Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Nu var jeg på ingen måde uenig med dig i hovedtræk omkring betydningen af forsinkelsen, hvilket kursen i dag også viser - men kan blive lidt træt af, at når man har lidt modgang så skal alt ses som negativt - der må være noget lidt i mellem…

Det var din helt uberettiget påstand om at alle Herinde var superhappy jeg mener er forkert

Vil selv aldrig give klovneikoner…

Jeg har ikke orket å lese noe Trgx de siste ukene.
Er det kommet parter på mesothelioma studien?

Husk også at de fleste biotech som blir kjøpt opp kommer som en overraskelse. Mange av disse har hatt stor nedgang før oppkjøpet kommer. Bare å se på gamle grafer fra diverse biotech som har blitt kjøpt opp. Dårlig stemning i mange av dem helt til dagen melding om oppkjøp kom.

2 Likes

Oppkjøp til disse prisene hadde bare vært kjipt.
Nå var f.eks Algeta i partnerskap med Bayer i 5år før det ble noe oppkjøp.

Det er lov å håpe på snarlig oppkjøp, men tviler på at det skjer før om flere år og en god del flere emisjoner er gjennomført.

1 Like

Nei, dessverre ingen partner. Det lar vente på seg…det også.

Men forventer avklaring av dette innen utgangen av mars…som sikkert er altfor optimistisk.

Får se om det er flertall av kjøpere eller selgere på dette nivået. Kursen stabiliseres, og så får man se hvor vi ender opp når de enten har akkumulert nok eller solgt seg helt ut.

Det er min feil: kjøpte på snaut 6,30, går snart ned da😊

Man skal sgu’ være blind for ikke at se, at der er et kontrolleret sell-off i aktien Mere tydeigt eksempel på en kurs der har etableret sig over 6,00 og søger mod 7,00 skal man lede længe efter … det er nu min vurdering.

Jeg tog en ekstra post @ 6,20 i formiddags og ligger fortsat på 6,05; game on … kom så.

1 Like

Vi får se da :slight_smile: Får vi opptur mot slutten og gap opp til åpning i morgen igjen?

Det eneste man kan gøre er jo at reflektere lidt over, om selskabet er prissat fair i forhold til potentialet så må man jo samle op efterhånden … men tipper at denne aktie går gennem 7,00 når sell-off er overstået.

Markedet skal bare have de første signaler om at salgspresset er væk, så sker det …

2 Likes

Og hvorfor tror du det er sell-off?

Er det noen som var SÅ skuffet over at resultatene er ca 3 mnd forsinket iht dagens melding?

Var ikkje mange som hadde sett for seg denne utviklingen da meldingen kom i dag tidlig…OB og aktørene her slutter aldri å overraske.

1 Like

Self. er det da sell off, når man dumper flere hundrede tusinde aktier i et ellers ultra Gent marked.

Ikke det samme som at der ikke akkumuleres senere (og nej, det er ikke mig der styrer kursen, selv om jeg godt så den en del mere nordpå).

Ledelsen i Targovax må være særdeles godt fornøyd med så pass lojale aksjonærer som tar tre måneders forsinkelse med et skuldertrekk i et selskap med en så presset økonomi og med en sjelden emisjonstetthet. Og det på en dag der så og si alt annet stiger godt.
Med mine vel 40 k som jeg har sittet med i en årrekke, kjenner jeg meg verken spesielt lojal, imponert eller optimistisk.
På den annen side er denne investeringen redusert til en “opsjon” som jeg håndterer å sitte med.

4 Likes

Handler om tillit. Skjønner ikke hvorfor de hele tiden har sagt H1 , når de måtte være klar over forsinkelse. Hadde se informert markedet om 2-3 måneders forsinkelse, ville det ikke betydd så mye.

Helt merkelig hvordan denne aksjen reagerer på børsmeldinger hver gang.

Skal vi klare å avslutte på 6,30 i dag også?

Godt det er flere som tenker litt likt som meg…

Kan vel godt hende at noen ikke hadde fått med seg at det var lovet en melding når siste rekruttert pasient var inne, den meldingen kom i dag. Siden avlesning er 6 mnd. etter behandling vet vi omtrent når vi vil få resultatene for hele studien (alle pasientene). Men det kan fortsatt være slik at noe data kan blir frigitt før den tid. Alt dette var kjent i går så nyheten i dag er en positiv bekreftelse på at rekrutteringen er avsluttet. Forsinkelsen har vært kjent siden desember, om ikke skulle denne melding ha kommet i desember.

Investorene er ikke villig til å reprise selskapet før ledelsen leverer “noe mer” enn gode/veldig gode studie data. Syretesten på ØS sitt lederskap er hva markedet venter på, en studie til på hylla/utsatt (TG) på grunn av finansierings utfordringer vil ikke bli godt i mottatt.

4 Likes

Det kan du skrive opp vi venter på…så får vi se om Soug klarer å lande den partneren innen “rimelig tid.”

De var kommet langt ifølge Soug og MJ i januar 2020, men så får vi se om de klarer å LEVERE.

Det er bare å be til høyere makter.

1 Like