Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Har lagt til 10k.

Takker. Hadde jeg värt kineser hadde jeg lagt inn bud.

Hadde du vært kineser hadde du sittet i karantene… :woozy_face: :rofl:

Ser ingen grunn til aa hovere. Uten vaksine blir det snart saa mange i karantene at det eneste alternativet er at det hele avblaases.

Hvis vi ser bort fra den (lille?) muligheten for at Targovax blir oppkjøpt fordi et av BP firmaene plutselig oppdager at de har lyst på virusteknologien Targo besitter…hvordan ser veien mot markedet ut for Targovax? Både mesoteliom og melanom er vel PoC studier. Blir neste steg da et Phase I/II studie?

I et best case scenario, hvor mange år er de unna en FDA filing?

Det er noe som heter internett. Noen kaller det internettet, gjerne de litt eldre der ute.
Der finner man mye rart, blant annet noe som heter hjemmeside. Der kan man til og med søke…

Fortsett gjerne med baissing @kjelladne, men vær nå heller åpen om det!

Har alle fra HO konvertert til TI nå om dagen?

2 Likes

Siden du først er på tilbudssiden, kan du peke ut hvor det står planlagt FDA filing?

Ja, det er enkelt, det står ikke noe sted.

Du skriver lengre opp i tråden at du ikke gidder å lese om Targovax og spør samtidig om det har kommet partner på meso. Skjønner agendaen din, men det er veldig kort vei ut av TI hvis ens eneste formål er å plage andre og ikke ha en fornuftig agenda her inne. Som sagt, baiss gjerne aksjen, men ikke prøv å pakk det inn i noe annet, da tror jeg admin kjører deg kjapt ut.

11 Likes

Er vel ikke så mye å baise i Targovax? Resultater til sommeren og mer info om ONCOS20X-virusene. Blir spennende :slight_smile: Potensielt en emisjon før/etter det. I tillegg har vi to avtaler som vi venter mer info om rundt oppstart og utbetaling av obligasjonsbetalingen. En god del positivt og negativt for kursen framover, men Targo er sikret minst et år fram i tid med høy burnrate. Vi ble varslet at den skulle reduseres noe ila. Q1/Q2 2020 pga fase 2 ferdig i TG, så vi får se om det også skjer i Q1 rapporten. Tenker vi ser både 10kr og 5kr innen sommeren jeg da. Forøvrig inne i Targo fordi jeg ser potensiale herfra til i høst, men er litt usikker på 3-5 års sikt. Sitter nok ikke lenger inne enn jeg er komfortabel med og kanskje jeg trader litt, får se på det. Casemessig er jeg positiv til kursutviklingen framover mot sommeren.

2 Likes

Du har helt rett, jeg skrev lengre oppe at jeg ikke følger Targovax så nøye, og det stemmer.

Angående spørsmålet rundt parter på Mesoteliom, så synes jeg ikke det kan kalles baissing.
Det var en fremoverlent Saug som for et par måneder “lovet oss” en partner avtale i form av sponset CPI. Gode nyheter i biotek verden blir ikke alltid reflektert i aksjekursen, så det kunne ha kommet og druknet i corona styret uten at jeg hadde fått det med meg.
Men vil du kalle det baissing, så vær så god…

Når det kommer til min skjulte agenda, så er den som følger:
Jeg kjøpte 1000 targovax aksjer i midten av desember for 6.70~ish pr aksje.
Aksjene selges hvis/når kursen overstiger 27 kr.
Jeg kommer ikke til å kjøpe mer, uansett kurs.
Jeg kommer heller ikke til å forsvare posisjonen ved fremtidige emisjoner.
Jeg har aldri og kommer heller aldri til å shorte Targovax.
For min del er veddemålet binært, enten går det 4x eller så går det til 0.

Så kan du vekte dine konspiratoriske vrangforestillinger opp mot virkeligheten.

Og har du lyst å gi meg et estimat på når Targovax får FDA godkjenning, er du velkommen til det. :slight_smile:

Ok. kan prøve å estimere.
Studier som kan føre til søknad om godkjenning planlegger selskapet oppstart på i 1H i 2021. Om dette registreringstudiet går rimelig greit og man ender opp med så gode resultater at man velger å søke om godkjenning estimerer jeg at dette tidligst skjer 2H 2023.
Om man så beregner ca. 12 måneder behandlingstid før markedsgodkjenning blir gitt er man kommet til høsten 2024.
At et vaksinasjons-legemiddel fra Oncos-platformen er er til salgs i markedet før i 2025 betrakter jeg som lite sannsynlig.

Men så har man TG-platformen som blir litt hypotetisk siden dette pr. idag er å betrakte som en opsjon. Men om dette går greit kan et legemiddel fra TG-plattformen være i markedet i Østen omkring 2023/2024

Data fra peritoneal og melanoma cohort 2 blir vel avgjørende for hva som skjer videre i de indikasjonene. Tenker refractory melanoma med samme studieoppsett/avlesning (max 6mnd) i samarbeid med f.eks Merck kan nå markedet først, gitt god rekrutering og resultater.

3 Likes

Tviler på at vi finner Targo på OB i 2025 eller 2023 for den saks skyld.
Årsaken er at de enten har mislykkes eller slukt av BP.
Tror selvfølgelig mest på BP alternativet.

2 Likes

Wiklund i radforsk podkast nr 114 sier at målet er pivoital og endelig studie.filing etter dette for markedet.kommer da til 22 H1-2.gjelder selvsagt kombo oncos mesotheliom.

1 Like

Xon; Helt enig!
Det er omtrent umulig å tenke seg at Trvx alene skal makte å gå hele veien til markedet med Oncos! Det er rett å slett økonomisk uoverkommelig slik det står i dag.

Enten partneravtaler, oppkjøp, eller konkurs.

Det eneste man vet med sikkerhet er at fremtiden er usikker når det gjelder Targovax!

De beskriver egentlig situasjonen for alle pharmaselskapene , bortsette fra photocure, medistim.
Alle utviklende bioselskap er avhengig av emisjoner , partnerskap eller oppkjøp for å komme til målet.Targovax er åpen om dette og har formidlet behovet fra H1 21, ved oppstart av mesotheliom studie.Nylig gjennomført emisjon som holder noen kvartaler.
Targovax har lagt ut oppsjon på del av virksomheten og kan hente 30 mill ca i midten av året.
Utifra den avtalen kan det også etter hvert komme mer.
Åja er lavt priset, men er ikke i desperat pengemangel eller i behov for partner nå.Trygghet i seg selv.Emisjon i lavt priset farma og i dårlig marked kan fort vanne ut 70-80 %.Dette er ikke tilfelle for Targovax.

Liten note: Blir det pivotal og tidlig filing så er det ikke behov for flere studier, men resultatene blir nøye overvåket imens produktet er på markedet.Dersom dette ikke kommer kan det være grunnlag for nytt studie for å få det på markedet.Husk at det er en godkjent medisin for mesotheliom, ikke særlig effekttiv.Pas lever ca 1 år.Her er det et stort behov for å øke effekten av dagens behandling.Kan fort bli som å behandle lungebetennelse med og uten pencillin….

4 Likes

Du er en reinspikka idiot, og skriver direkte løgn.

Men umotivert idiotnegativitet er vel innenfor på forumet.

Det sier seg selv at selskapet fint klarer å ta oncos til markedet alene. På samme måte som andre biotekselskaper, finansiert av emisjoner.

Å hevde at det er omtrent umulig å tenke seg er ikke en misforståelse. Det er ikke synsing. Det er løgn.

12 Likes

En ting som ble tatt opp som jeg ser en del ikke har fått med seg er at TRVX guider følgende angående tidslinjer og studieoppsett neste fase i mesothelioma. Kjent informasjon for mange, tydeligvis ikke for alle så jeg gjentar det så folk kan la være å spekulere.

Kilde: https://www.targovax.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2019/03/trvx-company-presentation-february.pdf <- Selskapspresentasjon februar 2020.

Det viktige er at 2020 blir ett interessant år for Targovax. De får en haug med data i forskjellige sammenhenger fra nå og fram til septemberish (melanom), har en avtale på tg plattformen som man får vite om blir noe av, har samtaler med big pharma partner om samarbeid i neste fase, venter informasjon fra neste generasjon virus, og skal bruke året på forberedelser neste fase meso (+ evnt andre studier).

Og de har akkurat hentet penger som finansierer dem fram til 2021, så man slipper emisjonsfrykten i noen kvartaler.

Dårlige data vil selvsagt kunne ta knekken på selskapet, men ellers syntes jeg 2020 ser ut til å kunne bli ett ok eller bra år. Men enn så lenge er tydeligvis markedet uenig, og det får man ta alvorlig. Jeg tror dog vi ser andre kurser hvis flere og flere data fra forskjellige studier kommer inn neste 6 måneder og er gode, og i hvert fall når vi får vite hvem som blir partner på meso-studien.

15 Likes

JCP, du skriver: Det sier seg selv at selskapet fint klarer å ta oncos til markedet alene. På samme måte som andre biotekselskaper, finansiert av emisjoner.

Kunne vært spennende å se om du kan gjøre en grov øvelse på regnestykket i situasjonen du beskriver ovenfor med hensyn til kurser, emisjoner og kapital behov. Meg bekjent håper vi på 2 registrerings studier med oppstart H1 2021, først mesotheliom og så melanoma. Ta gjerne med kostnaden for prekliniske studier for nye virus i kostnads budsjettet.

Selvfølgelig kan de gjøre med melanoma og nye virus slik de gjorde med TG, legge de på hylla, men hvem ønsker det.
Kanskje innløses opsjonen for TG og kanskje strømmer det inn et beløp mellom $15 - $20 mill/år i milestones og vips var problemet løst.

Senior, du skriver: At et vaksinasjons-legemiddel fra Oncos-platformen er er til salgs i markedet før i 2025 betrakter jeg som lite sannsynlig.

Du tar nok feil i dine estimater her, en interim avlesning etter 18 mnd fra oppstart er mer sannsynlig, er dataene gode kan de få AA siden de også allerede har ODD i denne indikasjonen, jeg tipper vi er i markedet senest H1 2023. En annen faktor er vel når FDA vil godkjenne immunrespons som et endepunkt, det ligger vel i korta litt inn i fremtiden at det vil komme en variant her.

2 Likes

75% - 100% utvanning til 2024, 100 millioner for meso studie (ca 1 million per pasient har blitt nevnt flere ganger som fornuftig estimat), 75 millioner i snitt i året til adminkostnader (var 56 millioner i 2018), 100 millioner til andre studier (neste generasjon virus). De er finansiert ut 2020 gjennom emisjonen de tok nylig så jeg tar ikke med 2020.

Ergo trenger selskapet mellom 400 milllioner (ingen andre studier) og 500 millioner (mer sannsynlig) i 2021-2024 fram til neste fase meso-studien er ferdig.

Med en markedsverdi i dag på mellom 400 og 500 millioner så tilsvarer det 100% utvanning, med håp om noe høyere kurs hvis selskapet får gode data, så tilsvarer det mindre utvanning. Over 4 år i 2021 til 2024.

Jeg tror ikke at TRVX kjører 2 registreringsstudier selv, jeg tror de bruker dataene fra meso + melanom + AZ samarbeidet til å velge seg sin favoritt-indikasjon, og kjører studier der. Å kjøre flere registreringsstudier samtidig kan bli for kostbart. Det tror jeg rett og slett selskapet bare gjør hvis dataene er gode nok til at de får en partner som kan ta deler av kostnadene, eller aksjonærene sender kursen høyt nok til at det kan forsvares å finansiere begge studiene (+ neste generasjon virus).

Jeg mener dette også hintes til i newsweb meldingen om melanom her:

https://newsweb.oslobors.no/message/497106

With this trial also being a proof of concept trial, clinical and immune data from this study will not just indicate whether ONCOS-102 in combination with CPIs can help patients with hard to treat melanoma but potentially also other tumor indications. Supportive data could open the
path for a registrational trial.

5 Likes