier langt sterkere nå enn for noen måneder siden.

Vi vet ingenting om hva mer som kan være på gang når det gjelder TG, den Kina-avtalen kom ut av ingenting. Selskapet leverer og resultatene er gode. Kom igjen, folkens, ikke la depresjonen ta dere nå! :muscle::muscle:

PS: Det snakkes ofte dritt om OB-aksjonærer som «kun tenker kortsiktig» her inne. Hva med å ikke bli som dem nå da? Drit i kursen den neste uka/måneden og se på hva som ligger av potensiale i dette selskapet! Veldig mange så det i går kveld, det kan da ikke være umulig å se det i dag!

10 Likes

Åpningskurs i morgen da? 8 blank eller