Hvem tar på seg jobben med å refreshe oss på tidligere data, antall pasienter vi får nå osv?
Dette er det som har blitt meldt så langt mener jeg på :
I oktober 2018(!) var 7 pasienter innrullert. Selskapet meldt om bra til veldig bra rekruttering gjennom de Q jeg var vitne til gjennom 2019. Vi er nå i “part 1”.
Studieoppsett :
Dette er ikke priset inn i f.eks Edison sin analyse, så dette kan potensielt bli en skikkelig stor oppside med det pasientgrunnlaget som er lagt til grunn. At de skal ha abstrakt/presentere på ASCO er veldig spennende.
Fra Edison i følge @solvoll
“With its Q420 results, Targovax reported that the trial, which is being run at the six top US hospitals, is progressing well. The safety and dose escalation cohorts have been completed without no concerns, and patient recruitment into the experimental part is ongoing.”
Dette forteller meg at de nå rekrutterer i fase 2-delen av studien. Stemmer det?
fase 1 av “expansion” vil gi go/no go til å rekruttere videre til “part 2” det er slikt studien er bygd opp. Kriteriene er listet opp i sliden jeg refererte til.
Mer eksakte tidslinjer : (dose ekskalering)
11.10.2018 bekreftet Dr. Dmitriy Zamarin at vi hadde rekruttert 7 pasienter inn i studien. “7 patients enrolled and treated to date”
Q1 19 : “The peritoneal trials recruited very well”
15 juli 19 : Targovax announces start of the expansion part in the phase I/II trial with ONCOS-102 in combination with durvalumab in patients with advanced peritoneal malignancies
Q3 19 : “The combination trial with AstraZeneca’s checkpoint inhibitor Imfinzi in peritoneal malignancies has also progressed well”
Jeg er faktisk litt usikker på hvor mange pasienter som ble rekruttert inn i dose-eskalering og safety lead-in. Minimum 7 pasienter, ref KOL dagen i 2018. Fase 1 av expansion kohorten skal ha 18 pasienter i Ovarian, og 13 pasienter i colorectal. Der har man satt seg predefinerte mål som må innfries for å fortsette studien. Totalt 75-78 pasienter “if all goes well”.
Fra Q4 19’ rapporten
Peritoneal malignancies
The combination trial with AstraZeneca’s checkpoint inhibitor Imfinzi in peritoneal malignancies is also progressing well. This trial is run at six top US hospitals, treating patients with ovarian and colorectal cancer that has spread to the peritoneum, the inner lining of the abdomen. Patients with this condition have bad prognosis with few treatment alternatives. If ONCOS-102 can immune activate these patients, the use of CPIs can be expanded into this indication. This trial is financed and run by Cancer Research Institute (CRI) and Ludwig Cancer Research, and Targovax was selected to participate with ONCOS-102 as the virus of choice for this trial. The safety and dose escalation cohorts have now been completed without any concerns, and patient recruitment
into the experimental part is ongoing. We hope data can be presented from this trial during 2020
Ser ikke dette studiet på listen hans der?
Denne linken mot amerikanske kols, Memorial Sloan Kettering og nå styrelederen er jo compelling så det koker etter i TRVX.
Targovax er priset til 60 millioner USD. Microcap, og de har et temmelig modent OV program.
Jess, jeg er convinced. Det blir spennende å se hvor mange pasienter og hva slags data de får ut av dette. Edison mener dette er den mest sannsynlige indikasjonen hvor de kan få en kommersiell avtale leser jeg.
Av AZ samarbeidet og Sotio samarbeidet😊
In our view, this collaboration is the most likely of the two ONCOS-102 collaborations to translate into a commercial opportunity in the near term.
Som @Savepig påpeker ang mcap: trvx er i alle sammenligninger svært lavt priset.
Ja, selskapet har mer enn doblet seg fra bunnen av covid - myra rundt 20.mars, men med den pipelinen og potensialet for å bedre responsen til cpi så synes det ikke urealistisk at dobling av mcap kan forsvares.
Men selskapet evner ikke helt å forføre OB. Ennå… Daglig omsetning er sjeldent noe å snakke om.
Litt tidslinjer rundt release av abstrakt og tidspunkt for den virtuelle konferansen.
MAY 13, 2020 AT 5:00 PM ET
The Majority of Abstracts Released on ASCO Meeting Library
https://meetinglibrary.asco.org/results/oncos-102?page=1
… Med andre ord, nærmer seg.
MAY 29-31, 2020
ASCO20 Virtual Scientific Program
- MAY 29 at 8:00 AM ET: Oral, Poster Discussion, and Poster Sessions, as well as track-based Clinical Science Symposia, will be available on demand
-
MAY 30-31: ASCO Virtual Scientific Program Broadcast Schedule
https://meetings.asco.org/am/dates-know
Som nevnt tidligere vil jeg tro AstraZeneca følger med på denne studien da dette kan åpne et stort markedet for dem. Om de ikke har gjort det inntil nå, vil jeg ihvertfall tro at gode data herifra i en så profilert studie med MSK, CRI og Ludwig i spissen virkelig vil sette oss på kartet internt der. Ettersom de har fått godkjent ASCO abstrakt vil jeg anta at dataene har noe for seg så langt.
Edit, her er hele abstrakt tittelen
“ASCO VIRTUAL SCIENTIFIC PROGRAM
Phase I/II study to evaluate systemic durvalumab + intraperitoneal (IP) ONCOS-102 in patients with peritoneal disease who have epithelial ovarian (OC) or metastatic colorectal cancer (CRC): Interim phase I clinical and translational results.”
Hva mener de med “translational results” i denne sammenhengen? Noen som kjenner fagspråket godt nok til å komme med en kvalifisert gjetning?
EDIT: Min gjetning etter innspill fra andre er at “translational results” handler om hvorvidt observerbare biologiske endringer (som f.eks. typer av immunrespons) gjenspeiler det man har sett preklinisk i mus og andre modeller. Dette til forskjell fra kliniske resultater som har effekt på sykdomsforløpet, inkludert bivirkningsprofil.
Regner med at det kan ha noe med dette å gjøre:
Targovax ASA: Issuance of restricted stock units (RSUs) to the board members
Targovax ASA appoints Dr Victor Levitsky as Chief Scientific Officer
Liker bakgrunnen!
Dette er en ny stilling i Trvx, ja? Fryktet først at Magnus Jaderberg var ute, men han er jo CMO, Chief Medical Officer.
John Hopkins er vel et av de ledende universitetene i verden på feltet?
Synes dette lover svært godt.
Ville noen med en slik CV og bakgrunn hoppe ombord på targovax skuta i disse tider om ikke han hadde god tro på at dette kan bli gull fremover?