Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Uttalelsen til Soug gjelder alle biotecs på OB og bør være rettesnor for småsparere. Skal du finansiere videre drift er det nødvendig med store investorer.
Er man litt lur så kan man selvsagt utnytte dette for gode trade, risikoen er fortsatt skyhøg.

1 Like

Soug framstår der som mer ryddig og ærlig enn mange andre ledere.

Mange mindre aksjonærer ønsker seg sikker avkastning på sparepengene på børsen, og da er rett og slett høyrisikoaksjer som biotek feil valg.

Liker man risiko med stor oppside OG nedside, så er det en annen sak. Men man må vite hva man går til.

3 Likes

Jeg er ganske sikker på at det stammer fra en podcast etter sist emi Q1 2019.

Han ble vel oppringt og kontaktet på alle mulig måter av sikkert hundrevis av sinte “småaksjnærer”… flere av de delte også det her på TI, så denne gangen hadde de planlagt ting bedre:)

1 Like

Såklart vil ha de langsiktige småsparere, men jeg tror ikke noen av biotekene er interessert i småtradere som passer på porteføljen sin med argusøyne. :grin:

De har vel mer eller mindre kopiert fjorårets fremgangsmåte. Komme med gode nyheter, så en emisjon rett i trynet på aksjonærer som har trodd at selskapet skulle reprises på bakgrunn av gode nyheter. Så blir emisjonen satt med utgangspunkt i kurshistorikken i tiden før nyheten. DNB skrev vel at kursmålet deres ble justert opp til 19,- på grunn av en økning i sannsynligheten for godkjennelse innen mesoteteliom indikasjon fra 10 til 20 %. Denne risikoreduksjonen har altså ikke blitt hensyntatt ved fastsettelsen av emisjonskursen.

Når det gjelder Soug sin (udokumenterte) kommentar om aksjens egnethet for småaksjonærer, så tror jeg også han har fått en rikelig mengde med telefoner og henvendelser fra finansielt pressede aksjonærer som har satset mer enn de har klart å håndtere på en enkeltaksje og dette er ikke bra for noen parter. Jeg velger i hvert fall å tolke ham som at han advarer mot at folk satser over evne i aksjen. :man_shrugging:

1 Like

Her er det som irriterer meg…de burde absolutt ventet noen dager med emisjonen og satt den på 14 f.eks…mest sannsynlig kunne aksjen ha gått opp til 15-16.

Men nei, her er vi under 8 fremdeles.

1 Like

Du har et godt poeng, men, hvor mye ville vi dratt ned etter en emi på 14? I prosenter? Eg tror det var smart å smekke den flua før det ble hundrevis.

Edit: altså når plutselig 50%(?) av aksjonærene allerede er 100% i pluss, og alle vet at vi skal ned på kort sikt? Det ville vært en skandale.

1 Like

Kursen var satt til 8. Antakelig i rimelig god tid i forveien. Skulle tatt seg ut om den fikk løpe opp til 14 ved siste close. Rabatt på 75%.

1 Like

Ang årets TG-nyhet så kjøpte vel kineserne kun en opsjon. Så det må vel børsmeldes dersom de ikke benytter den? Altså ny melding om at Targovax satser fullt på Oncos.

Når det gjelder ledelsen sin tro på Targovax eller aksjen, så er det jo bare å ta en titt på antall aksjer de eier. Alt i fra 0- 20.000 aksjer. Soug har litt mer, men mtp Algeta-reisen og andre jobber han har hatt så er det lite.

Erik eier ikke én eneste aksje, CFO Furuseth har 15 000 aksjer. Jeg har vært mye inn og ut av trvx, men har aldri hatt så lite aksjer. Og min årslønn på jobben er nok ikke i nærheten av Furuseth sin.

3 Likes

Jeg mener det beste ville vært å sende ut melding om nye ONCOS-102 data ( @Buffet ikke TG nyheten, den var ikke like viktig) og emisjonen samtidig. Da burde emisjonen kunne bli satt på +/-9,75 som vel var kursen ved stengning når nyheten kom.

Kurser i emisjoner som dette kan justeres i en telefonkonferanse med styret, den er aldri hugget i sten.

Just my 5 cents

Jo, men alltid lett å være etterpåklok. Igår var jo en ganske rød dag på hele Oslo-børs. Et par slike dager til kunne fort endt med at investorene ikke ville tegne seg.

Jeg mente jo at de skulle tatt transaksjonen dagen før, ikke etter. Men uansett så burde dette blitt tatt simultant, jeg synes også lite om at en telekonferanse blir brukt til å kommentere emisjonsbehovet uten at den informasjon ble omtalt skriftlig fra selskapet. Jeg kom ikke inn på CC men ga sikkert opp for tidlig, men det er i gråsonen for CEO å diskutere dette på et tidspunkt hvor forberedelsene helt klart var i gang :man_shrugging:

5 Likes

Det er så fall et personlig valg, som sannsynligvis ingen egentlig har noe med. Eg vil ikkje si at han er en som ikkje har trua bare fordi han velger bort å kjøpe aksjer der han jobber. Se hvordan aksjonærer her dømmer og styrer på, ikkje alle som vil være med på akkurat det, likevell draes han inn :joy: “Eyeh! Du har ikkje aksjer, hvorfor!?”… snakk om å snu enhver stein :wink: skal du snu alle steinene kan du jo bli murer slik som meg, finner roen da.

Sry, ikkje meningen å være frekk. Du er kul. Men no tar eg helg :slight_smile: alt for mye innhold i denne uka til å ta inn over seg :grin:

Stay bull trvx :beers:

Mye visdomsord fra deg her ja. Mange takk! :sweat_smile:

Du er ikke tilfeldigvis en som kjøper aksjer basert på avisoverskrifter også?

Jeg har ikke noe med hva Erik bruker sine penger på. Om han har millionlønn, samt synes selskapet er lavt priset og allikevel ikke vil bruke penger på aksjer i trvx så er det han sitt valg ja :slight_smile: Men han har da et eget investeringsselskap, så regner ikke med at han sitter med alle kronene i banken heller. Men han sitt valg ja :slight_smile:

1 Like

Det har eg faktisk aldri gjort. Utelukkende på tips, børsmeldinger, tekinvestor og feeling. Mulig eg selger etter en avisoverskrift men det er en annen sak. Når eg tror så tror eg skikkelig. :wink:

Visdomsord, nei, det var likøren, beklager, dere fortjener bedre. Eg lærer hver dag av hva dere skriver, alle mann og damer :slight_smile: så eg burde heller holde snavla å lese videre, men det var et poeng i det da. Vel menende ^^,

Heheh, jeg har selv postet kommentarer etter noen halvlitere. :joy:
Nei, jeg tok jo risk off i aksjer etter årsskiftet så jeg burde jo sånn sett kutte ned på forumbruk også :sweat_smile: Men liker jo diskusjoner da :slight_smile:

Tar helg selv. God helg! :slight_smile:

Ja, Q1 2019 burde dett blitt gjort! Altså sist emi som ble satt på 7 når den føyk som en rakett…

Denne gangen var den på vei nedover, og endte i minus etter å ha gitt verdens klareste signal om fremtidig BP samarbeid. Riktig å kjøre den, men burde kanskje blitt gort samme kveld som nyheter for å sette høyere emi kurs.

De sa ingen EMI før Meso data og de tok en massiv risk ved å kun ha 6mnd cash igjen… selv de på podcasten sa at det blir emisjon. Dette var opplagt. At de kanskje hadde andre alternativer men likevel valgte emisjon kan mam dog spekulere mer i, spørre de om i neste podcast. Er tydelig for meg at de virkelig ønsker å samarbeide med denne spesifikke BP.

De har vel opsjoner på 5-600.000 aksjer hver. Skjønner dem godt… hvis de først skal sende et signal til markedet ved å handel, så burde det være et stooort beløp. Hvem vet, mulig det kommer. :wink:

3 Likes

Stemmer! Soug har vel 1,3 mill opsjoner, MJ rundt millionen. Men det kan de jo trykke i bøtter og spann av. Sender ikke noe signal til markedet. Det viser bare hva de har krav på dersom det går veien :slight_smile: Men det er jo klart, de skal jo sove godt om natta de også. De har jo ikke anledning til å trade som oss andre :slight_smile:

1 Like

«de»? Det er vel vi som sitter på aksjer som har den største risikoen om de mislykkes?

Så jeg gjentar mitt syn er at de burde offentliggjort data og emisjon samtidig, i stedet for å la aksjonærer handle i blinde en hel dag. Det går an å suspendere handel også om de føler at markedet har feil informasjon.

«De» har også et ansvar ovenfor ansatte i et selskap.

1 Like