Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Snart og snart fru Blom, vi må nå la de månedene få lov til å gå først.

Det er uten tvil tre studier / data som kan trigge oppkjøp / upfront / partner:

1. Next Gen ONCOS
  2. Meso (9 og 12 mnd data)
  3. Melanom i august / sept

Jokeren er studiet med AZ, der kan vi våkne til en melding any day, eller any year :wink:

7 Likes

Også har man TG og RAS vaksinen, som begynner å våkne litt til liv og plutselig kan gi litt newsflow i 2020/2021.

TG

Forventer nødvendigvis ikke noe data i år, men var ihvertfall positivt at de leverer ONCOS-102 til SOTIO i diss dager(Q4 pres). Sjekk ut hvem eierne til SOTIO er, de som vil.

Nok av potensielle oppsider her, så får vi håpe ihvertfall deler av dette materialiserer seg “as we go”.

Jokeren med AZ er jeg helt enig i. Vil beskrive hvorfor med noen få punkter:

• Fordi vi kombineres med AstraZeneca sin Durvalumab.
  • CPI responderer svært dårlig i den i den pasientgruppen de kjører studien i.
  • Antall N som behandles.
  • Kan åpne opp for et stort marked, både for oss og AZ.
  • Studien kjøres i samarbeid Ludwig Cancer Research og Cancer Research Insititute i USA.
7 Likes

… med andre ord, kurs 52,50 er inden for rækkevidde inden udgangen af 2021 :wink:

Med en mere alvorlig tone, så ser jeg fremtiden svært interessant for selskabet og fastholder, som tidligere udmeldt, en tro på at ledelsen lander endnu en aftale på TG platformen inden udgangen af H2, 2020 (bemærk at størrelsen på en sådan aftale er super spekulativ, men min fornemmelse er, at der vil ske mere).

Ellers så er vejen jo tegnet op for selskabets dialog med BP jfr. citat fra @theobserver og Soug har helt fra starten været ganske tydelig i strategien; nærmere at man ønsker at prioritere et stærkt grundlag for en dialog (data) og dernæst lave en aftale (“make a good deal”). Her finder jeg det troværdigt, at man agerer som man taler.

Med tanke på den aktuelle og fremtidige markedssituation må man være opmærksom på, at ikke alle aktionærer har mulighed for at sige nej til BPs tilnærmelser. Her kan jeg dog sige at strategien for eget vedkommende er at blive siddende, til der falder en acceptabel pris.

5 Likes

Enig, håper ingen faller for 10-15x dagens kurs, det er fortsatt peanuts :peanuts:.

2 Likes

Nå som kronekursen er så svak må vel 52,50 justeres?

En liten presisering @aborum, mente du å skrive innen utgangen av 2021 (som det står nå), eller mente du 2020?

Som sagt er jo Soug klar på at med gode data nå i den neste perioden på 4 - 7 måneder kan man forvente at BP vil bestemme hvorvidt ONCOS-102 og Next Gen ONCOS er noe de kan ha interesse av å eie eller ikke.

I mitt hode kan dette selskapet fint være kjøpt opp innen utgangen av 2020 hvis BP ser noe de liker. Vi vet hva KOL mener om ONCOS vs SoC, det er en god og tidlig indikasjon.

1 Like

Min teori er at dette er mest aktuelt etter melanomdata, dvs august til oktober. Men prekliniske data på neste generasjon virus kan jo gjøre at noen tar en beslutning før.

4 Likes

De trenger mer klinisk data og sammenligningen med viralytics som Soug nevnte er ok, men de hadde gode data i en indikasjon (50+ pas) da Merck slo til… tenker at et universell produkt burde bli bevist i flere typer kreft. Q2/Q3 vil fort se sånn ut med tanke på klinisk data:

Melonoma; 21 pas (9 idag)
Meso: 20 pas (20 tidlig data)
Peritoneal: 31 pas (0 idag)

Peritoneal er nøkkelen grunnet antall og melanoma er nok prikken over i…

2 Likes
Magnus Jäderberg

Chief Medical Officer

3 Likes

Agreed, tror også Melanoma blir veldig viktig.
Soug har tidligere forklart interessen for prekliniske virus, og utifra de dealene vi ser i markedet har det jo faktisk stort sett vært pre-kliniske. Rent verdimessig for oss aksjonærer, burde vi nok komme oss igjennom kommende datapunkter, for å eventuelt maksimere et bud/partnerskap.

Soug:
"so, if you look at the deals that is being done in the virus space in general, it seems to be a lot of deals, a lot of interest in early stage viruses. For us, that is also true, and we are talking to several potential collaborators on developing that platform, and there are also some potential in-licensing discussions on the new viruses. Obviously, that does not mean that I am guiding that there is going to be an out-licensing on the viruses, but there is interest, and we are working in that direction as well. And of course, it would be very interesting for us, to have a solid partner to help us developing this part of the platform. "

… Jeg syntes denne “tonen” ble endret litt på Q4, der de vel sa de har største interesse på virusene som er i klinisk setting, og at de neste datapunktene blir veldig viktig. Det kan jo endre seg når de slipper ytterligere data på de nye virusene selvsagt.

@Whatsthat Enig i det. For å være litt pirkete har vi også 10-12 pasienter fra fase 1, pluss en stor safety database på nå vel rundt 150 pasienter fra et Compassionate use-program.

5 Likes

Stemmer det :slight_smile:

Uansett tenker jeg at klinisk data med forhåpentligvis funn av riktig dosering fra 70+ pas. fra 3 pågående studier er mer sexy enn dagens 29. :slight_smile:

2 Likes

Definitivt, ihvertfall nå som vi i stor grad bare venter på at dataene skal ankomme.

Forøvrig, mange tar det kanskje for gitt, men det at MSK ønsker å være PI for ny mesotheliom studien er utrolig kult. Det tas vell et endelig standpunkt etter 9 og 12 måneders avlesning for å bekrefte de tidelige gode dataene, men slik man leser Jaderberg over kjører de ihvertfall på i mellomtiden.
Memorial Sloan Kettering Cancer Center “(MSK) has been ranked as the number two hospital for cancer care in the nation, according to U.S. News & World Report in its annual listing of Best Hospitals”
https://www.mskcc.org/trending-topics/msk-among-top-best-hospitals-cancer-care-and-ranked-first-gynecology-u-s-news-world-report

3 Likes

Ny deal!

Igår annonserte Cold Genesys denne:

Kissei Gains Regional License to CG0070 for Japan, South Korea, Taiwan and Other Asian Countries With the Exception of China

– Deal Valued at Up to $140 Million Plus Royalties, Including a $10 Million Licensing Fee and $30 Million Equity Investment​ –

Cold genesys er et selskap som minner veldig om Targovax , både med tanke på virus (Adeno) og utviklingsløp:

Kanskje dette var grunnen for at aksjen gikk litt igår? Targovax next?

10 Likes

Og her er pipen deres

Og interim data fra blærekreftstudiet

På tide markedet for opp øynene for Targovax?

7 Likes

Mener det er viktig å poengtere at TRVX ikke har gått mye denne uken. Amerikanske børser har hentet inn 20 % siden mandag, og TRVX er opp 50 øre. Det er 1,5 kroner for lite i forhold til beta og indeks.

Det er derfor litt «passivt» at aksjen ikke har gått mer synes jeg. Skulle ønsket meg mer trøkk innen bioteks enn det vi har sett denne uken, men det kommer vel :muscle:

2 Likes

Selvsagt. Mcap vil rettferdiggjøres en vakker dag :slight_smile: og forhåpentligvis i 2020…

Syntes det er spennende at et “etablert” adenovirus som ligger hakk i hæl på Targovax annonserte denne.

Hadde vært umulig å kjøpe seg inn på disse nivåene om TRVX hadde meldt dette idag…

6 Likes

https://www.globalipnews.com/?q=targovax

[Targovax ASA Awarded Patent for Peptide Mixture](javascript:)

PHARMACEUTICAL

| Wed 25 Mar 2020

Alexandria, March 25 – Targovax ASA has been awarded a patent for peptide mixture. This invention was developed by Eriksen Jon Amund. The patent application number is 15/716,861. The International Patent Classification codes are A61K 38/00 (20060101), G01N 33/50 (20060101), A61K 35/17 (20150101), C07K 14/82 (20060101), A61K 39/…

Sjekket kjapt uten å finne noe info om dette her

9 Likes

Kult!

Da skal vi opp 30% innen mandag;)

4 Likes

PCIB har vel gått 60% på en patentmelding

2 Likes

Ligner et pump & dump setup endnu engang; jeg ringer til Renate Birkeli p.t. for at høre om det patent (og hvorfor der ikke falder en melding til markedet).

Har sendt e-post til Renate Birkeli i mangel af telefonsamtale. Jeg opdaterer dette indlæg, når og hvis der kommer et fyldestgørende svar.

14 Likes