Vel…Dette prekliniske RAS selskapet er nå priset likt som salget av Algeta… 17mrd…
Trvx er blandt de som har kommet lengst på RAS og Virus. Mcap 525mnok…
Vel…Dette prekliniske RAS selskapet er nå priset likt som salget av Algeta… 17mrd…
Trvx er blandt de som har kommet lengst på RAS og Virus. Mcap 525mnok…
Det blir litt som å si at, nei nei vi kan ikke ansette Bill Gates som CEO, han har jo bare erfaring fra ett it selskap…
Man må heller se hva han gjorde i/for det selskapet.
Ramses,
Vi vet hvilken rolle han hadde i Algeta, men jeg vil anta at økonomisjefen ikke hadde en utstrakt rolle i den innledende fasen. ØS er økonom og var ansatt som økonom, det er liten grunn til å anta at økonomisjefen bidrar med annet enn økonomiske/avtalemessige forhold. Kreditten han har fått for sin mulige rolle tror jeg er sterkt overdrevet. Personlig tror jeg det er negativt og ikke være fagmann på toppen av et fag-intensivt selskap i startfasen. Bortsett fra MJ kommer alle fra samme miljø, det virker snevert med erfarings kompetanse på toppen. Å høre MJ presentere resultater er som musikk, han kan spille, det blir ikke helt det samme når ikke fagfolk prøver på det samme, da blir det en innlært lekse som gjentaes presentasjon etter presentasjon år etter år, det inspirerer lite og er rett og slett kjedelig.
Ja, nå var det vel Bayer som gjorde kur til Algeta og ikke omvendt…
Jeg kan være litt enig med deg i teorien, men i Targo har vi to kapasiteter i form av Magnus som CMO og Erik W som CBO . Det er disse to jeg følger i selskapet, resten er “bare” administrasjon, i mine øyne.
Ramsess, Helt enig, både MJ og EW vet hva de snakker om på fag, men det handler om kontaktflate og evnen til å skape interesse ute hos mulige partnere. Sitte i ro å vente på at noen skal gjøre kur er ikke vinnerloddet i dette spillet, inntrykket de har kommunisert så langt er nettopp det. Vi vet at ØS ikke klarer å engasjere investorene, vi er billigst på børs.
Svært lite om en ser bort fra Kina nylig har skjedd med TG på noen år, kanskje var RAS en blindvei ingen ønsket seg inn på, avtalen i går vitner om det motsatte. Det er alltid en vinner, men jeg tviler på at strategien til RM var å sitte i ro å vente på at noen tok kontakt.
I pressemeldinger om RM avtalen er RM de eneste i verden på dette ingen har kommet lengre med RAS som target for behandling av kreft. Det er greit at Targovax ønsket å konsentrere virksomheten rundt Oncos, men hvorfor fjerne all informasjon om TG og studier på hjemmesiden. Om de ønsker at noen skal banke på døra burde i det minste TG vært en del under Technology på hjemmesiden.
Det ligg under partnering
De skal også delta på “RAS- Targeted Drug Discovery Summit Europe” i Wien torsdag.
Uansett så er det for tidlig å konkludere med noe som helst.
Vi vet at ting er på trappene, nå får vi heller se hva det er, at vi er billigst akkurat i dette øyeblikksbildet betyr ingenting.
Magnus er en fantastisk kapasitet, og å sammenligne de fleste mot han vil være “dødt løp”. Den erfaringen, nettverket og kompetansen han bestitter må være helt enormt. Jeg i likhet med Ramsess syntes også Wiklund er en “rising star” han er kompetent, reflektert, edruelig og typisk en person ihvertfall jeg oppleverer tillit til. Wiklund skal tross alt representere oss hos BP, så det er verdifulle egenskaper i min bok.
Jeg vil også nevne flere i styret ser ut til å ha svært sold bakgrunn og bør kunne ha et godt nettverk. Cathrine Wheeler f.eks.
I tillegg assosieres vi med ledende sykehus som Memorial Sloan Kettering samt via våre samarbeidsavtaler med Cancer Research Institute, og Ludwig Cancer Research. Jeg vil tro nettverket der er enormt.
Til syvende og sist er det produkt og resultater som teller. Targovax har vært svært dyktige til å designe sine studier. Der man har bevist konseptet både som monoterapi, i kombinasjon med CPI samt nå i kombinasjon med Kjemoterapi. Wiklund mener CPI og virus vil gå “hånd” i hånd i tiden fremover. Alt bør nå ligge til rette for en svært spennende tid.
De viktigste målepunktene for en medisin er om medikamentet er
Men etter å ha vært så offensive, sist på Q3 rundt interessen for onkolytiske virus generelt, henvisninger til dealer i presentasjoner, “potensielle lisensieringsdiskusjoner på gang”, dialog med BP om late stage studier osv, vil jeg ta en vurdering på nyåret dersom ingenting har funnet sted, noe jeg ser på som mindre sannsynlig, selv om ingenting er garantert før det er det.
Jeg syntes også Targovax har fått til mye, selv om det kanskje ikke alltid har blitt verdsatt av markedet. Sponset studie med AZ opp til 78 pasienter f.eks.
Jeg skrev en liste i dag med punkter som jeg ønsker mer klarhet i. Det er ting rundt Parker studien f.eks som jeg mener burde vært håndtert bedre. Jeg ønsker også mer kommunikasjon rundt Zelluna, Sotio osv. Dette er viktig for en investor at selskapet ikke sår tvil om fremgangen på det som er meldt, selv om endel av det er “utenfor” deres umiddelbare kontroll.
Cinvest,
Jeg vet jeg gjentar meg selv, men det å være best betyr null om en ikke klarer å slå mynt på det faktum.
Woulgan (Biotec) var og er den beste sårsalven i verden og det var nok av KOL som sto frem og forkynte det samme, med det endte allikevel i en gedigen fiasko.
Topplederen må besitte unike evner, det hjelper lite om de under er strålende, topplederen må på et eller annet nivå aktiveres og det er hans evner som da vil være avgjørende for videre progresjon.
Godt jobbet!!!
Dette er er aksje som trenger mer av denne type engasjement. Ledelsen må få konstruktive tilbakemeldinger om hva markedet og aksjonærene ønsker og trenger av informasjon.
Blir spennende å se om de tar listen din til etterretning. Ønsker du å dele den her?
De har fått tilbakemeldinger så det holder i lang tid, det er ikke her skoen trykker. På CC etter resultatene viste ØS frem en side som han ofte viser om han øyner kritikk i spørsmålet, i stedet for å prøve å overse innbygd kritikk og snu det til noe positivt eller nøytralt går han i forsvar, i webcast er i tillegg kroppsspråket ikke til å ta feil av. Han fremstår som om han kjeder seg noe forferdelig og ønsker en avslutning på hele seansen, men det er bare min oppfatning. At jeg ønsker en ny toppleder i Targovax er ikke ukjent for noen, men de som bestemmer har en annen oppfatning og det må jeg respektere. Det betyr ikke at jeg ikke har lov til å ha en egen mening.
Etter emi’en i fjor ønsket jeg også Soug dit pepper’n gror. Men tror ikke nå er ett godt tidspunkt å skifte han ut på, tror det bare ville føre til usikkerhet og destabilisere selskapet (tenker ikke på kursen).
Synes man bør legge mer vekt på hva han sier enn måten han sier det på. Sjarm er alltid fint, men han er sjef, ikke skuespiller.
Den tester 200 dagers nå. Blir spennende å se om dette er en washout dag eller om den skal videre ned
Det er “weak hands” rally … se bare på reaktionerne i PCIB, NANO mv.
Det eneste spørgsmål jeg sidder med pt. er, om markedet sælger den tilbage på 5,00 eller den vender på 6,00. RSI er jo nærmest gået i minus … jeg tog en post mere på 6,05 - 6,20, men efter at have taget maksimalt fejl af markedet tidligere på ugen, føles det lidt som en trang til bare at være med …
Det går hurtig unna nå ja.
Dette er bare latterlig. 14% ned i dag og ned over 25% siden dette virushysteriet…
5,82. Tvangssalgene kommer som dominobrikker nå ser det ut som.
Takk til vedkommende som solgte meg Targovax på snitt 5.97
Grei inngang det på good newsflow som gjorde at vi så 12-tallet for en drøy måned siden. Verden vil bedras, spørs bare hvem som bedrar hvem
Huttetu😢 her er det bare og flytte kjøpsordren nedover, redd vi skal langt under 5 kr nå🥵