Joda…, Får vel ikke en sånn jobb uten relevante kvalifikasjoner, men da er vi vel enige da.
Så får vi bare krysse fingrene.
Sa ikke soug noe som at “de skulle vise med handling fremfor ord” når det gjaldt partnere i år?
Det var relatert til TG og utviklingen der.
Og kort tid etterpå kom det avtale på TG
Meet Damian
Og her, men her har han visst satt noe i halsen :
Voulez vous TG avec ONCOS?
… og så tager vi lige en pause fra dagens sending og glæder os over et nostalgisk track. Husk … ABBA ville vælge TRVX, altid.
Ny styreformann.
De fleste tror det er produktenes oppnådde resultater og fortreffelighet som alene åpner dører eksempelvis inn til BP, men så er aldri tilfelle.
BP har selv flere hunde trials gående for egen regning og selvfølgelig en masse i samarbeid med andre.
Targovax er avhenging av at noen med kontaktflate inn mot BP kan selge inn nettopp vårt produkt eller virus, til nå har valget fra BP ikke inkludert Oncos, og jeg nekter å tro at Oncos ikke er lik god eller bedre enn andre virus som er plukket opp av BP.
En tilbakelent holdning (Targovax) med gode resultater presentert i medisinske journaler eller på konferanser er dessverre ikke nok. Noen med “standing” må aktivt selge inn våre ideer eller produkter til BP, jeg ser ikke helt hvem denne personen er i Targovax sin stab.
Vi har bare en international kapasitet, MJ, resten er lettvektere, ØS har vært med en gang i Algeta i en finansiell rolle, men har ingen medisinsk faglig kompetanse. Vi står igjen med Viklund som er dyktig nok men ingen international kapasitet og stiller med tynn erfaring og liten om noen kontaktflate inn mot BP. Avtalene vi til nå har landet medisinsk Ludwig og S&K kan godskrives MJ, men det finnes dessverre ingen som kan ta resultatene videre inn mot BP. Og ja, BP sitter ikke å leter etter noe/noen de kan kjøpe, de blir kontaktet, og de som kontakter er kapasiteter BP kjenner/respekterer og gjerne møter.
Kan Damian Marron åpne dører som til nå har vært stengt, er han sterk nok til å peke ut noen som kan gjøre jobben vi sårt trenger, da har han min stemme.
BP har sikkert vært interessert men det kan like gjerne være slik at ONCOS ikke har vært til salgs da resultatene ikke har vært gode nok til å oppnå akseptabel pris. Mener at dette har vært sagt ved en eller annen anledning … uansett min teori.
På papiret ser det ut som om han er døråpneren Targovax trenger:
His wide network of contacts globally from big pharma through to biotech companies and with investors, banks and analysts will prove invaluable. This will enable him to bring considerable experience and solutions to Targovax as we continue to develop our clinical pipeline of oncolytic viruses to target hard-to-treat solid tumors for patients.”
@Xon
På q4 fikk Soug spørsmål om dette på Q&A. Tar meg den frihet til å lime inn både spørsmålet og svaret, selv om det blir litt langt.
And then on oncolytic viruses, there has been several transactions in the market for oncolytic viruses. You have both ONCOS-102 with a significant number of patients with data, most developed according to your own words. And preclinical next-generation ONCOS still without official data. In which stages do you see most interest from big pharma, developed or preclinical? In light of your strong position and big data set, it’s not easy to understand why Targovax has not struck any deals yet on the ONCOS platform in form of near-term upfront deals.
Soug:
The big advantage of ONCOS-102 as a product is the fact that we have been used in many patients. So we have a pretty strong, as I said, data set in a clinical setting. We certainly see most of the interest in ONCOS-102, the product with the most data. That being said, we also think that the new viruses, with the new transgenes, they provide some interest because some biotechs and some pharma companies, they do also take earlier bets. I think seen from an employee of a big pharma company, it’s probably easier to make an early bet because everybody knows that it’s risky. When you take bets on assets in the clinical phase, it has to be supported by solid data. And to address the question directly, why haven’t we concluded a deal yet? Well , the answer is simply that we are now in a phase when we are reading out the data from ONCOS-102 and over the next 6 to 9 months, there is going to be much, much more data on that asset. And that is probably the time where big pharma is going to seriously consider whether ONCOS-102 is something that they would take a second look at.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-trvx-ol-earnings-060905816.html
Det er helt sygt som den aktie bliver manipuleret; enten i form af akkumulering eller ditto sell-off, men handelsmønsteret er tydeligt de sidste 45 minutter. Uanset, så er det fredag og dermed weekend.
Stay strong.
solvoll,
Svaret til Soug som du refererer til illustrer faktisk det jeg skriver ovenfor, et virus i tidlig fase må selges inn til BP av en medisinsk kapasitet de tror på og kjenner, de som har closed deals i denne fase har helt sikkert kontaktet og overbevist BP. Soug svarer videre at readouts over 6 - 9 months vil være avgjørende om BP vil vurdere Oncos, Soug mener at resultatene vil ta dette videre ovenfor BP alene. BP vil ikke ta dette videre basert på oppnådde resultater alene, noen med “standing” i Targovax skal i tillegg overbevise BP at dette vil være et smart trekk. De I BP som gjør en slik deal skal ha ryggdekning for sine avgjørelser om de senere skulle vise seg å være feil, har de latt seg overbevise av Soug vil de selvfølgelig ikke ha ryggdekning, for hvem er Soug i deres verden. Jeg håper alle forstår at dette ikke er en kritikk av Soug, han er den han er, det samme er resten av staben minus MJ.
For min del ser jeg motsatt på dette. Rett og slett fordi Trvx allerede har kombinasjonsstudier med CPI fra big pharma, og jeg antar at big pharma faktisk følger med på alle prosjekter der deres produkter brukes.
Min tanke er at Targovax skal inn i en fase hvor de skal forsøke å forhandle seg fram til best mulig avtale med en partner. For å ikke selge seg for billig er det fint med en styreleder med kompetanse på denne fasen av selskapets utvikling. Overbevisningen - om big pharma er interessert eller ikke - den tror jeg skjer på bakgrunn av de medisinske dataene som leses ut. Men det er ikke “bare” å signere en hvilken som helst avtale, man må også forhandle seg fram til en god avtale. Og her er en mann med erfaring som den nye styrelederen kjekk å ha med på laget.
Jeg tror ikke han er nødvendig for å overbevise en partner som selskapet har snakket om er interessert i omtrent ett år. Jeg tror derimot han kan ha svært nyttig erfaring i en forhandlingssituasjon. Som er det jeg tror selskapet vil befinne seg i enten etter AACR (prekliniske data) og oppdaterte meso data, eller etter melanomdata.
Det blir spennende måneder framover. Forhåpentligvis positive.
De skulle snakke mer om Peritoneal på Q1 7 mai, så mulig de forventer noe data her i April… det samme vil gjelde 9mnd meso data (April). litt usikker på AACR tidspunkt (april?) og virtuell poster, men mange potensielle triggere nå i April…
AACR er 26.april. Definitivt en spennende måned, og Peritoneal er virkelig en skjult perle vi vet svært lite om. Gleder meg til å se mer om denne.
AACR vil kun foregå i forminsket kapasitet 26. april. Det er et utvalg av postere, presentasjoner og kliniske studier som vil bli presentert virtuelt.
Hovedkonferansen er utsatt til slutten av august.
Jeg vet ikke om Targovax har spesifisert at de skal få presentere nå i april, men om ikke så vil de presentere i august.
Har sendt mail og ikke fått svar angående dette. Var heller ikke spesifisert at de skulle gjøre dette i status oppdateringen de sendte ut.
Det de svarte på ved Q mener jeg var mer generelt, at ulike konferanser osv la opp til virtuelle sesjoner og det ble vell nevnt som en mulighet. Vi får vente å sjå.
Skal du presentere på den virtuelle i april @larsmkn?
Jcp,
Jeg tviler på at noen i BP sitter å følger med spesielt på kombinasjons studier hvor deres produkter er involvert. Selvfølgelig er det noen som leser resultatene fra de forskjellige studiene, men at det er en automatikk i forhold til resultater tror jeg ikke på.
Resultatene skal fremlegges og selges inn til BP med overbevisning og kompetanse, der har vi MJ som vil fronte det medisinske i topp klasse. Men før MJ slipper til må noen i trvx ha overbevist BP at dette kan ha en verdi for dem i et videre løp. Det er greit å ha i mente at BP ikke mangler prosjekter, de har flere hundre studier pågående internt som vil bli foretrukket fremfor en ekstern deal som tross alt koster både penger, ekstra arbeid og risiko, noen fra det eksterne miljøet (trvx) må selge inn produktet til BP om de skal bite på kroken.
For Mesothelioma er ifølge trvx kontakt med et BP etablert for et mulig videre samarbeid, det skal vi ta med oss. Trvx mangler ikke salgsargumenter og studien burde være attraktiv for et BP å være med på. Er det AZ åpner det opp for en mulig fortsettelse når Ludwig er ferdig med sitt studie.
I Melanoma studien har vi ikke hørt om kontakt med Merck men siden PI er S&K vil studiet henge høyt på kompetanse lista. Blir resultatene gode kan vi ende opp med to samarbeids partnere. Problemet slik jeg ser det og BP vil se det samme er trvx sin finansielle mulighet til gjennomføring av studiet selv om BP sponser sine produkter. Ender vi opp med to mulige registrerings studier, Mesothelioma og Melanoma, vil ikke dette finansielt være mulig for trvx å gjennomføre. Alt bunner ut i hva de får til finansielt for Mesothelioma, en spons alene er ikke nok og det er heller ikke trvx sin målsetting å ta et produkt hele veien til markedet for aksjonærenes regning. Ny styreleder kan ha nye ideer og kontakter nødvendig for å komme videre, den lave markedsverdien på Targovax gjenspeiler ene å alene usikkerheten finansielt for å komme videre.
De virtuelle sesjonene er forbeholdt kliniske studier og presentasjoner av folk som er mye mer høyt på strå enn meg
Siden kliniske studier blir prioritert i april så kan det hende Targovax får presentere om det er tidssensitivt.
Jeg må nok vente til august, om det i det hele tatt blir avholdt. Hvis jeg husker rett så er det bortimot 20K som skulle delta. Kan bli en smitte-bonanza om dette ikke er helt under kontrol.
Tiden vil vise
Larsmkn,
Har du både lyst og tid til å dele litt av dine tanker om Targovax for tiden? Hadde vært interessant å høre litt om dine betraktninger om posisjonen de er i, og eventuelt hva du mener er beste og naturlige veien videre for dem utifra det vi vet.