Jeg tror dette er årsaken
“Oslo University Hospital (‘OUS’) is the sponsor of the study”. Dvs slik jeg har forstått det har Ultimovacs noe begrenset kostnader ved denne studien, litt tilsvarende vårt samarbeid med CRI/Ludwig der de er sponsor.
Jeg har vært inne på tanken om dette også kunne være aktuelt for Targovax. De har kommunisert at de fleste(om ikke alle) verdensledende sentrene innen Mesotheliom har vært interessert i å delta. Og om vi ser på vårt nåværende samarbeid med CRI/Ludwig er Mesotheliom oppført som potensiell neste indikasjon. Men om dette viste seg å være tilfelle, skulle en kanskje tro de hadde hintet litt mer om det. Til nå har det jo kun vært snakk om partner, og spons av CPI.
Edit : Når man først er inne på Ultimovacs.
Jeg mener de har sagt at de har designet studiene slik at dersom dataene tilsier så, så kan det være mulighet å søke om midlertidig registrering av produktet. Utifra hva jeg kan se har ikke Ultimovacs behandlet noen i Mesotheliom før. 118/2 = 59 pasienter som blir behandlet med Ultimovacs sin vaksine i kommende studie som de går i gang med straks. Jeg regner med dette har vært diskutert med FDA og EMA.
Det mener jeg isåfall vil være positivt for Targovax. Vi har allerede 22 pasienter behandlet i Mesotheliom med oncos-102(+ 10 i randomisert), og skal ha 100/2=50 = 72 pasienter totalt. I tillegg har de meldt at denne studien kan utvides til å bli en registrerings-studie dersom dataene tilsier så.
Edit 2: Og dataene i studien vi nå er ferdig med, kan bli enda bedre, slik at vi eventuelt da vil kunne ha bedre kort på hånden.