Det slo meg her jeg satt at det samarbeidet som ble annonsert i går med stor sansynlighet bygger på lang tids felles forskning og at der foreligger positive observasjoner / data i bunn.
Et annet moment er at det “siste” TRVX trenger nå er flere produkter i piplinen.
De burde tvert imot satt inn sine begrensende resurser og kapital / tidsbruk mot noe som innen rimelig tid kan tilføre selskapet sårt tiltrengt kapital.
Med det sagt så er der to forhold en kanskje kan synse litt rundt.
a) Positive resultater av pågående samarbeide i preklinisk mellom selskapene TRVX (inklusivt oppkjøpte Oncos og nå VALO , VISER ALLEREDE POSITIVE RESULTATER).
For på meldingen står det at samarbeidet allerede er startet.
b) Det at TRVX bruker resurser (de knapt har ) på dette samarbeidet får en til å tenke litt.
RESULTATENE KAN UNDER SLIKE OMSTENDIGHETER VÆRE EKSTREMT GODE) .
Grunnene til dette er denne runddansen som den ansatte har gjordt , Sari , fra forskning/utvikling av oncolytisk virus (finske oncos) til Tergovax og videre til det finske selskapet Valo.
Fra dagens podkast:
"Einarsson:
Dette her synes jeg er både morsomt og spennende fordi hun som er forskingssjef i dette lille selskapet Valo, heter Sari jeg husker ikke etternavnet i farta (Pesonen Ramsess. amn) og er fra Finland, og var ansatt i Oncos når vi i Targovax kjøpte Oncos sånn at hun har både jobbet med TG-plattformen og med Oncos-plattformen ikke minst i Targovax. Også fikk hun mulighet fra denne professoren i Finland som hadde fått den nye teknologien og det synes hun var så spennende at hun sluttet i Targovax og gikk inn i dette nye selskapet for å utvikle denne teknologien.
Så det betyr at hun kjenner til alle tre teknologiene som skal brukes i dette
Jeg snakket også med Jon Amund Eriksen (Pappa til TG, Ramsess. anm) tidligere Targovax, nå Hubro, som har jobbet med dette i mange, mange år. Han synes det var morsomt å kunne fortelle litt nå, for han jobbet med dette i Targovax før han slutta der, men han kunne ikke fortelle om det før dette var offentliggjort. Han syntes også dette er veldig spennende."
Ble unødvendig mye tekst dette herane men det skinner klart gjennom mulighetene for at der er gode synergier / resultater allerede i preklinisk.
Videre at de vil bli annonsert til markedet tidlig og uten noe særlig kostnad.
Dette er helt nytt og muligens banebrytende da metoden kan brukes på ALL type kreft.
Er bare å innrømme det.
Radforsk sine selskaper imponerer sterkt .
Kan trvx være et slikt selskap som aksjonærene vil stå i kø for å være med i neste emisjon?