Og ville Targovax headhunte en kapacitet som ham hvis ikke de var overbeviste om, at de snart rykker op på næste niveau…
Dette er en god ansettelse - De hadde ikke vært kapable til å hente inn en ressurs av et slik kaliber med mindre de anses som meget attraktive. Gleder meg til fremtiden, har på følselsen at det blir the revenge of Targovax i løpet av de neste mnd’ene
Stærk ansættelse til et i forvejen stærkt team og til aktionærer er dette endnu et signal om, at ledelsen leverer. Men siden ingen andre siger det, så vil jeg påpege, at ledelsen tidligere har givet udtryk for en særlig fokus på at reducere omkostningerne - herunder reducere i medarbejdere mv. og samtidig gør man det modsatte, bla. ved denne ansættelse men også i form af de seneste meldinger om samarbejde vedr. coating af ONCOS med TG.
Selskabet står foran en rekapitalisering og jeg ser i stigende grad kursudviklingen som en konsekvens af selskabets dialog med tilrettelægger af en kommende emission og det er positivt, da kursen (sandsynligvis) bliver væsentligt bedre. Dette betyder, at jeg ikke kun tillægger markedskræfterne de seneste ugers massive stigninger. Jeg tipper derfor, at DNB bliver primær tilrettelægger og at grafen i retrospekt bliver stort set identisk med udviklingen sidst.
Jeg underbygger dette med de manglende bevægelser på top 50. Bemærkelsesværdigt at volumen ikke afspejler sig … er det retailere der løfter aktien?
Bliver interessant at følge resultaterne fra denne nye ansættelse og de prekliniske data. Er i øvrigt fortsat aktionær med uændret position
Du mener de skal hente penger før all data denne gang i motsetning til sist gang? At det kommer en rekapitalisering er åpenbart, men nå har de sjansen til å få inn litt cash ved en partneravtale i forkant av det. Den teorien underbygges av 3 readouts på 3 studier, samt ansettelsen av en dealmaker av rang som styreleder.
Jeg har sagt det en del i det siste, men jeg har null tro på at de henter penger før de kan vise til studieoppsettet for fase 2-studiene! Og det oppsettet er ikke klart før de har resultatene fra melanoma og mesotheliomastudien.
Helt sykt at dette går under radaren!
Jeg tror gode data her fører til et oppkjøp fra AZ
Det har jeg ikke skrevet; I øvrigt faldt der data på 3-års TG OS før sidste emission. Det er bare et perspektiv og intet andet, så tag det, for hvad det er … jeg påpeger bare, at jeg ikke har set så lineær en kursudvikling i selskabets historie på børsen (endda i disse udfordrende tider med svært store udsving på markederne generelt … noget aktien normalt plejede at følge).
Har vel heller aldri vært en pandemiutløst børskorreksjon hvor det løsner rett inn i en periode med så mange readouts og milepæler
Dette tror jeg betyr at dataene er så gode at de går videre med studiet, ergo funker det!
Dette er en enorm milepel for Trvx!
Litt informasjon fra Edison om peritonealstudien:
(beklager på forhånd at jeg limer inn et langt avsnitt)
The Phase I/II trial in collaboration with the Ludwig Institute for Cancer Research and the Cancer Research Institute is being conducted in patients with peritoneal disease who have failed prior standard chemotherapy and have histologic confirmation of epithelial ovarian cancer or metastatic colorectal cancer (CRC). ONCOS-102 is being studied in combination with MedImmune’s checkpoint inhibitor durvalumab. In our view, this collaboration is the most likely of the two ONCOS-102 collaborations to translate into a commercial opportunity in the near term for several reasons:
■
Area of unmet need: these patients have a poor prognosis and are very difficult to treat.
■
It is a fairly large trial for Phase I/II (n=78).
■
The study is being conducted by high-profile research institutions in the US.
■
There is a strong scientific rationale for combining an oncolytic virus eg ONCOS-102 and a checkpoint inhibitor eg durvalumab (as discussed in our initiation report), and Targovax is already exploring this combination in its Phase I melanoma study + Keytruda.
■
The ONCOS-102 administration route is intraperitoneal. Patients with peritoneal metastasis can be uniquely treated with peritoneal chemotherapy and since ONCOS-102 is administered locally, there is a strong rationale for intraperitoneal administration.
The peritoneum is a tissue (membrane) that lines organs in the abdominal cavity. Due to its proximity to several other organs, a primary tumour in these organs can easily metastasise to the peritoneum. Primary tumours can also originate in the peritoneum, but this is very rare. Colorectal cancer and ovarian cancer are common primary tumours that are known to metastasise to the peritoneum. Although survival rates have improved somewhat with the introduction of new treatments, the prognosis of these patients is still very poor due to the advanced stage. Specific treatments for peritoneal metastases are cytoreductive surgery and hyperthermic intraperitoneal chemotherapy, but patients will likely be receiving additional treatments for their primary tumours.
Potentially large patient population
Epithelial ovarian cancer is the most common type of ovarian cancer, making up around 90% of cases (cancer.org. The majority of patients who are diagnosed have advanced disease (around 87%; [Narod, 2016], where the tumour has spread beyond the pelvic tissues, for example to the lymph nodes or peritoneum (stage III), or further to liver or spleen parenchyma (stage IV). Most patients with advanced disease have peritoneal metastases (one [study) found this to be 76% of patients), and it is ultimately regarded as part of the disease.
Colorectal peritoneal metastases are not as common as in ovarian cancer. Around 16% of metastatic colorectal cancer cases have peritoneal metastases. Treatment with cytoreductive surgery and hyperthermic intraperitoneal chemotherapy can improve survival from around five months (untreated) to 12–18 months (Koumpa et al, 2019).
Given the early stage of the study, it is too early to estimate the potential precise positioning of ONCOS-102 for treatment of patients with peritoneal metastasis, but our initial evaluation reveals a relatively large accessible patient population given the rather specific peritoneal chemotherapy approach (Exhibit 4). We estimate that the number of patients with advanced ovarian cancer having peritoneal metastases to be around 13k in US and 19k in Europe. Applying the same pricing as we have done for ONCOS-102 in other indications ($75k in US and €52.5k in Europe) would indicate a potential market of $1bn in the US and the same in Europe (assuming 100% penetration). We estimate the number of patients with colorectal peritoneal metastases to be lower, around 4k in the US and 5k in Europe, which would translate into an addressable market of around $300m in US and the same in Europe.
Collaborator Medimmune (AstraZeneca) is already active in the ovarian cancer space with its marketed PARP inhibitor Lynparza, but is not currently in the colorectal cancer space. Durvalumab (Imfinzi) is not yet approved in ovarian cancer or colorectal cancer but is approved in several other cancers (including bladder cancer, head and neck, liver cancer, melanoma, non-small cell lung and small cell lung cancers).
Blir sjokkert hvis de er ferdig med de første 78 pasientene!
Chief scientific officer:
A C.S.O. typically is responsible for envisioning and developing research capabilities (human, methodological, and technological), for developing evidence of the validity and utility of research products, and for communicating with the scientific and customer communities concerning capabilities and scientific product offerings.
Er det interim data som kommer?
Ja ser slik ut.
Phase I/II study to evaluate systemic durvalumab + intraperitoneal (IP) ONCOS-102 in patients with peritoneal disease who have epithelial ovarian (OC) or metastatic colorectal cancer (CRC): Interim phase I clinical and translational results
Fikk ikke opp den teksten når jeg klikket på linken
Måtte søke meg igjennom alle abstraktene, så fikk jeg mer tekst.
Må si det var en meget spennende ansettelse av ny CSO. Kan se for meg at han kan være/bli en perfekt høyrehånd til MJ i tiden fremover.
@antivelen hva tenker du om denne ansettelsen. Jeg har tolket at du har etterspurt noe mer Medisinsk tyngde i ledergruppen.
“Dr Levitsky is a seasoned internationally recognized expert in immunology, oncology, T-cell immunotherapy and immuno-oncology with in-depth knowledge of preclinical, translational and early stage clinical drug development. He brings extensive experience in pre-clinical drug development of protein-based biologics and small molecules. Dr Levitsky is a medical doctor with a PhD in Virology and post-doctoral training in tumor biology at Karolinska Institute, Sweden. He spent the first 20 years of his career as an academic research scientist, including Associate Professor positions at the Karolinska Institute in Sweden and the Johns Hopkins University School of Medicine in the USA. Before joining Targovax Dr Levitsky served as Tumor Immunology Leader and Senior Principal Scientist with Roche in Zurich, and his most recent position has been VP, Head of Oncology Research at Molecular Partners, Zurich, Switzerland. Dr Levitsky is a Swedish and Russian citizen and resides in Switzerland.”
Cinvest,
Ja dette er hva jeg har etterspurt i lengre tid, en CSO med international tyngde er etter mine begreper avgjørende i møte med BP, vi har selvfølgelig en meget kapabel CMO men en større bredde styrker opplagt staben. Han kan tilføre mye når nye viruser skal videre i løpet samt samarbeidet med Valo som jeg vurderer som et meget spennende samarbeid. Jeg har lenge drømt om en kombinasjon Oncos TG og ved sammenslåingen Targovax og Oncos var dette et definert mål, at det skulle bli en ny variant av Oncos med TG peptider i en og samme vaksine kan bli en dealbreaker i ny behandling i pancreas cancer.
Men som aborum påpeker øker utgiftene med ansettelsen, han er nok like dyr som MJ, men igjen å spare seg til suksess er ikke en oppskrift jeg liker. Klarer de å sette en emisjon på 8 kroner så snart det lar seg gjøre med 40% utvanning er det å fortrekke fremfor å vente til alle data ligger på bordet. Da kan vi legge emisjonen bak oss og fortsatt ha data på vent som drivkraft for aksjen videre. Eventuelt samarbeidene BP ønsker nok også å se at Targovax har en finansiell muskel sterk nok til å gjennomføre første del av studien de skal være med på, derfor tror og håper jeg en emisjon vil komme før en samarbeidsavtale.
MAY 13, 2020 AT 5:00 PM ET
The Majority of Abstracts Released on ASCO Meeting Library
Ikke umulig at denne (over) vil være puffen vi trenger for å sette emisjonen på et hyggelig nivå.
Bra, og jeg er helt enig med ansettelsen, dette ser på papiret veldig bra ut og en kapasitet jeg tror vil styrke selskapet i dialog med BP og andre.
Jeg er litt uenig angående emisjonen, men jeg forstår hva du tenker. Ingenting bør være helt utelukket. Men det er ikke snakk om at vi kun har èn eneste trigger de neste ukene/ månedene. Jeg estimerer at vi har rundt 140 mill NOK på bok når Q1 pres legges frem. Gjennom Q2 og Q3 vil kostnadene gå ned pga deler av eksisterende studiekostnader er bak oss.
Har ikke tid til å skrive en stor redegjøring nå, men i kveld.
Jeg stusser litt over børsmelding #1 i dag ; Her velger de fleste i styret, inkludert den nye styreformannen, å ta ut 2/3 av kompensasjonen i cash og kun 1/3 RSUer til kurs 6.81, Dette er en rabatt i forhold til de 8.6 de handles for i dag. De har antakelig fullt innsyn i prosessene som foregår, hvorfor velger de ikke å ta ut hele betalingen i RSUer?