Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Tør ikke å spå kortsiktig utvikling, men triggerne i 2020 er definitivt tilstede, og tror på at selskapet klare å “reise kjerringa” utover året. De har nå fått tilført noe kapital som gir arbeidsro, og nok bedre forhandlingsmakt ovenfor BP og andre. Skal ikke se bort ifra at selskapet kan få til en lisensieringsavtale med oncos x2 i løpet av året som potensielt KAN endre det mer langsiktige finansieringsbildet, avhengig av hva de får til. Jeg føler ihvertfall at det for min del ikke blir aktuelt å selge Targovax i 2020, om det ikke skjer noe helt ekstraordinært. (Vært aksjonær noen år).

For å komme litt tilbake på Mesotheliom, som nå vell kanskje er den “nærmeste” triggeren. så nevnte Soug forrige uke at det har vært stor interesse fra flere aktører.
Fra investor call:
“Akkurat når det gjelder Mesotheliom så har det vært mye interesse, både fra Big Pharma, fra Key Opinion Leaders, og fra ledende sykehus egentlig over hele verden til å gå videre her. Det finnes lite for pasientene i Mesotheliom, så det har vært mye interesse. Vi har snakket med flere Farma partnere om mesotheliom, og det er èn vi har kommet spesielt langt med, der har vi allerede fått en enighet rundt hvordan designet på den neste studien skal være, og uten at vi skal guide på tid, tror vi at i løpet av rimelig tid vil komme til en avklaring på det samarbeidet, og det er da snakk om en gratis CPI.”

3 Likes

Jeg tenker denne uken vil gi konsolidering, dvs litt sideveis bevegelse. Forhåpentligvis rett rundt 8kr. Det er en styrke om den ikke faller vesentlig under, og i hvert fall ikke vesntlig under 7kr selv om børsen skulle bli rød neste uke.

I det korte bilder ser man fram mot radforsk podcast, mulige patenter og informasjon om neste generasjon virus, mulig partneravtale (men sannsynligvis tar det litt tid), kvartalsrapport, og kanskje oppdatering fra studier kjørt av partnere.

2 Likes

Begge disse har forsøkt seg i Mesotheliom tidligere, så holder en knapp på en av de.

Keytruda viste sterk respons men :
“Keytruda did not improve progression-free survival for mesothelioma patients who progressed after first-line chemotherapy. Nearly four times more patients responded to the Keytruda over chemotherapy. However, these responses did not delay tumor progression or improve survival.”. Interessant nok viser jo våre data på (m)PFS lovende ut foreløpig.

Durvalumab i kombinasjon med et annet drug :
" In 2015, an Italian phase II trial began testing durvalumab in combination with tremelimumab on mesothelioma patients who did not qualify for surgery"

Around 62 percent of participants responded to durvalumab and tremelimumab, but the study failed to improve survival. Doctors leading the study said more research is necessary.

Several clinical trials in the U.S. and abroad are evaluating the effects of durvalumab in people with mesothelioma."

1 Like

Jeg holder en knapp på BMS om ikke for noe annet enn at Magnus har ett stort nettverk der.

Om BMS hadde en PD-L1 ville jeg vært enig på det grunnlaget , men her er vi avhengig av at survival øker, uten er kombinasjonen CPI + Oncos bare ekstra kostnader.

Det ØS sa på CC var at de nærmer seg enighet i designet av studien, det varsler at den ikke blir som forespeilet. SoC er bare mulig om vi oppnår lengre levetid, da burde første arm være dagens SoC, andre arm Oncos PD-L1 og tredje arm Oncos, PD-L1 og PD-1. Og ender vi der er det bare en mulig partner, Merck.

1 Like

Her er prisene fra Keytruda og Durvalamab. Setter jo besparelsen med potensielt «bare» spons av CPI litt i perspektiv.

Keytruda

Fra Mesotheliom studien som feilet på PFS:
Dosage 2 mg/kg every three weeks
«Patients receive pembrolizumab IV over 30 minutes on day 1. Treatment repeats every 21 days for up to 24 months in the absence of disease progression or unacceptable toxicity»

Imfinzi:

1 Like

Cinvest, Setter jo besparelsen med potensielt «bare» spons av CPI litt i perspektiv.

Uansett pris betaler de bare for sin egen reise, hva med alt som er nedlagt av penger og arbeid siden 2014, en spons på en studie mot en mulig SoC burde i det minste belønnes med en premie på godkjenning, men det er bare min mening.

Ja altså jeg er helt enig. For min del er det mer prinsipielt, at BP anerkjenner jobben som er gjort, og at det kan ligge en gulrot der noe frem i tid om de lykkes. Selv om det nok blir tilfellet uansett om kombinasjonen lykkes, er det noe ekstra med det å få det skriftlig fra tidlig stadie av, særlig fra et investor-ståsted. Kan ikke helt se hva BP har å tape på det heller, ved å gi en premie ved inntrufne milepæl(er) i en potensiell pivotal studie. Men BP tenker kanskje annerledes og har mye makt.
Blir spennende å få vite mer om innholdet i avtalen når det blir formalisert.

5 Likes

Å levere dette til Targo koster selskapet en brøkdel av disse prisene, videre kan de også trekke fra disse utgiftene.

Det eneste vi nå kan gjøre er å håpe på noe som Cinvest skriver, de har satt en pris på CPI og jeg regner med at kost med fratrekk utviklingskostnader ikke gjør de fattig, Det er litt forskjell å sponse en fase II studie og en studie som denne om den lykkes.
Et bredt samarbeid på nye virus og Melanoma vil selvfølgelig oppveie for mye, men en gulrot eller flere syns jeg virkelig det må mulig å fremforhandle med dette utgangspunktet.

1 Like

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

Ukens liste, og siste oppdatering før emiaksjene kommer inn på neste.
Det store spørsmålet jeg stiller meg, visste Jon Amund Eriksen (Timmuno) at emien kom eller lukta han den bare? Forhåpentligvis så rutinert at han skjønte den ville komme.

8 Likes

Burde komme med melding snart om at rep emi er avlyst. Kanskje vi får litt mindre nedgang av det.

Blir nok avlyst, men hvorfor skulle det bremse nedgang? Når kursen er såpass mye lavere så sier det seg selv at ingen tegner seg. Det ville jo heller bare vært positivt for selskapet eller aksjonærene om noen da ønsket å tegne seg så mye over kursen.

Kommer nok ikke som noen overraskelse at rep emi blir avlyst, så det er nok forventet og dermed blir det ikke noe brems. Nå som emisjonspøkelse er avklart så kan den gjerne ta en jevn stigning når de som selger er ferdig

Fordi det ville redusert en evt utvanning noe. Samtidig har jeg sett flere andre steder at kursen holdes nede av en forventet rep emi.

Jo, men utvanning er jo en stooor del av biotek. Så å utvannes på høyere kurs enn det man kan kjøpe aksjer for er jo ikke negativt, men problemet blir at om så noen tegner seg så blir det mer utgifter til megler enn det de for inn i kassa. Så den er nok 99,99% avlyst vil jeg påstå.

2 Likes

Når skal en slik avgjørelse falle/meldes? Er det regler for slikt eller gjør de bare som de føler for?

Ja ja, da ble det nye aksjer på 7.12 da :slight_smile:

De må nok la det gå en uke før de kansellerer, det er litt kutyme i at tidsvinduet skal være åpent lenge nok til at alle kan agere, samt realisere / skaffe til veie kapitalen som kreves for å opprettholde sin prosentvise eierandel.

Jeg vet ikke om det er noe regler for slikt. Men de meldte jo nyheter om både Oncos og Tg, Samt fulltegnet emisjon og kursen er såpass mye lavere enn både emi og når nyhetene ble meldt at det er lite som tyder på at den skal over emi og skape interesse for å tegne seg. Så de fleste ser på den som avlyst. Jeg tror ikke en melding om avlyst rep.emi hadde flyttet kursen noe særlig hverken den ene eller andre veien.