Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Det handler om å profitere på det en har, har du ikke skjønt det har du en lang vei å gå, det er svært sjelden at det beste produktet vinner, men det får vi ta en annen gang.

Hvor ser du dette?

Og det er jeg helt enig i, men uten å vite hvilke samtaler Targovax har med ulike aktører er det vanskelig for oss å kalle de evneveike og amatører.

Oppdatert liste per i dag på ST, litt usikker på om jeg stoler blindt på den men økningen er rimelig lik fra forrige uke (ca økning på 65k). :+1:t4:

2 Likes

Helt enig, snart får vi se hvilke kvalifikasjoner de besitter, det avgjøres i neste avtale for registrerings studien. Evneveike amatører står for din regning, det er ikke mine ord.

Jeg kan gått forstå at data fra siste studie ikke kvalifiserer til løp å kjøp sett fra BP sin side og at spons er det beste vi kan håpe på. Men en premie (milestone utbetaling) om det skulle vise seg at studien ender med SoC, det tror jeg ingen BP ville sett som en deal breaker.

1 Like

Enig, så blir spennende å se hva de kan få til her, men går ikke helt i kjelleren om vi kun får til spons av CPI. Så får vi håpe at vi har resultater i preklinisk og melanoma som uansett gjør det enkelt for Soug&co i forhandling med BP :ok_hand:t4:

Jeg skjønner ikke hva som kan bli enklere enn å forhandle frem eller godta sett fra BP enn en milestone betaling på en SoC godkjenning. Dette er det søteste sukkertøyet i denne bransjen, SoC first line behandling med ODD. Hvordan har du tenkt å toppe dette i melanoma for å gi Soug&co enda bedre kort i forhandlinger med BP, det må du forklare?

Nei, om det skulle ende med SoC så er det vel enkelt å tenke at det ikke skulle være noe annet enn greit å få med som et milestone-punkt. Her kommer jeg dessverre for kort i slike forhandlinger til å vite hva BP setter av krav og ønsker å gi i slike forhandlinger. Men at det føles enkelt å få med i en avtale om de først ønsker å bruke penger i form av spons av CPI for å ende som SoC, det er jeg enig i!

Husk at denne listen ikke har med seg de nye aksjene som kommer og at alle emi aksjene står på DnB sin konto. Altså man kan ikke se hvem som var med i emi

2 Likes

Det har du helt rett i, viste kun at DNB hadde lånt aksjene :blush:

De som tegnet seg i emisjonen var så langsiktige at de måtte låne aksjer av Healthcap slik at de kunne lempe ut alt ved børsåpning.

Mens dette skjer bak kulissene så endrer Dnb kursmålet bra nordover.

De selger lånte aksjer og betaler tilbake med emi-aksjer. Er det investorer eller shortere som tegnet seg? :thinking::thinking:

Det er spørsmålet…

Det minner jo veldig om shorting når de får lov til å lempe ut alt med lånte aksjer og blir lovet at de kan betale tilbake med aksjer på 8 kroner pr stk. Så pen gevinst på 9,10 kr pr stk når det er så store summer. Men når de som deltok har samme plan så blir det trangt ut døra og vips så er kursen lavere enn emi og de som fikk lempet ut mest på høyest kurs av aktørene vant spillet :slight_smile:

Med mindre noen har fått innsideinformasjon (noe som er straffbart) så kunne ingen selge aksjene de kjøpte i emisjonen før morgen etter emisjonen ble kjent. Da var det ikke mange aksjene som ble solgt vesentlig over emisjonskursen.

1 Like

Nei, derfor jeg skrev når alle har samme plan så blir det trangt ut døra.
Men når Soug la dette fram så kunne han vise til kurser på 9-10 kroner. Og oppmuntrende resultater som de børsmeldte samt at Dnb hadde øket kursmålet ganske kraftig. Så da tenkte de nok ja hvorfor ikke selge masse aksjer på 9-10 kroner når de har rett til å kjøpe igjen på 8 kroner.
De hadde nok håpet på et større kjøpspress, så nei gevinsten deres ble ikke mye å skryte av (om noe i det hele tatt).

1 Like

Får nå i det lengste håpe at ikke for mange hobbyinvestorer får kalde føtter og kaster kortene, blir en spennende uke, men som nevnt over blir det nok ørkenvandring en stund. Øker med 20% og legger dem i skuffen.

3 Likes

Lånte aksjer, shorting, innside info eller ei, emisjonen er gjennomført, og selskapet har penger på bok. For min egen del så stusser jeg mer over at man ikke tok ut max med ytterligere MNOK 50. Vedtaket er gyldig i ytterligere 5 måneder frem til neste GF. Om kursen går til 15 i løpet av denne perioden før man setter de siste 10%, så henter man inn MNOK 75 med 20% rabatt. Riktignok MNOK 25 mer enn det som kunne vært på bok allerede (brutto), men da kunne men vel like gjerne ha hatt litt mer is i magen med de første 20% om det er max uttelling som var den isolerte målsettingen ?

Kan likesom ikke fri meg for tanken om at det kan ligge noen bakenforliggende forhold her, men som jeg dessverre ikke kan sette fingeren på. Om det er noe som vi allerede har fått opplysninger om så er det evt avtalen med spin-off selskapet i Kina. Kan det tenkes at TRVX skal ha en direkte interesse i selskapet, og at denne finansieres med med egne aksjer ? Når du lisensierer ut egen teknologi til et kjempestort marked så er det kanskje av stor interesse at man sider på innsiden og kan bidra i den videre utviklingen med egen kompetanse.

Om ikke annet, mer spennende tanker enn å ergre seg over kortsiktige svinger i kjølvannet etter siste emisjon.

1 Like

Jeg tror forklaringen er så enkel som at selskapet ser at de ikke trenger mer penger før de starter pivotale studier neste år, og at unødvendig utvanning nå gir dårligere kort på hånda i den forbindelsen.

Det betyr ikke at selskapet ikke kan få alternativ finansiering i form av kostnadsdeling eller avtaler, men de kan ikke basere planleggingen sin på at det skal lykkes.

I første halvår 2021 ville jeg forvente oppstart av pivotale studier i melanom og meso, og en større emisjon i den forbindelse. Det har liten verdi for selskapet å ha litt mer penger på bok før den emisjonen, men aksjekursen og antall aksjer faktisk kan bety mer.

Jeg tenker de rett og slett har tatt en vurdering av pengebehovet, og valgt den emisjonsformen som gir dem hva de trenger uten unødvendig utvanning.

4 Likes

De solgte en opsjon for en liten sum til det selskapet. Tenker du at Targovax kjører så en emi for å kjøpe seg inn i dette selskapet de har utlisensiert teknologien sin til?

Alt er relativt, men unødvendig utvanning. Av hvilke hensyn da ? Gjennomføringen av de siste 2 er jo i prinsippet kalkulerte og kynisk gjennomført innhenting av kapital. Kan liksom ikke se at de siste 10-prosentene spiller noen rolle fra eller til, men resultatet er at det er MNOK 50 mindre på bok enn det faktisk kunne ha vært.