Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hvilken del af kroppen nedkæmper covid-19? og i så fald, er det positivt, hvis denne del af kroppen er betydeligt mere aktivt end normalt?

Nei, det er egentlig en felles mekanisme for virus og kreft. Kroppens dreperceller (T-cellene) oppdager når noe er galt med kroppens egne celler. Hvis en vanlig celle endrer seg til en kreftcelle eller blir infisert av virus så vil denne flagge det til immunforsvaret. Den blir da drept av T-celler og makrofager.
I eksempelet Covid-19 så vil immunforsvaret prøve å drepe de infiserte cellene, og de befinner seg primært i øvre lufteier og lungene. Er lungene tungt infisert kan immunforsvaret gå så berserk at det ødelegger lungene slik at pasienten dør. Det samme skjedde med spanskesyken 1918 (influensavirus).

For targo så bruker man i tillegg viruset Oncos-102 for å infisere og drepe kreftcellene, så det blir på mange måter et dobbelt signal.

5 Likes

Det kan også være negativt. Autoimmune sykdommer er et eksempel på at et for aktivt immunforsvar kan være svært skadelig for kroppen.

2 Likes

DA er det som oftest at kroppen har dannet et antistoff imot en reseptor/nervetransmittor som normalt sett er en vanlig del av kroppen. Om det er for aktivt eller ikke blir et definisjonspørsmål. Fungerer vel i teorien litt annerledes en hva Oncos gjør

Joda, i prinsippet er jo alt i hele verden et definisjonsspørsmål. Poenget mitt var bare at det blir for enkelt å si at “et mer aktivt immunforsvar er alltid bedre”. Det holder ikke at immunforsvaret er mer aktivt, det må gjøre jobben det skal gjøre. Hvis ikke kan det gjøre ting verre. Som @bob_le_plast sier kan overreaksjon fra immunforsvaret drepe Covid-19-pasienter.

1 Like

En heftig uge på markederne er slut for eget vedkommende; med overstået veksling af valuta fra DKK til NOK (torsdag) med ca. 22,5% rabat sammenlignet med februar, samt yderligere tilbud på selskabets aktier, har det været billigt at akkumulere.

God weekend til alle … og pas på hinanden!

5 Likes

Viktige forsikringer å få vite om nå, selv om man relativt enkelt kunne resonnere seg fram til første del av meldingen er det også fint å vite at de har sikret seg mot valuta-variasjonene.

Vi får huske på dette til dagen møtet er :slight_smile: Forhåpentligvis får vi info litt før, men kanskje beste strategi å presentere det første gang for både biotechmiljøet og investorer samtidig. Ikke så farlig for meg hva de velger, men at posteren er godkjent er konge.

Går ut ifra at alle er oppdatert på dataene som er kommet og kommer i år :slight_smile: Hvis ikke ville jeg lest meldingen jeg quoter igjen ^^ Blir et bra 2020 for Targovax nesten helt uavhengig av hvor ille Covid blir.

6 Likes

https://www.researchgate.net/publication/331500815_Oncolytic_viruses_overcoming_translational_challenges

3 Likes

Kopierer inn @larsmkn sitt innlegg her, ettersom dette kan være relevant for Targovax. Uansett, godkjent abstrakt på de nye virusene på en profilert medisinsk konferanse som AACR (American Association for Cancer Research) er jo spennende da.

Fra sist børsmelding :
“The company maintains its effort to present pre-clinical data for the next generation ONCOS viruses to the scientific community. An abstract has been approved for presentation at the AACR meeting, which for now has been postponed until later in 2020.”

Fra Larsmkn sitt innlegg :
“AACR ser ut til å bli flyttet til August, men det skal OGSÅ avholdes et virtuelt møte i April som vil inkludere kliniske data og innovative presentasjoner. Dette er veldig relevant for de selskaper som skulle presentere på AACR. Utklipp fra mail jeg fikk i dag”:

"As we work together to flatten the curve and minimize the scope of the outbreak, the AACR staff is planning to reschedule the Annual Meeting for August. We will announce the dates and location of the rescheduled meeting in the near future. While we look forward to holding an in-person meeting that will give the members of the cancer community an opportunity to present and discuss the implications of their important work, make valued connections, and build collaborations with colleagues around the world, we do understand for both the benefit of the research community and cancer patients that some of the latest developments in the field need to be shared in advance of the rescheduled meeting.

Therefore, we are very pleased to announce that the AACR will hold a Virtual Annual Meeting Preview during the dates of the originally scheduled meeting. Beginning on Monday, April 27, the AACR will host a slate of online sessions featuring innovative presentations of proffered papers and invited content. The virtual meeting program will include exciting clinical trial data from submitted abstracts as well as basic and translational science selected by the Annual Meeting Scientific Program Committee."

5 Likes
1 Like

Like much of virotherapy research, their work is preclinical.

Imens er TRVX på vej mod hele to registreringsstudier på svært opløftende data; hvad angår den videre kursudvikling håber jeg, at selskabet afholder sig fra at præsentere afgørende data mens markedet er i katastrofemodus.

Jeg kan ikke afgøre, om selskabet præsenterer data på ONCOS v2 jfr. det virtuelle online møde i april (AACR) eller de venter til efteråret. Nogen her der vil tippe ind?

1 Like

Mange rare meninger.

Du mener altså at TRVX ikke skal børsmelde kursdrivende informasjon og overholde lovverket mens børsen er i “katastrofemodus” … som fort kan vare neste 3-15 måneder?

Selskapet skal selvsagt fortsette å børsmelde gode resultater på løpende bånd når de er klare for presentasjon, og ikke holde ting tilbake fordi de eventuelt håper at ved å vente 6 måneder kan vi få manipulert kursen høyere." Det blir bare tull.

3 Likes

Jeg tror nogen her skal lære at læse mellem linierne :wink:

edit: forventer i øvrigt ikke katastrofemodus i markederne de næste 15 måneder,

1 Like

«Jeg kan ikke afgøre, om selskabet præsenterer data på ONCOS v2 jfr. det virtuelle online møde i april (AACR) eller de venter til efteråret. Nogen her der vil tippe ind?»

La oss få selskapet til å svare på dette. Utifra hva jeg kan lese og de type tidlige dataene vi skal presentere kan jeg ikke helt se for meg hvorfor de ikke kan gå for en slik fremgangsmåte. Virker som en god løsning .

1 Like

Du mener åpenbart at børsfallet er midlertidig, og at dette er en ulogisk krise. Og derfor bør børsene holde stengt, og selskaper la være å melde positiv informasjon (så de kan få mer ut av det senere når ting er tilbake til normalen).

Problemet er at denne meningen er bygget på en hypotese som kun er en av flere muligheter - nemlig at dette er en liten dupp, vi skal bare forbi kneika, og så skal økonomien gå tilbake til å gå på skinner og alt er ved normalen.

Det er andre scenarioer som er like sannsynlige, eller mer sannsynlige, avhengig av øynene som ser. Og fasiten får vi ikke før tiden har gått og vi faktisk ser hvor vi ender opp.

Det virker svært ulogisk for meg å ta utgangspunkt i at absolutt beste mulige scenario selvsagt skal bli virkelighet, og derfor skal vi ta alle beslutninger ut fra at dette blir scenarioet som slår til.

Det er mange muligheter for utviklingen av pandemien, økonomien, og markedene framover. Og da bør man forholde seg til at vi rett og slett ikke vet hvor vi skal framover - sidelengs, opp eller ned. Ergo bør man ikke ta alle beslutninger ut fra teorien om at alt “må” gå til helvete eller at alt “må” gå bra. For det vet vi faktisk ikke per dags dato.

Ett like gyldig scenario som ditt er følgende:

• Pandemien gir resesjon ved stor nedgang i GDP i Q2 og Q3 2020.
  • Kapitalmarkedene tørker inn fordi alle frykter langsiktig nedgang.
  • Biden vinner presidentvalget i USA i 2020.
  • Demokratene annonserer politiske planer for å nasjonalisere helseindustrien.
  • Biotek blir ødelagt som investeringscase i 1H 2021 mens alle venter i frykt på hva de skal finne på.

Og så skal TRVX annonsere gode data som de har sittet på i 6 måneder fordi “katastrofen skal snart gå over” mens de må hente penger.

Dette er nærmest mulig worst case. Men fullt mulig. Ikke det at jeg tror det blir så ille, men saken er at vi vet ikke hvordan dette skal utspille seg.

Jeg tror det er mye bedre for TRVX å presentere gode data fortløpende, og gjøre seg lekre for oppkjøp og avtaler kontinuerlig. I stedet for å gå for en strategi hvor man gjemmer seg bort og venter med å presentere fordi man håper på bedre tider snart. For “snart” kan faktisk bli lenge til - vi vet ikke hvor lenge dette skal pågå.

4 Likes

Ja , hva vil skille dette nye virtuelle online møtet fra tidligere praksis?
Er det så sikkert at det blir dårligere?
Dersom dette skulle medvirke til at den enkelte investor også kan følge fremleggelsen av dataene og spørsmålsrunde i etterkant fra de fremmøtte så kan det kanskje bli bedre enn gammel metode?

Resultatene bør uansett gis markedet så tidlig som råd er.
BP og andre som følger Targovax vil jo ha dataene så tidlig som mulig.
Kan ikke se annet enn at alle vil tjene på å frigi dataene ved første anledning.

1 Like

Mail sendt ut til IR, så får vi se om de mener dette er en god løsning. Jeg tenker de burde slippe disse dataene “sooner than later”, og et virtuelt AACR møte der selskapene allikevel får presentert sine abstrakter/postere syntes jeg som nevnt virker som en god løsning sett i lys av situasjonen. Det fysiske møtet er i første omgang utsatt til august.
BP er som vi ser aktive på “early stage viruses”, så det at vi får disse dataene ut, og heller kan begynne å jobb litt aktivt med Business Development for å fremme dataene syntes jeg er bra. At dataene er akseptert som Abstrakt på AACR sier meg at dataene har noe for seg, og at det vil være relevant for investorer og andre.
edit:
@aborum har også sendt mail, og vil dele svar her.

4 Likes

Jeg er aktuelt ved at skrive til selskabet og deler svar her, når og hvis det kommer.

2 Likes

Jeg spurte om også dette på Q4-callen og Ø.S svarte. Spørsmålet mitt var; seminarer ser ut til å bli utsatt eller forsinket, hva tenker dere om å slippe ut data / postere som er tiltenkt presentert på disse?

Ø.S svarte at de ville gå for online-deling fordi de ville ha det ut i markedet, og når disse seminarene også tilrettelegger for at det blir en online-versjon av disse konferansene så understreker det poengene over:

Det har stor verdi å dele det med markedet. Det viser klinisk god fremdrift og hvilke indikasjoner man ser for seg å benytte det på. I dette tilfellet next gen ONCOS, og som de årvåkne la merke til har TRVX allerede antydet via sitt materiale hvor man tror ONCOS next gen skal ha sitt virke.

Ergo; få det ut så tidlig som mulig, og vis BP hva som er på gang.

Markedsmessig er det verdt å merke at J.P Morgan ved inngangen til 2021 forventer å se S&P 500 i all time high, 45 % over dagens nivå.
Hvorfor: Fordi all verdens sentralbanker tar grep og politikerne tar dette seriøst. Jeg har tenkt det samme selv; la USA kjenne at de ikke er immune, og alle mors tiltakspakker vil komme. Nå estimert i helgen til å handle om 2 000 milliarder dollar i første omgang.

For de som er redde for dårlig makro; det kommer og det er derfor markedet er ned 30 - 40 % fra toppen. Det er allerede priset inn.

2 Likes

Patrick Ling har lagt til grunn at Mesothelioma studiet vil koste kr200 mill uttalte pluss gratis CPI.
Soug har på radforsk/dnb podcast sagt at Melanom er det viktigste studiet og at man muligens kan lage et lite registrerimsstudium gitt gode data fra de 12 vi venter svar på. Også her må man vel ha en CPI og i tillegg er kostnadene til selve studien.
For min del vil jeg tro at det blir krevende å hente penger i markedet.
Krysser fingrene for at modnete data i Mesotheliom utvikler seg bra samt i Melanom.
I så fall er vel oppkjøp mest sannsynlig?

1 Like