Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg må si det lukter SVIDD av den nye styrelederen, Targovax har allerede imponert meg med måten de gjør seg tilgjengelig for amerikanske investorer det siste året, og nå har de hentet inn en champions league spiller som skal bistå dem i å lande den helt store dealen.

Targovax ligger i mitt syn nå et solid hestehode foran PCIB i målet om å snarlig lande den helt store dealen.

Vi kan våkne senere i år til nyheten om at det gjøres en 30% rettet emisjon mot et big pharma.

4 Likes

Enig at det lukter SVIDD, eller GULL faktisk. Jeg tror dette går veien og at du får rett allerede inneværende år :+1: :+1: :+1:

Du virker å undervurdere både BP og Trvx kompetanse i forhold til egne meninger. Blir skeptisk når jeg leser.

2 Likes

… spørgsmålet er hvad en stor deal betyder af NOK pr. aktie; jeg har tidligere tippet 52,50 og tænker umiddelbart det definerer absolut laveste pris.

Eg tipper sinnsykt mye høyere enn det, men det kan godt hende eg er litt svidd også :joy: trvx må vel uansett opp i verdi før det skjer?

Eller, er det å bli kjøpt opp nå det absolutt værste som kan skje? @Savepig ? :star_struck:

Mr Damian Marron is Head of BioPharma at Treehill Partners. He is a successful serial biotech CEO with track record of transactional value creation.

At Treehill, Damian is leading many of our assignments in the biotech arena, providing hands-on CEO advice based on decades of experience across all areas of the biopharma value chain.

He puts to work a synthesis of corporate leadership expertise, product strategy, and entrepreneurial spirit when supporting clients achieving value-creative solutions.

He is an experienced life sciences executive having completed deals with top-ten pharma through to biotechs including M&A, fundraisings, licensings, and collaborations.

Også denne :
“Prior to Trophos, he was executive vice president corporate development at NicOx SA, where he was responsible for the establishment of major collaborations with Merck and Co. Inc. and Pfizer Inc.”

Kan være perfekt timing å få inn en slik ressurs nå, ser ut til å ha en veldig relevant bakgrunn.

3 Likes

Når BP er med og sponser CPI, så tror jeg Targovax er på radaren🧐 Kostnad på ca 1 mill PR pasient!

1 Like

Hvis jeg skal gi et råtips før helgen så vil det være at vi får en 30% rettet emi som priser selskapet til 3 milliarder pluss milestone payments

:stuck_out_tongue:

5 Likes

… tænker du da, BP siger “allright, hvis du afleverer den her serviet med min underskrift i receptionen, så overfører de 100 MNOK; ring når I har ét eller andet, der kan diskuteres over et stykke jordbærtærte” eller? :wink:

Men på en mere seriøs note, så havde det været heftigt med sådan en handel … man logger ind på depotet og finder 22,5 MNOK i kontanter samt meddelelse om, at selskabet ikke længere handles på OSE.

Herefter må strategien være, at TRVX aktionærer aftaler at købe op i NANO, hvorefter shorterne brænder op i helvede, gevinsten fordobles, NANO sælges og historien gentager sig i samtlige øvrige biotekselskaber på OSE.

1 Like

52,50 verdsetter selskapet til 4mrd nok eller 375 mil$ Jeg regnet tidligere i uken med den dagens kronekurs på 2,5 mrd$ noe som gir en aksjekurs på 345 nok. Dette er en liten biotek deal, og i mine øyne en fair deal for to pipeliner (TG og Oncos).

1 Like

Steike, her var det faktisk snev til positivisme å spore. Det har vi ikke vært veldig vant til i targo.

Keep the hauss alive :grin:

6 Likes

… muligt nogen trænger til briller her; det kan hverken TG eller ONCOS hjælpe med :wink:

… for at sætte dette i perspektiv, så vil en position på 10.000 stk på dagens kurs give anledning til salg på 3,45 MNOK, eller umiddelbart gøre aktionæren til millionær; sidder man fx på 400.000 aktier bliver man mangemillionær :crazy_face:

Seriøst, overvej lige i hvilken grad man kan f… med shorterne i NANO, i tilfælde af sådan en situation; vi snakker om et short squeeze, der går over i historien og vil blive fortalt som godnathistorie for samtlige aktionærers børnebørn i årene der kommer.

Ja, han vil kunne kjøpe seg en leilighet for konfirmasjonspengene, mens andre kan kjøpe seg en ishockeyhall :crazy_face:

Frisk grej til oldboys teamet og fri adgang til Carlsberg i pausen … måske massage med i pakken efter 2 timers træning? :slight_smile:

aborum,

Jeg tenker at det er opp til trvx som kjører studien eksempelvis i Melanoma sammen med PI S&K å presentere resultatene samt å overbevise Merck om å bli med videre over i neste fase. Jeg tviler på at Merck gjør en “dam shit” før de blir kontaktet av enten S&K eller trvx. Det kan virke som du tror på et annet forløp og da er min påstand at du er ganske naiv.

Men jeg er veldig enig med det Cinvest har klippet om Damian Marron, på papiret kan han godt være den vi trenger for å komme videre.

Det er fryktelig langt opp til 52,50 fra der vi befinner oss i dag og det skal adskillig mye mer til enn bare en spons av CPI til å oppnå noe i nærheten av slike nivåer.

Ja, det trengs større og utenlandsk interesse.
Ref. Mirati.

1 Like

Basert på det vi ser av deal-aktivitet innen onkolytiske virus, hvor offensive selskapet til tider har vært mtp interesse, mulige diskusjoner, samt hvor langt vi er kommet i løypa har jeg både en forventning og forhåpning om at noe vil skje med deres assets også om det har sin plass. De har uttalt at de gjerne ønsker en større partner velkommen, og at det er interessant å vurdere å ta de nye virusene ut i andre indikasjoner sammen med en partner. Selskapet tror jeg pt. ikke har mulighet til å følge opp alt de har på gang + enda mer, i det tempoet markedet beveger seg. Selskapet har nevnt at de neste 6-9 måneden kommer svært viktige datapunkter som virkelig vil validere teknologien og gi tyngde i samtalene.

• Selskapet har hele tiden meg bekjent nevnt at BP ønsker å se Refractory melanom dataene bekreftet i kohort 2. Det er gode forhåpninger fra PI og Targovax om at dataene vil bli enda bedre, med økt/optimal dosering.
  • Selskapet har nå kommunisert at både dem og BP partneren ønsker å se neste Mesotheliom read-out før de trykker på triggeren. BP partner er en CPI leverandør, og mitt bet er 1) AstraZeneca eller 2) Merck.
  • At AZ ikke kanskje følger så nøye med på dataene før det faktisk foreligger er noe kan jeg være enig i. Derimot er det i en stor indikasjon som AstraZeneca sin CPI fungerer dårlig i. Får man til gode resultater i en såpass stor studie mener jeg det vil være naivt å tro at Targovax må prøve å selge dette voldsomt inn. Vi må huske på at det er CRI, Ludwig vi har med å gjøre her. Vil også nesten regne med at AZ betaler sin andel med CPI, og har interesse av dataene?
  • Sotio samarbeidet. Jeg har vært litt skeptisk til denne de siste året, da ledelsen har vært litt unnvikende. Men det at de bekreftet at de “shippet” medisin i disse dager rundt Q, gjorde meg litt optimistisk igjen. Eierne av SOTIO er PPF Group, og de eier verdier for EUR 47 billion.
  • Selskapet har klart å gi litt liv i TG igjen. IOVaxis som det hotteste, så har man også inngått en lisensavtale med Zelluna, så får man se hvor det bærer. Plutselig har de listet opp en ny potensielle kombinasjonsstudie med CPI, hvem kan det være tro?

Jeg mener selskapet er i en veldig fin retning, og bør få minimum 9-12 måneder til for å bevise sin kommersielle plass. Jeg mener det de har bevist så langt er positive tendenser, men vi alle venter på den store partneravtalen, eller oppkjøpet. Samtidig venter vi alle på “slam dunk” dataene. Det kan Mesotheliom utvikle seg til å bli ved nye read-outs, men utifra hva jeg kan lese og forstå, er det Melanom og Peritoneal som virkelig kan skape buzz.

Jeg ser helt klart poengene dine Antivelen, riktig nettverk, internasjonal kompetanse osv er helt klart en stor fordel. Men jeg mener kanskje det svartmales litt.

Ny styreleder ser ut til å komme med svært verdifull kompetanse, og vi har stjernen i Magnus Jaderberg. Jeg syntes vi har et kompetent styre, og jeg mener heller ikke at man skal undervurdere knytingen mot USA’ sitt nest beste kreftsenter, og Ludwig/CRI m.m. Tenk på hvilket nettverk de skal ha. PI i MSK har skrytt Oncos-102 på sist KOL dag og mener det er bedre enn mLygic som er FDA godkjent.

Tiden vil vise, men jeg tror de vil være i en mye bedre posisjon til å forhandle med potensielle interessenter etter de neste 6-9 månedene, noe de selv indikerer. De har kommunisert interesse i en god stund, men tror alle partner venter på særlig Refractory Melanom. Peritoneal kan også sette oss i et helt annet “ball game”.

Mye gjentakende og oppsummerende fra undertegnede(meg), men føler det er greit å balansere dette litt. Dette er bare mine tanker.

Hører gjerne hvilken type, hvilken rolle, og annet du mener burde være gjort for at selskapet skulle vært i en helt annen sits nå Antivelen. Jeg tror som nevnt få er helt uenig i det du skriver, men for meg handler om gi det litt tid, og perspektiv nå.

17 Likes

Innkallelsen ligger i VPS, man kan sende fullmakt elektronisk.

f . eks .

2 Likes

(Cinvest,

Jeg ser helt klart poengene dine Antivelen, riktig nettverk, internasjonal kompetanse osv er helt klart en stor fordel. Men jeg mener kanskje det svartmales litt.)

Dette er ikke et forsøk på svartmaling, men en realitets diskusjon uten fantasi-drømmerier, vi kan ta fatt på de når vi ser kurser hvor det er mulig å hente penger til en pris som forsvarer videre drift.

Det er vel ingen her inne som tror at trvx kan kjøre en registrerings studie på Mesothelioma uten en avtale hvor også BP tar en vesentlig kostnad utover spons av CPI. Når ØS går ut og forteller markedet at en spons er alt vi kan forvente legger han føringen for dagens kurs. Personlig er jeg av den oppfatning at en gjennomføring av studien frem til markeds tillatelse ikke er mulig for aksjonærenes regning. Kortfattet har ØS proklamert en vei fremover som ikke er farbar etter deres egen målsetning. Jeg forventer en realitets orientering på hva de ser som en farbar vei, dette lå i korta før corona, men corona vil sikkert bli flitting brukt som forklaring på uføret.