Jeg tenker egentlig ikke på double digits i det hele tatt.
Jeg tenker på det som ikke er definert i kroner og øre i Kina avtalen i det hele tatt, men heller verdien av faktisk suksess og godkjenning i Kina, og hvor stor verdi det faktisk har i forhold til mulig godkjenning og utnyttelse i andre markeder som ikke inngår i Kina avtalen.
Fra børsmeldingen:
plus tiered royalties on net sales up to mid
double digits.
Det vil si nivåbasert % royalty andel basert på salg.
Eksempel:
Net sales 0-100musd = 5% royalty
Net sales 100-500musd = 15% royalty
Net sales 500-800musd = 25 % royalty
Net sales 800musd+ = 35 % royalty
Slik jeg tolker strukturen. Summene er fiktive og slik når de mid double digits…
Anbefaler virkelig alle aktionærer at lytte til den seneste podcast fra radium.
Der er sygt meget god information at hente, ikke mindst vedr. de fundamentale årsager til udformningen af aftalen med IOVaxis, bl.a. grundet skandalesagen vedr. erstatsningsmælk, der medførte dødsstraf af lederen af den ansvarlige myndighed … en vigtig detalje, der efterfølgende betød, at myndighederne ikke turde godkende yderligere behandlinger i en længere årrække.
Men man ser åbenbart svært positivt på samarbejdet og vurderer lav risiko i forhold til at få godkendt studieopsættet, hvilket udløser optionen på $3 mio (ca. 30 mio NOK).
Som mange andre har bemærket det, er det min opfattelse at Erik Wiklund fremstår svært kompetent til arbejdet; ikke at forglemme Øystein Soug selvfølgelig. De leverede en god og ærlig præstation i denne radium podcast.
Når kineserene bestemmer seg for å satse på biotec vil dette gå meget raskt, de har penger og full support fra staten, som kjent er det ingen mangel på pasienter. At Targovax nå etablerer samarbeid og kontakter med kinesiske selskaper er selvfølgelig positivt. En tilsvarende avtale for Oncos med Maxinovel Pharmaceutical ville ikke vært dumt, en CPI med både PD-1 og PD-L1 er spennende, men de vil også være avhengig av å generere en immunrespons. En tilsvarende CPI er under utvikling i vest også men fortsatt i preklinisk fase.
Når jeg leser om de tilsynelatende fantastiske resultatene norsk Hydro oppnådde med TG i sin tid så er det nesten så jeg tenker at det er større potensiale (på lang sikt) i TG enn i Oncos familien, forutsatt at det kastes penger på TG, noe kineserne nå ser ut til å ville gjøre. Helt rått at TRVX har to platformer med så mye potensiale og er priset så lavt i forhold til liknende selskap (som gjerne bare har 1 platform). Jeg kjøpte i dag, og skal ha litt mer i morgen. Dette er for billig pris skulle en tro.
Du taler musikk!
Helt sikkert mange forbedrings potensialer på TG studiene, de studiene som er kjørt har vært på Resected Pancreas (RP) i kombinasjon med chemo. Pasienter i studiene har fått tumoren fjernet RP, halvparten er (R0) dvs alt ble fjernet og resten er det litt av tumoren tilbake (R1). Tidligere diskusjoner på at R0 eller R1 var drivende faktorer for langtids overlevelse, siste resultater viser noe annet. Hvilke type mutasjoner, hvor mange og nye mutasjoner er kanskje hemmeligheten på svaret for langtids overlevelse. Vi diskuterte også muligheten for at TG hadde for lite kreft-materie igjen til å generere den responsen vi trengte ved en R0, og at kanskje R1 var bedre egnet for behandling med TG, men det er spekulasjoner, i de fleste tilfeller dør pasientene av metastasene og ikke av opprinnelig tumor.
En skulle anta at kreftcellens forsvarsmekanismene ovenfor CD8 + T-cells er den samme som ved andre kreftformer og immune-stimulans, CPI i kombinasjon vil medvirke til å dempe kreftcellens forsvars system, noe som fortsatt ikke er utprøvd. Å starte opp TG før en operasjon kan være effektivt, en større tumor masse, tumoren vil også gi gode svar på hvilken effekt TG har.
Jeg håper og tror at kineserene ikke har tenk å kopiere studie-oppsettet til Targovax men at de vil addere til flere armer i studien, tid er penger og når studien må gå over flere år bør alle varianter være med, spennende blir det okke som å se hva de tenker.
TARGOVAX ASA - NO SUBSEQUENT OFFERING
The Subsequent Offering has been conditional upon the trading price of the Company’s shares being higher than the subscription price in the Private Placement in a period determined by the board of directors in its sole discretion. In the period since the announcement of the completion of the Private Placement, a number of shares in the Company exceeding the number of shares to be offered in the Subsequent Offering have traded at prices equal to or below the subscription price of NOK 8.00. On that basis, the board of directors has resolved to not proceed with the Subsequent Offering
https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1001549931-targovax-asa-no-subsequent-offering?instrumentId=16298994
Fornuftig. Hvem vil betale 8 for noe man kunne kjøpe for 7.1?
MEN, Bergen Bio har jo også nettopp hatt en emisjon. Her har de lagt rep. emisjonen ca 1 mnd fram i tid. Litt mer aksjonærvenlig vil jeg si. Da blir det jo en bonus om kursen går opp i mellomtiden.
Evt båndlegging av kursen i en mnd det.
Når jubelen nærmest står i taket som følge av rep. emi blir avlyst så blir vel neste emi også rettet mot finansgribber?
Emisjoner blir alltid rettet mot store penger, uavhengig av hva vi måtte mene er rettferdig. Money talks som de sier Har man 20M+ og lyst til å delta i en emisjon kan man sikkert kontakte selskapet direkte og få innpass neste gang.
hehe selvsagt. Men det er sikkert ikke lett for selskapet heller å vite hva de skal gjøre. Den ene dagen ønsker aksjonærene en emisjon som ligner på pcib på 7 kr, mens den andre dagen så er det en guds gave at den blir avlyst. Kan jo ikke sammenlignes helt da de som tegnet seg fikk det trangt ut døra.
Jeg tror uansett det hadde blitt vanskelig å hente så mye penger fra eksisterende aksjonærer da sikkert healthcap og Radforsk har et tak på hva de ønsker å bruke på hver av selskapene. Til syvende og sist så er det viktigst å få inn penger uavhengig av hvem de kommer fra
Ja, det er et problem at man kan stå utenfor emisjoner og handle billigere neste dag. Det fjerner noe av incentivet til å delta med et lite beløp ihvertfall. Med store beløp ville det vært vanskelig å komme inn uansett.
En rep emi gir ikke nok midler til å drifte selskapet 1 kvartal en gang. Hva er poenget ?
Formålet med en stor emisjon ala PCIB er at det finansierer selskapet for lang tid og fjerner emisjonsfrykten for flere år.
Forstår ikke hvorfor du setter likhetstegn mellom disse to tingene.
Neivell? Så det har ingenting med hva kursen er nå?Om kursen hadde vært 20 kr så kunne man bare avlyst da også siden det kun drifter selskapet i ett stk kvartal?
Det er irrelevant hva kursen er, så lenge den er under forrige emisjonskurs. Men de to formene for emisjon har fortsatt null med hverandre å gjøre.
En storemisjon som sikrer drift i flere år har null med en rep emi å gjøre, og diskusjoner om de to tingene er helt separate diskusjoner med helt separate konsekvenser for både selskap og aksjonærer.
sikker på du snakker pcib, 2016 eller start 2017, husker ikke nøyaktig. 7 kroner pr aksje som har vært ønsketenking her tidligere?
Den i mars 2019 var vel på 7. Den er ikke under der nå.
En fortrinnsrettet emisjon mot eksisterende aksjonærer, hvor eventuelt utestående ikke kommer inn over natta, og sikrer selskapet for lang tid, har helt forskjellige konsekvenser for kursen og selskapet enn en over-natta emisjon.
Dog kan man diskutere de to tingene opp mot hverandre.
Men en rep emi i etterkant av en over-natta emisjon er i hvert fall ikke noe som du kan sammenligne direkte med en fortrinnsrettet emisjon.