Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg har taget kontakt til Renate Birkeli (TRVX IR) i forbindelse med selskabets markedsposition overfor BP.

Spørgsmålet:

Now that we’re nearing some of the most important read outs in the company’s history so far, it’s being speculated that there’s a growing interest from BP (big pharma) to partner of simply buy the company. With that in mind, I was wondering if you could answer the following question:

Is the company (TRVX) by means of legal obligations or other means of legislation obliged to inform the market about offers put forward by big pharma or any other external entity. Is the company obliged to inform us if e.g. AstraZeneca puts forward a bid to the board of directors of 52,50 NOK / share?

TRVX IR svarer:

By means of legal obligations a company is not obliged to inform the marked about offers put forward by big pharma or any other external entity.

Med andre ord, melding kan komme når som helst om underskrift på aftale (licensiering, helt eller delvist salg af selskabet eller andre kombinationer); der gives ikke signal ved indledende samtaler.

6 Likes

Haha, du avslører identiteten din her :rofl::innocent:

Må de ikke ha 90% godkjennelse for salg da ? Trodde d var noe sånt jeg :slight_smile:

Ved å ha kontroll på minst 90 % av aksjene, kan man tvangsinnløse resterende aksjonærer. Ellers er det opp til hver og en om man vil selge for den kurs som blir budt. Styret kommer som regel med en anbefaling, gjerne etter en tlf.runde med de største aksjonærene, og vurderer om budet er godt nok. Kan jo også dukke opp konkurrerende bud, og da er det jo trist å ha solgt for raskt…

2 Likes

Vanligvis fornuftig å følge styrets anbefaling.

Bare tuller, men tenkte at siden du skriver på engelsk, så skinner kursen 52,50 igjennom at det er deg som er avsender :wink:

Jeg har direkte linie til Renate Birkeli, så der er ingen hemmeligheder, når aborum ringer :wink:

Renate: “… stop calling!”

F… som om det ikke var nok å spekulere i fra før…

Sikkert en pre definert avtale som betinger gode mesothelioma data før den trer i kraft… så får vi se om det dreier seg om kjøp, partnerskap eller lignenede… Sånn sett et godt tegn at de utsetter emisjon såpass (historikk), da det trolig er økonomiske goder involvert.

Det var jo egentlig den konklussion, jeg selv kom til og mente var værd at dele med resten af menigheden. Her er der allerede papir på bordet.

5 Likes

Ja, det er ganske sikkert et utkast som foreligger.

Gitt at de går videre til pivotal studie, så er vel worst case at det bare blir en spons av CPI fra BP, best case at det kommer et bud på hele sulamitten.

Men spons vi jo medføre at de sparer 60-70 millioner på Keytruda eller annen CPI, helt ille er jo det ikke.

1 Like

Hvorfor skriver du engelsk i hver mail til hun?

Min erfaring er, at corporate snak bedst går på et sprog med fælles forståelse; norsk er et fantastisk sprog, men jeg mestrer det ikke i skrift og Renate Birkeli mestrer ikke dansk :slight_smile:

Jeg har i øvrigt fået tilbud om at relokere til Oslo, så det er ikke til at sige, om aborum kommer til at gøre nattelivet usikkert i 2020 … og så vil der jo være kortere vej til selskabets addresse, når der skal serveres jordbærtærte ved kurs 20,00 (der til info er et kursmål, jeg har aftalt med selskabet udløser tærte til samtlige ansatte).

7 Likes

For egendel håper jeg at selskapet får bevist endel mer før hele kostebinderiet selges.

Helst for TG, og alle Oncos variantene.

Hadde vært gøy om de har flere aktuelle aktører som vil delta i mesothelioma, da er jo det større sjanse for en god avtale.

Men de mest aktuelle er jo Merck og BMS.

Av disse er vel alle med stor pengesekk potensielle oppkjøpere.

1 Like

Tror jeg skal plukke litt i morgen :slight_smile:

2 Likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
52 ja takk

Her er kun spekulasjon fra din side, aborum!
I svaret fra RB er det kun et greit svar på ditt spørsmål.
…men jeg liker tanken.

Til så lenge kan vi vel bare krysse fingrene.
At det her skulle allerede være papir på bordet,
blir det tull å hevde.

Dette er ett forum for aksjehandel, hva er ikke spekulasjoner?
Helt OK for Aborum å lufte dette momentet.

2 Likes

https://journals.lww.com/pbj/Fulltext/2018/08000/Oncolytic_virus_immunotherapies_in_ovarian_cancer_.4.aspx

3 Likes