Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Får si oss fornøyd med emi på 8 da

3 Likes

kort vei mellom himmel og helvette. En måned tilbake var 8 kroner emi satt fryktelig lavt. Nå virker det langt opp ditt…

1 Like

Biotek på OB er dessverre nesten umulig…

Man får ihvertfall høyt stressnivå av det. For de som liker det :see_no_evil: :sweat_smile:

5,98 i GA her :slight_smile: på 25k … har man kapital på dette tidspunkt, så er der sgu’ frit valg på alle hylder. Selv DANSKE er snart tilbage på 100,00, en aktie der udbetaler 8,5% i årlig udlodning.

6,15 nu … følg med …

1 Like

Det skumle er at generelle indeksene er slett ikke lave på langt nær enda, vi kan falle MYE fra her.

Takk og lov at targovax gjorde emisjonen når de gjorde. Emikursen ser slett ikke så verst ut i dag. :stuck_out_tongue:

1 Like

6,15…wow…har det kommet avtale med AZ med upfront eller? :slight_smile: prøver meg på galgenhumor i dag…

Jeg tipper, at der er en grænse for, hvor langt ned biotek kan gå … på et tidspunkt, så bliver det bare et regulært tag-selv-bord af billige aktier for en investor, der tænker 6 - 12 måneder frem. Da TRVX lå på 4,50 burde jeg i retrospekt have hamstret langt tungere, end hvad tilfældet var og ganske få måneder senere snakkede vi kurs 10,00.

Den fejl begår jeg ikke igen … samme med NANO på 20,00.

Oh yes, dette kan da bli langt verre, men det er fryktelig mye støy der ute nå, og det pleier å blåse over. Det er verre når BNP og PMI’er får seg større knekker enn det man forventer, men det kan da også komme det.

Her er historikk på virus og tidligere impact på markedet:

3 Likes

Man burde støtte op om aktien, men det er ikke en god idé at arbejde mod markedet … ergo afventer jeg evt. yderligere sell off eller etablering på 6,00. I retrospekt var der stærke signaler i kortene til at 7,00 ikke kunne modstå det negative sentiment i markedet.

Endnu en erfaring rigere … “markedet falder altid dybere, end du forestiller dig … sæt altid købskursen lavere end oprindeligt planlagt”.

lol … enten tvangssalg eller definitionen på risky business efter 3 dages sell off med negativ RSI.

1 Like

stop loss effekten, mange selskaper som får den i dag!

1 Like

Eg er usikker på hva som er den høyeste risikoen, å kjøpe aksjer i norges billigste kansje mest volatile biotek, eller å ha stop loss på det. Uansett, kudos for risikovilje, lønn på fredag, håper det holder seg. Ingen forandring i det fundamentale slik eg har fått med meg?

“Når blodet flyter i gatene er det som regel overeaksjon” - @Evilfreud (takk for ordtak, husker ofte på den, har faktisk tjent mye på den!).

2 Likes

6-tallet forsvares … mulig dobbeltbund i dagens handel kan indikere vending; tænker at fornuften snart sætter ind. Ligger på køb @ 5,85 men er ikke optimistisk med flere handler på dette niveau for nærværende.

Aborum er det ikke snart ved at være tiden, hvor du skriver til Renate og får en heads up. Synes vi trænger til at få ro på bagsmækken😔…

2 Likes

Er nok ikkje langt unna breaking news i TRVX. Spørsmålet er om det er TG- eller Oncos-nyheter…

Det er sjeldent lurt å selge på blodrøde dager når panikken råder for fullt. Det mest spennende er om 200 dagers holder. Etablert brudd under den så er det jo klart at det spøker litt for videre nedgang

RSI på laveste niveau i 6 måneder … klart man skal sælge ud og ikke akkumulere (ironi kan forekomme, samt en skefuld sarkasme).

2 Likes

Og så har vi denne kl 09:30 i morgen;

Vaccinating Against Mutant RAS – Results from TG01 Phase I/II Trial

Time: 9:30 am
Day: Day Two

Details:

• Results from 32-patient TG01 trial in resected pancreatic cancer

• Robust immune responses demonstrated against KRAS

• Overview of clinical and molecular outcomes

5 Likes

Tipper følgende salgspost er ude inden markedet lukker denne onsdag; før 6,19 … nu 6,10. Er vel næsten som at sælge bananer på torvet, for er der ingen købere, må man sænke prisen.

edit: strike 1 …
edit: strike 2 … :slight_smile:

Ellers ligger det en bra sperre på 92K på 6,10…må ha en nyhet eller grønt i US for å ta den ut kanskje?