Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Her har ikke du fulgt med åpenbart…

Oppdatert liste med endringer kom i dag, jeg viste om dette på tirsdag forrige uke.

Noe du ønsker å tilføye, foruten at du kun ønsker å skape dårlig stemning?
Var informasjonen feil?

Jeg skrev at det kom en økning på 600K på en aksjonær, resten av detaljene kan jeg ta når det blir offentlig.

Hvor ligger feilen? Jeg skrev at en aksjonærer øker med 600 nye aksjer. Jeg skrev ikke at aksjonæren hadde vært i markedet og plukket 600K aksjer, men at detaljene kan vi ta senere.

Bye bye TI, dette forumet var virkelig ikke det jeg trodde…

2 Likes

Hade bra, håper du kommer tilbake igjen etterhvert :slight_smile:

Tenkte jeg skulle la vær å kommentere dette, men here we go.

Jeg såg du skrev dette på tirsdag og jeg bekreftet at endringen viste i aksjonærlister allerede på torsdag på chatten her på TI.

Jeg synes det er fint at du deler infoen, men du må jo selv innrømme at du gav inntrykk over at det var en ny eier med over 600K aksjer. JCP har oppsumert de tre muligheter til forklaring og jeg holder en knapp på at det var en blanding av punkt 2 og 3. For vist det var den fjerde muligheten, nemlig at du ønsket å villede så hadde det vert trist.

Fortsett det du gjør. Vi setter pris på det, men husk på at usannheter og unøyaktigheter fort blir oppdaget og da er det jo bare på sin plass med tilsvar. Det hender oss alle fra tid til annen og det er nettopp det som er så fint med TI vs mange andre diskusjonforum.

Ha en solfylt dag :slight_smile:

16 Likes

Av ren nysgjerrighet; hvis dette kom på listene på torsdag, og jeg visste det på tirsdag, hvordan kan jeg ha lest dette på aksjonærlistene og laget en skrønehistorie på fri tolkning av aksjonærlister og bevegelser blant aksjonærene som ikke var offentlig tilgjengelig?

Det går fortsatt to dager fra en transaksjon skjer til det kommer i VPS-registeret, så dette kunne jeg umulig vite noe om før på torsdag hvis jeg måtte forholde meg til offentlig info. Som sagt, det skal ikke mye til for å skjønne at mange er opptatt av kvalme og skape dårlig stemning, og slenger ut påstander uten at de vet hvordan markedet og aksjonærlistene fungerer.

Skrev du ikke også at dette var en du hadde diskutert aksjer med og at det var derfor du viste det.
Beklager på forhånd hvis det er jeg som misforstår her nå.

Må innrømme jeg gikk fem på i dag tidlig og trodde at denne aktøren hadde økt med dette antallet. Var invivo som var rask å påpekte at at det bare var en intern omrokkering mellom to kontoer, hvis ikke hadde jeg nok gått i baret og økt ved open i dag på helt feil grunnlag.

Hele posten din indikerer du mente at det skulle nettoøkes på topp 20. Er lov å ta feil, velger å tro du antok at det var dette som skulle skje, hadde vært for rart å skrøne om noe som uansett bare ville bli oppklart umiddelbart.

Veldig mange sånne store endringer på topp 20 skjer vel bare med at de to aktørene gjør alt i en en eneste stor handel, ikke at det gjøres løpende over børs?

2 Likes

Jeg leste dette på tirsdag og tenkte at det var noen du kjenner, familie, sitter i styre med e.l som har sagt det til deg. Slik det var skrevet trodde jeg (og sikkert alle andre) at det var friske penger på vei inn (men jeg handlet ikke på grunn av det). Hvis du visste at det var et internt bytte har du grunn til å beklage det du skrev. Hvis ikke har du jo blitt ført bak lyset selv. Ingen stor sak. Move on.

Nå virker det som du har stått opp på feil fot i dag. Det er ingen tvil om at du vist det før mange andre. Sannsynligvis er Per i din omgangskrets og det kan ha vert han som ordla seg litt feil som igjen gav inntrykket av at han hadde 600K nye aksjer. Ingen skjede skadd.

Når det er sagt så er det faktisk mulig å få top50 aksjonærlister hver eneste dag om man ønsker det.

Get over it TheObserver. Du dreit deg ut, og det du presterer å lire av deg her på forumet nå er bare trist… Fremstår som en furten 7åring.

1 Like

Skjønner ikke helt poenget med å drive med slikt nybegynner hausing uasett fra theobserver. Ingenting kommer til å skje her før resultater faktiskt kommer frem. Men nå vet jeg vertfall om en bruker man ikke lenger trenger å ta så arvårlig freomover selv om det ikke var en stor sak.

Hvorfor er det ingen som snakker om Helthcap som er ny inn med 12mill aksjer…??

2 Likes

Hahahaha :smiley: :smiley: :smiley:

Grunnen til at jeg skrev at jeg kunne ta mer om detaljene siden var fordi det var ikke offentlig info, og jeg ønsket ikke å brette ut info til et forum som da ikke var offentlig.

Dog kunne jeg nevne at man ville se en bevegelse på listen fordi jeg visste at eieren ramlet ut fra topp 20 for noen uker siden etter at en annen passerte 20.ende plass med noen 10K aksjer. Nå ville Bækkelaget skyte opp igjen etter de ble flyttet fra privaten.

Jeg var kun i forkant av dette fordi så mange fokuserer på listene, så det var kun for å tease litt om en kommende bevegelse. At dette kan skape så mye støy gjør at jeg holder holder heller dialogen direkte med aksjonærene enn å bruke mer tid her.

Det går nok fint for både meg og dere det.

1 Like

Har de redusert med 185k?

1 Like

12 405 584 - 12 220 652 =184 932

Edit: Men dette antallet passer bra med nr 48 som er ny inn på listen. OFCO CLUB V

Så får du se hvem som står bak OFCO CLUB V :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg forsøger lige at bringe frisk materiale ind i debatten; nærmere betegnet kursudviklingen fra 13. marts til dd., der synes svært manipuleret (eller med andre ord, en underliggende agenda).

Almindeligvis ses en organisk tilvækst fordelt på flere dage op, enkelte dage ned osv., men dét vi er vidne til, er tæt på at være en regulær lineær tilvækst, der på ingen måde følger de øvrige markedsbevægelser (en ting der tidligere har været stor korrelation mellem).

Jeg noterer mig, at særligt de sidste 30 minutter af dagens handel er interessante, hvor der positioneres ved at tage ordrer fra sælgersiden, således at algoens ordrer kan positioneres inden lukkeauktionen; herefter fjernes sælgersiden og der skabes et relativt billigt (men nødvendigt) gap i ordrebogen, hvorefter aktien lukker i plus.

Jeg siger med andre ord ikke, at der er noget galt; jeg noterer mig bare, at det ikke er business as usual; derfor, uagtet at aktien p.t. ligger under én procent i minus, så tænker jeg mønsteret gentager sig og den lukker tæt på 0 (men sandsynligvis i plus).

1 år:

3 år:

1 Like

Forstår hva du mener. Men det å “tease” en kommende bevegelse kan man også gjøre ved å være mer konkret. Tror det flere ergrer seg over er hvordan du valgte å ordlegge denne “teasen” til at det fremstår som 600k nye aksjer. I etterkant kunne du bare beklaget for hvordan du ordla deg i meldingen og saken hadde vært ferdig og forstått.

1 Like

Ja da, har skjønt hva som er ønsket av brukerne her. Ikke til å misforstå.

1 Like

Google it!

Virker som det er noen som var inne i Targovax fra starten av?:face_with_monocle:

Dr. Björn Ingemar Odlander is an Independent Director at Wilson Therapeutics AB, a Founding and Managing Partner at HealthCap AB, a Chairman at Brunnby …

Kult å se at han har tro på Targovax igjen og gjør comeback på topp 50!

1 Like