Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg er litt usikker på om dette faktisk stemmer, men for tidlig å konkludere her uten partner og detaljer.
Ultimovacs skal kjøre 2 linje studie i mesothelioma med BMS der de melder følgende:
Ultimovacs will cover the costs associated with its participation in the study
from existing funds. de hadde sist jeg sjekket en burnrate på 66mnok(?) ish årlig og 400mnok på bok + en registreringsstudie til i malignant melanoma…

Melanoma er foreløpig en POC studie og på sist podcast der Erik og Soug deltok hadde de ganske så tydelig kommentarer om melanoma og veien videre. Anbefaler at folk hører på denne…

Du er inne på noe her. :wink: liker å tro at det er en sammenheng med “sen” mesothelioma oppstart, BP annonsering og data fra studier som kommer Q2-4…

2 Likes

Jeg tror dette er årsaken
“Oslo University Hospital (‘OUS’) is the sponsor of the study”. Dvs slik jeg har forstått det har Ultimovacs noe begrenset kostnader ved denne studien, litt tilsvarende vårt samarbeid med CRI/Ludwig der de er sponsor.
Jeg har vært inne på tanken om dette også kunne være aktuelt for Targovax. De har kommunisert at de fleste(om ikke alle) verdensledende sentrene innen Mesotheliom har vært interessert i å delta. Og om vi ser på vårt nåværende samarbeid med CRI/Ludwig er Mesotheliom oppført som potensiell neste indikasjon. Men om dette viste seg å være tilfelle, skulle en kanskje tro de hadde hintet litt mer om det. Til nå har det jo kun vært snakk om partner, og spons av CPI.

Edit : Når man først er inne på Ultimovacs.
Jeg mener de har sagt at de har designet studiene slik at dersom dataene tilsier så, så kan det være mulighet å søke om midlertidig registrering av produktet. Utifra hva jeg kan se har ikke Ultimovacs behandlet noen i Mesotheliom før. 118/2 = 59 pasienter som blir behandlet med Ultimovacs sin vaksine i kommende studie som de går i gang med straks. Jeg regner med dette har vært diskutert med FDA og EMA.

Det mener jeg isåfall vil være positivt for Targovax. Vi har allerede 22 pasienter behandlet i Mesotheliom med oncos-102(+ 10 i randomisert), og skal ha 100/2=50 = 72 pasienter totalt. I tillegg har de meldt at denne studien kan utvides til å bli en registrerings-studie dersom dataene tilsier så.
Edit 2: Og dataene i studien vi nå er ferdig med, kan bli enda bedre, slik at vi eventuelt da vil kunne ha bedre kort på hånden.

2 Likes

Ja, var litt dette jeg siktet til mtp partner og detaljer. :slight_smile:

Skulle ønske de startet med safety (oncos-chemo-cpi) snarlig, men det kan forøvrig være at de (AZ) venter pga det du nevner:

1 Like

Ja, for å være ærlig er jeg kanskje litt skuffet over at de først starter ut i neste år når pasientene sårt trenger nye behandlingsalternativer, og “risikoen” det er ved å vente ett år før vi skal i gang igjen. De kunne potensielt som du nevner kjørt igang safety på noen av sentrene som rekrutterte i tidligere Mesotheliom studie i H2 slik at vi hadde hatt den i boks innen H1 neste år. De har jobbet med protokollen, pratet med ulike sentrene, Key opinion leaders osv en god stund og hatt tid til å forberede.
Men har nå erfart og godtatt at ting tar tid i denne bransjen, så det får man bare respektere.

De vil også slik det ser ut nå, trenge en del kapital til denne studien i Mesotheliom. Så det kan være de selv har kommet frem til at vi trenger de kommende datapunktene før

1. Partner “kjøper” seg inn i selskapet/teknologien og kan bistå videre.
  2. Kursen går opp og de får hentet penger på mer attraktive nivåer uten å utvanne selskapet veldig.

Skal ikke se bort ifra at det står noen friere på trappene, men at de ønsker å se mer data(mer modne data Mesotheliom, Melanom kohort 2, og muligens Peritoneal). Det er logisk fra en partners ståsted, så vel som Targovax som vil kunne ha mer å slå i bordet med, og oppnå bedre betingelser for aksjonærene.

Jeg syntes jo de kunne gitt interim i Melanom før sommeren fordi:

• De har hatt interim i kohort 1
  • 8/9 av 12 pasienter har vært innrullert 13 til ca 6 måneder og det bør de ha fulle ORR data på nå. Studen er også open label.
  • For å bygge litt interesse og videre forventninger mot de siste 3 pasientene og fulle data.

Så må vi huske på at det er 12 pasienter, og de alle er svært syke. Så man kan være noe uheldig med utvalget eller få endel som ikke responderer som kan være årsak til at man ønsker alle 12.
Samtidig har vår PI sagt at han syntes ONCOS-102 er bedre enn T-Vec og det ble sagt på KOL sent i 2019 da 8-9/12 pasienter allerede var innrullert, og dataene fra kohort 1 mer modne.

Blir uansett veldig spennende. Som nevnt før, det er så mange oppsider her med både ONCOS og TG. Jeg er generelt veldig fornøyd med retningen i selskapet, og 2020 blir et ekstremt spennende år. Ting snur fort i denne bransjen, så forundrer meg ikke om Targovax har potensiale til å komme på vinnerlisten på obx mot slutten av året om ting klaffer.

5 Likes

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Targovax ASA: Mandatory notification of trade by primary insiders in connection with settlement of RSUs

Dagens liste:

12 Likes

MSI med en grei post nå

1 Like

Hva med børsmelding som kom idag morges.
Skjønner ikke helt de prisene som står der, har de kjøpt aksjer til en så høy pris?

More data in 2020 from both clinical trials

Edison 23 March 2020

Valuation: NOK1.53bn or NOK20.1/share

Targovax-More-data-in-2020-from-both-clinical-trials.pdf (625,9 KB)

10 Likes
1 Like

Er jo lett for dem å kjøpe til 14 kr når de vet at aksjene blir verdt 1000 kr hver om et par år :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Husk finanskrisen, da folk hoppet ut av vinduer fordi verden skulle kollapse var det ikke så langt fra bunnen. :slight_smile: Ikke stol på din egen psykologiske reaksjon på frykten vi ser. Se på når tiltakene skal oppheves og vi går tilbake til en normalsituasjon. Er ikke lange tiden i det store bildet dette.

2 Likes

Men nå når de setler RSU-ene så betaler de bare 10 øre pr aksje

De har tidligere valgt å motta RSU-er som kompensasjon istedenfor cash og da har kjøpsprisen på RSU-ene vært endel høyere en dagens kurs

Bemærker følgende fra dagens opdatering fra Edison …

As it is a focused biotech with no imminent funding need, we believe the ongoing pandemic should not have a long-lasting impact on Targovax’s outlook.

5 Likes

Ja, det er selvsagt og noe alle bør forstå :slight_smile: Har man penger og er biotech nå er det liten risiko.

Stemmer zappa. For den som ikke skjønner dette regnes styrehonoraret om i antall RSU når de tildeles. F. eks kan de istedet for å motta honorar på 40.000 få 2.000 RSUer hvis kursen da er 20. Når de innløses kan de kjøpe en aksje for hver RSU til 0,10.

Og grunnen til at de ble innløst nå hadde vel ikke noe med caset å gjøre? Var vel pga fristen for å innløse de måtte gjøre det nå?

Det stemmer nok ja.

Stemmer vel ikke.
Hver aksje har også påløpende 10 øre …