Basert på det vi ser av deal-aktivitet innen onkolytiske virus, hvor offensive selskapet til tider har vært mtp interesse, mulige diskusjoner, samt hvor langt vi er kommet i løypa har jeg både en forventning og forhåpning om at noe vil skje med deres assets også om det har sin plass. De har uttalt at de gjerne ønsker en større partner velkommen, og at det er interessant å vurdere å ta de nye virusene ut i andre indikasjoner sammen med en partner. Selskapet tror jeg pt. ikke har mulighet til å følge opp alt de har på gang + enda mer, i det tempoet markedet beveger seg. Selskapet har nevnt at de neste 6-9 måneden kommer svært viktige datapunkter som virkelig vil validere teknologien og gi tyngde i samtalene.
- Selskapet har hele tiden meg bekjent nevnt at BP ønsker å se Refractory melanom dataene bekreftet i kohort 2. Det er gode forhåpninger fra PI og Targovax om at dataene vil bli enda bedre, med økt/optimal dosering.
- Selskapet har nå kommunisert at både dem og BP partneren ønsker å se neste Mesotheliom read-out før de trykker på triggeren. BP partner er en CPI leverandør, og mitt bet er 1) AstraZeneca eller 2) Merck.
- At AZ ikke kanskje følger så nøye med på dataene før det faktisk foreligger er noe kan jeg være enig i. Derimot er det i en stor indikasjon som AstraZeneca sin CPI fungerer dårlig i. Får man til gode resultater i en såpass stor studie mener jeg det vil være naivt å tro at Targovax må prøve å selge dette voldsomt inn. Vi må huske på at det er CRI, Ludwig vi har med å gjøre her. Vil også nesten regne med at AZ betaler sin andel med CPI, og har interesse av dataene?
- Sotio samarbeidet. Jeg har vært litt skeptisk til denne de siste året, da ledelsen har vært litt unnvikende. Men det at de bekreftet at de “shippet” medisin i disse dager rundt Q, gjorde meg litt optimistisk igjen. Eierne av SOTIO er PPF Group, og de eier verdier for EUR 47 billion.
- Selskapet har klart å gi litt liv i TG igjen. IOVaxis som det hotteste, så har man også inngått en lisensavtale med Zelluna, så får man se hvor det bærer. Plutselig har de listet opp en ny potensielle kombinasjonsstudie med CPI, hvem kan det være tro?
Jeg mener selskapet er i en veldig fin retning, og bør få minimum 9-12 måneder til for å bevise sin kommersielle plass. Jeg mener det de har bevist så langt er positive tendenser, men vi alle venter på den store partneravtalen, eller oppkjøpet. Samtidig venter vi alle på “slam dunk” dataene. Det kan Mesotheliom utvikle seg til å bli ved nye read-outs, men utifra hva jeg kan lese og forstå, er det Melanom og Peritoneal som virkelig kan skape buzz.
Jeg ser helt klart poengene dine Antivelen, riktig nettverk, internasjonal kompetanse osv er helt klart en stor fordel. Men jeg mener kanskje det svartmales litt.
Ny styreleder ser ut til å komme med svært verdifull kompetanse, og vi har stjernen i Magnus Jaderberg. Jeg syntes vi har et kompetent styre, og jeg mener heller ikke at man skal undervurdere knytingen mot USA’ sitt nest beste kreftsenter, og Ludwig/CRI m.m. Tenk på hvilket nettverk de skal ha. PI i MSK har skrytt Oncos-102 på sist KOL dag og mener det er bedre enn mLygic som er FDA godkjent.
Tiden vil vise, men jeg tror de vil være i en mye bedre posisjon til å forhandle med potensielle interessenter etter de neste 6-9 månedene, noe de selv indikerer. De har kommunisert interesse i en god stund, men tror alle partner venter på særlig Refractory Melanom. Peritoneal kan også sette oss i et helt annet “ball game”.
Mye gjentakende og oppsummerende fra undertegnede(meg), men føler det er greit å balansere dette litt. Dette er bare mine tanker.
Hører gjerne hvilken type, hvilken rolle, og annet du mener burde være gjort for at selskapet skulle vært i en helt annen sits nå Antivelen. Jeg tror som nevnt få er helt uenig i det du skriver, men for meg handler om gi det litt tid, og perspektiv nå.