Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hei @Bob_le_Plast,

Jeg har noen spørsmål jeg håper du kanskje kan hjelpe med:

1. Når de presenterte 6 måneders data tidligere i år, hva regner man 6 måneder fra?
    Er det fra når første pasient har fullført behandlingene?
    Eller er det 6 måneder etter siste pasient i studien fullførte behandlingen?

Det må vel være siste alternativ?

1. En økning i tumor vil defineres som en «event» i PFS. Hva med en reduksjon i tumor, vil dette også registreres som en event ift PFS?

2. La oss tenke oss et hypotetisk tilfelle hvor tumor IKKE endrer seg og at pasienten lever i 40 år etter behandlingen. Hvordan setter man datapunkt på denne pasienten ift PFS?

Med 7 pasienter sensurert i 1.linje i forhold til kontrollgruppens 3 så blir ekstremt spennende å se utslaget på mPFS ved neste avstemming. Det optimale er vel å håpe på at antallet sensurerte i exp-gruppen er likt eller har økt? Helst samtidig som at flere er blitt avlest i kontrollgruppen.

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Fin den :slight_smile:

Da rakk den å bli med på forrige ukes liste?

bækkelaget holding as står registrert med 600k nye aksjer på 12 plass…

…og minus 600k aksjer ute av listen…tilsammen 0 aksjer…

1 Like

Korrekt, og tilsvarende ned privat, så netto null.

Forstod det slik at det skulle komme en endring i form av kjøp av 600k nye aksjer og ikke omdisponering. My bad…

1 Like

Nei da, ikke noe bad i det. Jeg nevnte ikke detaljene, jeg bare sa det ville komme en endring på topp 20 listen :blush:

Samme vil man forøvrig se i NANO.

Du skrev vel at det ville komme en fin økning på en aksjonær med over 600K nye aksjer…var det denne omrokkeringen til Per-Øyvind Wold du siktet til?

I så fall litt rart, da han bare flyttet de inn i AS’et sitt.

2 Likes

Da må jeg få beklage formuleringen.

(Implisitt lå det vel i kortene at med bakgrunn i volumene som hadde gått er det nesten teoretisk umulig å øke med 600K aksjer netto over børs når en stor del av daglig handel er algohandel som vipper poster frem og tilbake. Hvis man skal øke med 600K netto vil jeg tippe kursen stiger en krone.)

Hjelpes. Der mistet du det meste av kredibilitet.

Du skriver:

Kommer en fin økning på en aksjonærer med over 600k nye aksjer på neste liste. Usikker på om det kommer med på neste ukes liste eller den påfølgende, men et bra jafs på topp 20 listen blir det. Vedkommende har en del aksjer fra før også.

og impliserer med det at vedkommende har økt posisjonen sin. Og så viser det seg at det bare er en intern omrokkering. Latterlig misvisende.

14 Likes

Så slemt er det da ikke, det ville have været mere underligt om en ville ind med 600k nye aktier og den ikke var steget mere end den gjorde. Er der ikke news lige om hjørnet?

1 Like

Det er bare til å ta straffen sin og sone. Jeg skrev at det kom en endring på topp 20 med ganske bra økning på en aksjonær, og at detaljene kunne jeg ta senere når forklaringen kom.

Nå er forklaringen der, og en aksjonær er opp 600K og stiger på listen, mens privat eier av selskapet er ned tilsvarende. Verre var det ikke, men det er lov til å mislike at slik informasjon blir delt i forkant. Neste gang lar jeg jo bare vær å dele i forkant, null stress.

4 Likes

Om folk handlet targo på bakgrunn av denne informasjonen, ville dette regnes som alvorlig, men da dette er ett lite forum er det sikkert ikke så alvorlig… Liitt mer åpenhet neste gang er nok lurt.

Ja, handler man det på at det skjer endringer på listen og ikke hva Targo som selskap leverer på viktige parametre så ville jeg solgt meg ut nå med en gang. Jeg delte det kun fordi mange her følger med på listene og kommenterer de hver mandag. Jeg bryr meg heller lite, alle på listen handler primært i blinde, det er kun hva selskapet leverer som er av betydning. Og der venter vi alle på data, uten kontroll på hva som er i vente.

Man kan selge med 3 % avkastning fra forrige uke til nå hvis dette var å lure noen inn i aksjen.

3 Likes

Jammen bra frynsete… En glipp er en glipp, dette er jo en småprat tråd… Ikkje en vitneboks

2 Likes

Det er klart at om det blir gitt inntrykk av at en aksjonær kjøper seg inn med nesten 1% så vil det kunne være avgjørende, for en som ligger på vippen. Det er jo kjent at investorer ofte følger andre investorer og ikke nødvendigvis selskaps data.
Men nå skal jeg ikke mase mer om dette, håper det ikke skjer igjen.

Ain’t gonna happen, dette gav ikke annet enn negativ verdi, da er det bare til avvikle slik form for engasjement og deling av info.

1 Like

Problemet er ikke engasjement eller deling av info. Problemet er at informasjonen var feil.

Det kan skyldes tre ting:

1: Du har ordlagt deg klønete.
2: Du har misforstått hva noen har sagt til deg.
3: Du har lest aksjonærlistene, misforstått / ikke sett at samme person også solgte seg ut, og laget en skrøne om personlige relasjoner basert på en misforståelse av aksjonærlistene.

Jeg aner ikke hva tilfellet er, men det er klart at problemet er ikke engasjement eller deling av informasjon, det er at informasjonen som ble delt var feilaktig.

4 Likes