@ramsess vinder Oslo-mesterskaberne i drop shadow
Takk @aborum takk!
Det har til tider vært tøft, store påkjenninger og jeg har måttet ofre mye for å kunne stå her foran dere i dag. Jeg må få benytte anledningen til å takke min familie som har stått med meg i tykt og tynt, både i Ctrl + c og i Ctrl + v, uten deres støtte hadde ikke dette vært mulig!
Jeg vil også samtidig få rette en stor takk til Jon Amund Eriksen aka @hubro1 uten ham hadde ikke dette skjedd!
Du kan takke han her på TI…
hubro1 = JAE…
Oi, takk!
Har hektet han på nå.
@Whatsthat du laget tidligere en fin oversikt over deals innen onkolytiske virus. Noe du har oppdatert siden forrige nylige deal du henviste til, og eventuelt noe du kunne delt her igjen?
Denne? Oppdatert med siste deals som jeg har fått med meg og collabs… er nok noen mangler, men har for det meste fokusert på cash deals…
Akkurat den ja, bra stykke arbeid! Summerer vell opp den økende interessen innen feltet ganske godt.
Fikk akkurat hørt igjennom Targovax sin nylige Virtual Investor Conference og der sier Soug følgende :
" in the mean time, we are planning the next trial, togther with a big Pharma partner, but obviously we will need the next read-out before we push any buttons on the next mesothelioma trial, which is going to be a triple combination…"
… “the next read-out”. Kan jo tolkes til at han refererer til 9 måneders avlesning her, og at en BP studieavtale kan følge ganske snarlig etter dette. Isåfall kan det bli hyggelig i April/mai.
- Mulig data fra nye virus(om det holdes på den virtuelle AACR konferansen). Verdt å merke seg at jeg enda ikke har fått noen bekreftelse fra Targovax angående dette.
- 9 måneders Mesotheliom data.
- Etterfølgende BP klinisk samarbeids avtale(Om 9-mnd dataene harmonerer med de tidlige dataene vi har sett)
Kan jo også selvsagt være at han refererer til begge avlesningene(både 9 og 12 mnd.) og da snakker vi isåfall i løpet av sommeren.
Kan legge til denne artikkelen:
https://pharmanewsintel.com/news/biotech-to-be-extremely-active-in-2020-mergers-and-acquisitions
Som er basert på denne rapporten fra Pwc:
Ble Targo kjøpt opp i dag for si 2,5 mrd$ (som er en liten deal) tilsvarer det en kurs på ca 345 kroner, thank heaven for drita kronekurs
Ny Radium: se posten fra Tigergutt under
Haha, sitter å hører på den nye, vet ikke hvor den gamle linken kom fra
Jeg låner denne posten til @TheObserver borte på Nano tråden, håper det er greit da det også er veldig aktuelt for Targovax.
BIOTEKNOLOGI: VIL AT MYNDIGHETENE SKAL VURDERE FORDELAKTIGE FOU-LÅN -RADFORSK-SJEF
Oslo (TDN Direkt): Dersom kliniske studier blir forsinket med 3-6 måneder eller lengre som følge av koronakrisen kan dette medføre at enkelte bioteknologiselskaper kan komme i en likviditetsskvis. De har sin interne “burn rate”, som er kostnader utenom kliniske studier, og forholdene i kapitalmarkedene er ikke optimale om dagen.
Administrerende direktør Jónas Einarsson i Radiumhospitalets Forskningsstiftelse (Radforsk) har henvendt seg til Finansdepartementet og bedt de om å vurdere en finsk lånemodell for oppstarts- biotek- og teknologibedrifter. Betingelsene i den finske lånemodellen inkluderer blant annet at de første fem årene er uten tilbakebetaling med mulighet for utsettelse dersom prosjektet/produktet ikke har kommet i mål og dersom prosjektet/produktet mislykkes, er det mulig å få ettergivelse på en del av gjelden i samsvar med EUs konkurranselovgivning.
-Jeg tror dette kan være et godt alternativ for å hjelpe bedrifter som er i en FoU-fase, men som ikke har inntekter enda, sier Einarsson til TDN Direkt.
Han mener det er viktig at lånene er langsiktige, knyttet opp til en vellykket kommersialisering og med lavest mulig rente.
-Jeg håper de kan vurdere en slik lånemodell for bioteknologiselskapene i Norge. Det hadde vært en trygghet og en sikkerhet for selskapene å vite at dersom de kommer i en vanskelig likviditetssituasjon så er en slik type lån tilgjengelig, sier han.
Generelt så mener Radforsk-sjefen at vi må være forberedt på at det kan komme noen utsettelser i kliniske studier. Men han mener at noen utsettelser kan dekkes inn med slike likviditetslån.
Targovax sitt datterselskap i Finland har erfaring med slike lån, hvor de har vært gitt på prosjektbasis og med tilbakebetaling betinget av prosjektets/produktets suksess.
Fredag 27. mars lanserte regjeringen ytterligere tiltak for å dempe de økonomiske virkningene av koronaviruset. I denne pakken ble det blant annet fremlagt et nytt forslag om næringsrettede forskningslån med en ramme på 250 millioner kroner.
“Økningen skal bidra til å holde FoU-aktiviteten i gang i hele bredden av næringslivet, slik at forskningsprosjekter- og aktiviteter ikke avsluttes”, heter det i pressemeldingen.
Detaljene vil bli presentert fredag. Radforsk-sjefen er usikker på om lånene har den innretningen som er ønsket.
TDN Direkt har vært i kontakt med Finansdepartementet om denne saken, men ble henvist til Nærings- og fiskeridepartementet.
-Vi har stor forståelse for at mange selskaper er i en krevende situasjon. Vi jobber fortløpende med vurderinger av ordningene og følger med i situasjonen i ulike deler av næringslivet, skriver kommunikasjonsrådgiver Camilla Pettersen i Nærings- og fiskeridepartementet til TDN Direkt på e-post.
Her ligger der tydeligt en skjult agenda i handelsbilledet; tipper der bliver handlet mellem skjulte konti med tanke på akkumulering.
Ja enig i at det virker litt mer som akkumulering fra få aktører enn noe annet. Får håpe de er langsiktige
Notice of Annual General Meeting
Fullmakt til å utstede 40 % nye aksjer.
Ja ja, vi får håpe det ikke blir nødvendig.
Vi har jo en stemme, kan vi ikke si nei?
Damian Marron (chairman of the board of directors)
“Damian Marron velges som nytt styremedlem
og styreleder for en periode på ett år, frem til
den ordinære generalforsamlingen i 2021.”
Vi har sett rettet emi för. Har saa mange at jeg “taaler” utvanning saafremt prisen er höy nok. Snakker da om 3-sifret.
Da blir det kanskje 30%
Men det er ikkje verdens undergang å få til litt penger nå når forhandlinger er så hot… litt blandevann burde gå bra, vi tåler jo 70% både opp og ned, titt og ofte, så hva gjør vel det
Det kommer en del data i mellomtiden også, det er jo bra greier, håper eg