Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg føler du er ekstremt negativ og bør holde deg unna biotek i tidlig fase hvis dette er holdningen.

Det sier seg selv at selvsagt kan trvx kjøre videre for aksjonærers regning gjennom utvannende emisjoner - forutsatt at data er gode nok og de klarer å overbevise investorer om at de er verdt 400 - 500 millioner NOK i investering de neste 3-4 årene.

Jeg tror det går helt greit, men er mer worst case. Ditt worst case virker som at selskapet legges ned hvis de ikke får en stor avtale neste 9 måneder. Jeg tror en realitetsorientering vil tilsi at uten noen stor avtale vil det bare bli større utvanning.

Det er helt greit at du mener dette ikke er farbar vei for selskapet, men du kan umulig være veldig orientert i markedet hvis du mener at “ingen tror” at dette kan skje. Selvsagt kan dette skje, det er åpenbart at dette er veien det går hvis det ikke kommer noen stor avtale.

5 Likes

Gøy å se at det er «PCIB-tilstander» i Targovax-tråden… :ok_hand::sunglasses:

Måtte de begge lykkes! :pray::moneybag:

2 Likes

Hehe, er en grunn til at enkelte har slutte p kommenter her og heller tar det på chatten. :joy:

1 Like

For egen del er 2,5mrd$ ett tall jeg har hatt på blokka lenge etter å ha sammenlignet med andre deals oppigjennom. Dette er ikke ett tall som er laget i ren eufori. Men TTT.

3 Likes

(Jcp,

Jeg føler du er ekstremt negativ og bør holde deg unna biotek i tidlig fase hvis dette er holdningen.)

Et selskap klar for en registrerings studie vil jeg kanskje betegne som motsatte av hva du beskriver (tidlig fase) de fleste med litt fartstid i biotec vil nok være enig at dette er enden på et langt løp, ikke begynnelsen, nok om det. Men jeg syns du bør ta inn over deg realiteten av hva du beskriver som et mulig case, hente inn 400 - 500 mill er vel ikke særlig realistisk, og hva er ditt forslag for Melanoma og Ludwig studiene, at de settes på vent i noen år? Til sist tror du BP ikke kan gangetabellen og vil sponse produkter til 100 millioner kroner til en studie uten en sikret finansiering for gjennomføring.

Men her er det bare å trekke seg tilbake, å bli betegnet som klovn for å belyse realiteter motiverer ikke, håper dine drømmer ikke ender i et mareritt.

Hvorfor er det ikke realistisk at ett selskap klarer å hente inn en halv milliard hvis forretningscasen er at de har mye, mye større inntekter om noen år? Og når de faktisk klarer å hente inn 100 millioner i år. Det er jo ca samme sum per år for å drive forskning og utvikling, bare hentet inn i en runde i stedet for hvert år.

Angående melanom ligger det i korta at TRVX på grunn av interesse fra big pharma, klart og tydelig kommunisert til markedet, har valgt at den indikasjonen de tar videre er meso samt eventuelt oppstart fase 1-2 i neste generasjons virus. Skal de ta andre ting videre må partner inn i bildet og ta kostnadene. Ludwig studiene er vel ikke noen enorm kostnad for TRVX, de drives i regi av andre.

Klovnestreker er faktisk en passende beskrivelse av din baissing. Du belyser i hvert fall ingen realiteter som ikke alle er fullstendig oppmerksomme på.

Dette er jo det jeg har sagt hele tiden - studien må finansieres, og derfor må selskapet få inn store penger. Og da mener jeg ikke 70 eller 100 millioner, men mye mer. Og selvsagt, helt åpenbart, så klarer selskapet å hente disse pengene. Spørsmålet er bare til hvilken kurs. Dette er omtrent den summen som ble hentet i år - bare ikke hentet litt hvert år, men alt på en gang for å ha fullfinansiert studien før oppstart.

La meg bruke enkle ord. Det er ikke snakk om 400-500 millioner per år. Det er snakk om denne summen totalt. Forhåpentligvis hentes alt samtidig. Klarer du å følge med så langt? Dette forstår alle som kan gangetabellen. Både jeg og helt sikkert big pharma, men ikke klovner som deg.

Targovax er i samme situasjon som PCIB var før de kjørte emisjon. Det er behov for stort påfyll av kontanter for å igangsette neste fase, en større studie, i en indikasjon selskapet har tro på og ett studie som vil gå over flere år. Dette vil selvsagt føre til stor utvanning, og 40% emisjon på kurs 5kr er ikke nok. Faktisk må selskapet sette en emisjon på 40% på kurs ett sted rundt 15kr hvis dette skal fullfinansiere studiet - eller en rettet emisjon mot eksisterende aksjonærer med 100% utvanning på kurs 6kr eller høyere.

Alle forstår at selskapet er i denne situasjonen og at det kan komme en stor emisjon i oktober etter melanomdata for å finansiere denne studien. Med mindre de får en god avtale eller blir kjøpt opp før den stund fordi det er bedre for big pharma å ta kontrollen selv.

Men når du så hardnakket sier at basis casen med emisjonsfinansiert forskning er umulig, og ingen kan tro på dette, og at du “belyser realiteter” når du påstår at dette er en umulighet… så viser du bare at du driver med klovnestreker og baissing.

Det er helt åpenbart at dette er mulig. Det er jo hele forretningsideen til biotek. Det gjelder bgbio, nano, pcib, ultimovacs, vaccibody, trvx, og hundrevis av andre små biotekselskaper internasjonalt. Har du ikke tro på denne forretningsmodellen så bør du holde deg unna sektoren, i stedet for å drive med klovnestreker.

11 Likes

Jeg ønsker bare å legge til følgende:

08.06.2017 hentet TRVX inn ca 80 millioner på kurs 20kr.
21.03.2019 hentet TRVX inn ca 74 millioner på kurs 7kr.
22.01.2020 hentet TRVX inn ca 101 millioner på kurs 8kr (10 måneder siden sist, og 1 kr høyere kurs).

Kursen er per dags dato 5.38kr.

Strategien til selskapet har klart og tydelig vært kommunisert - og er uforandret - siden de hentet rett over 100 millioner på kurs 8kr i januar. I tillegg er selskapet minimalt berørt av koronaviruset enn så lenge.

Det er mulig at neste emisjon settes på 2kr eller 4kr eller 6kr, men det er også mulig at neste emisjon settes på 8kr, 10kr, 15kr, eller høyere. Det kommer an på interessen i markedet, basert på forskningsresultatene til selskapet.

Det er også mulig at resultatet av forhandlinger gjør emisjon unødvendig eller reduserer summen som må hentes.

Men forutsatt gode resultater har jeg veldig liten, det vil si null tro på, at neste emisjon ikke skjer overhodet. Så langt har investorer sett verdien i forskningen til TRVX, og med mindre det endrer seg dramatisk tror jeg det fortsatt er tilfellet. Men blir det kun spons av CPI kan kursen på en stor emisjon være både vesentlig under og vesentlig over dagens kurs - avhengig av interesse i markedet, primært drevet av resultatene selskapet leverer neste 6 måneder.

Det jeg protesterer mot er tanken om at det er helt urealistisk at selskapet klarer å sette en emisjon i oktober/november 2020 som finansierer selskapet fram til 2024. For det anser jeg som fullt mulig og realistisk. Igjen, det forutsetter selvsagt gode forskningsresultater.

Det som kan velte TRVX og gjøre situasjonen håpløs er ikke pengebehov, men dårlige resultater slik jeg ser det.

9 Likes

Minner om at Soug på Radium podcast 106 ( innspilt på DnB helesekonferanse i desember 2019) uttalte ( 4-7 minutter i sendingen) uttalte at Melanom studien er Targovax sin viktigste studie og at resultatene så langt har vært “meget oppløftende”. Snakket også om muligheteter for design av fase 2 studie i melanom som kan gi grunnlag for betinget godkjennelse.
Ut fra Sougs uttalelser er det Melanom og de 12 pasientene vi venter svar på som vil være avgjørende for Targovax videre utvikling.
Sitter i ro og avventer til vi får svar i 3 kvartal?

1 Like

Forskningsresultatene er selvsagt avgjørende. Dette kan gå til himmels eller til helvete eller noe midt i mellom.

Melanomstudien er vel en studie hvor de leser av 9, 18 og 27 uker etter behandling? Siste pasient ble meldt 03.03.2020. Det vil si at denne siste pasienten muligens har data som leses av 05. mai, 07. juli, og 08. september hvis jeg forstår tidslinjene korrekt (noe som ikke er sikkert). Dette er vel open label som betyr at TRVX får dataene underveis. De har vel i utgangspunktet sagt at markedet skal få data når de er ferdige, og min tolkning er da at det er septemberdataene som vil bli kommunisert til markedet. Uten at min tolkning er fasit.

Med noen uker til å analysere etter 05. september 2020 tilsier det sent i september eller tidlig oktober. Og på dette tidspunktet vil all relevant informasjon fra neste generasjon virus, meso og melanomstudier, ha blitt kommunisert til markedet. Da ligger det i korta at en emisjon er nært forestående - eller en avtale. Uansett må finansiering sikres for å dra selskapet videre hvis de ikke blir kjøpt opp.

Min antagelse er dog at data vil bli kommunisert til big pharma partner underveis etter at de har signert på NDA, slik at både big pharma har mulighet til å trekke seg eller ta forhandlinger framover. Jeg skulle i hvert fall anta at det gjelder dataene i juli. Dette vil være svært fornuftig av TRVX slik at de har mulighet til å lete etter andre potensielle partnere hvis den de har hatt samtaler med skulle trekke seg. Hadde jeg ikke trodd at dette ble kommunisert til big pharma, men trodd at big pharma også var nødt til å vente på resultater sent i september eller tidlig oktober, så hadde jeg selvsagt ikke valgt å være inne nå. Det ville vært for tidlig siden jeg er en kortsiktig investor.

Min tanke er at det sannsynligvis skjer ting i 3. kvartal og vil nok ha en økning en gang i juli. Men jeg ser muligheten for at ting skjer allerede i mai og har derfor valgt (veldig) tidlig inngang denne gangen siden kursen begynte å flytte på seg. Men i utgangspunktet tror jeg ikke det er noe stort hastverk med å komme seg inn. Spesielt ikke i disse usikre koronatider. At ting kan skje allerede før sommeren er høyst spekulativt, det mest sannsynlige er at Q3 eller tidlig oktober blir avklarende. Og med koronaviruset er det vel ikke akkurat umulig at man får en god mulighet i løpet av de neste månedene hvis man er tålmodig og ikke ønsker å ta posisjon før i Q3.

8 Likes

Som jeg ser det, er selskabets fremtid positiv og i et bredere perspektiv tegner der sig et billede af noget, der kan gå hen og give et svært godt afkast som invesering. Men én ting er de kliniske resultater, noget andet er markedet og makro, hvor flere stater nu indhenter kølevogne til at samle afdøde patienter fra COVID19.

Vi hører på Radium podcasten, at Jonas Einarsson appelerer til de norske myndigheder om at tilbyde særligt biotek- og helsesektoren adgang til langsigtede afdragsfri statsfinansierede lån. Det finder jeg opløftende, for det vil unægteligt være en stor hjælp i et marked, hvor indhentning af penge kan være en udfordring (hermed ment, at der vil være mulighed for at hente de nødvendige penge, men risikovillig kapital vil formentligt kræve yderligere rabat under de nuværende omstændigheder).

Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor stærkt aktien klarer sig på dage, hvor USA ligger tungt i rødt, men så langt tolker jeg dette som værende stigende interesse og/eller en væsentlig underprisning vs. selskabets potentiale. Som påpeget flere gange, er handelsmønsteret i mine øjne ændret over de seneste 5 - 7 handelsdage men eftersom kursen ikke stiger, kan dette gå begge veje.

I øvrigt tak for en række glimrende indlæg fra flere skribenter ovenfor.

Når Bayer (BP) kjøper Targo, kjøper jeg en sånn (og lastebil lappen :sweat_smile:)!

Go’ lørdagskveld kamerater!

3 Likes

“The aim of the trial is to assess safety and tolerability, immunological activation and 6-month overall response rate (ORR) of the combination of ONCOS-102 and SoC chemotherapy compared to SoC chemotherapy alone. Data read out is expected around New Year.”

Siste pasient i Mesotheliom studien ble dosert 8 mai 2019. 6 måneder derifra, så er vi litt ut i November. Melding om de tidlige dataene ble meldt 21 Januar. Om jeg leser korrekt har de benyttet en del tid på å analysere dataene.
Noen som vet om det har blitt bekreftet når cut-off avlesning var, da de første dataene ble meldt? Jeg kan ikke finne det i børsmelding eller presentasjoner utover det jeg har kommet frem til over.

Jeg tenker de ikke skal stelle istand video presentasjon og slikt denne gangen (hvertfall ikke på samme nivå som sist), så forventer 9mnd data senest 21 April… :slight_smile:

4 Likes

Ja, sender nok bare ut en børsmelding.

12 mnd avlesning kan vel komme i mai/juni

Enig i det. Så får vi håpe de får lest av alle pasientene uten problemer. Det er vell en risiko for at det potensielt kan forskyve litt. Men ettersom det ikke ble kommunisert i meldingen dems får vi anta de sånn noenlunde kontroll. " In the short term there are no significant implications to our core operations."

Står litt mer om dette på lenken under

2 Likes
1 Like

1 Like

Targovax’s TG01 has also completed Phase I/II study in PDAC, whereby mutant RAS specific T-cell responses were enhanced by co-administration of GM-CSF to increase survival, and improve safety and tolerability (Palmer et al., 2017).

1 Like

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

Fin liste!:slight_smile:

Ny topp 3 aksjonær og MSI fortsette å øke(bombe)

4 Likes