Jeg skal ikke male fanden på veggen her, men synes dette er verdt å si noen ord ifm finansiering.
Disclaimer: Selv trodde jeg på en avtale med cash (som fortsatt kan komme). Jeg gjorde en tabbe og tapte 10% av min TRVX investering i går. Solgte etter CC.
Synes data til TRVX ser lovende og bra ut, problemet er cash. Ledelsen har sagt at de 100 mill som er hentet inn holder til drift ut 2020. Blir det ikke noe cash eller spons av mesoteliom eller melanom må det hentes penger. Jeg gjør et forenklet forsøk på å regne ut hvor mye. Arrester meg gjerne.
PF2 i mesoteliom og melanom vil kreve omtrent 100 pasienter i hvert studie. Altså 200 pasienter til mulig markedsføringstillatelse. Veldig gunstig registreringsstudier etter mitt syn. Hva koster så dette? Hvis en tar utg i PCIB sin registreringsstudie ble det hentet 360 millioner kroner høsten 2018. FPD var i mai 2019. Dette gikk da primært til å fullføre pf2 med 186 pasienter. Pengene er guidet til å holde til H1 2022 til interimavlsening med omtrent 60 events (120 pasienter total). Som alle vet har PCIB veldig lav cash burn. Si 80 mill i året ca noe som tilsvarer ca bruk av 60 mill fra høst 2018 til mai 2019. Jeg tar utg at det tar ca ett år å starte pf2. 300 mill / 120 pasienter er 3 mill per pasient på 3 år. Si TRVX sine studier tar kortere tid og det tar 2 år til avlesning så blir det 1,5 mill per pasient per studie. Da har vi regnestykket 200 pasienter * 1,5 mill som er 300 mill. Skal TRVX kjøre andre studier så samtidig med PF2 studiene øker burn raten uteover dette.
300 mill er en veldig liten sum for to pivotale studier. Det er nå ca 75 mill aksjer i TRVX. 30 % utvanning vil på en kurs på 10 gi 225 mill i kassa.
Kanskje de må velge mellom mesoteliom og melanom? Må de innkalle til en ekstraordinær generalforsamling for å kunne gjøre en større emisjon?
Ved forrige emisjon ble det gitt ca 15 % rabatt. Før denne ca 30-40% rabatt. PCIB måtte gi ca 40% rabatt. NANO har vel klart seg best med omtrent 10 % rabatt på sine emisjoner. Ingen vet hvordan børsklimaet er ved neste emisjon. Det kan være bra, nøytralt eller dårlig.
Som dere sikkert skjønner er jeg skeptisk. Ikke pga data som er fremlagt, men cash problematikken. Synd at det blir slik, men det legger et lokk på aksjekursen i mitt hode. Jeg tror flere tenker som meg. Vi ser det også i NANO. De har kommet lengst i løypa men er veldig lavt priset. Interimavlesning er jo om ikke mange mnd! Helt utrolig. De trenger cash videre.
Jeg står utenfor inntil videre og heier. Håper jeg tar feil og at aksjekursen skyter opp. Kan god avtale med BP eller knall melanom data føre til dette? Det vil gagne hele sektoren etter mitt syn.