Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg skal svare meg selv.

Sist emisjon så sa TRVX følgende: Hei alle sammen, vi trenger litt cash for å kunne fortsette normal drift mens vi venter på meget spennende og avgjørende data i flere stuider, samt avklaring rund samarbeid med BP. Vil du være med på laget så koster det 8,0 kr. Ferdig snakka, emi kurs blir 8,0. Den blir hverken høyere enn lavere. Endten blir du med eller ikke :stuck_out_tongue:

Edit: Man kan si mye om ledelsen, men de er ikke komplett idioter og setter emi før viktig data foreligger. Det er såpass mye data og info som er på trappene at det blir litt som å prøve å svømme motstrøms Saltstraumen

10 Likes

Jaja, nå har jeg vært med her (forumet) såpass lenge at jeg er vant med slike reaksjoner.
Men uansett, forum som dette blir alltid ett ekkokammer for de mest populære meningene (i ett aksjeforum) de meningene som gir mest profitt. Jeg tror ikke jeg er kjent som en baiser her på forumet (eller kanskje jeg er det?).

Men min bakgrunn for å tro at en emi er forestående er bla at fullmakten på 40% ble vedtatt på bakgrunn av dagens markedsuro: den siste tids og nåværende markedsuro - som det står i utkastet som ble vedtatt.

Fullmakt på 40 % av aksjekapitalen
For å gi styret mulighet til å beslutte at Selskapet skal utstede nye aksjer, foreslår styret at generalforsamlingen gir styret fullmakt til å forhøye Selskapets aksjekapital. Fullmakten foreslås å kunne benyttes i forbindelse med oppkjøp, fusjoner eller liknende transaksjoner, og til å gjennomføre emisjoner for å styrke Selskapets finansielle stilling. Det foreslås at fullmakten settes til totalt 40 % av Selskapets aksjekapital.

Bakgrunnen for styrets forslag om en så vidt stor fullmakt til å forhøye aksjekapitalen er at Selskapet er et forsknings- og utviklingsselskap med et stort kapitalbehov, samtidig som den siste tids og nåværende markedsuro gjør at styret anser det som fordelaktig og hensiktsmessig at det kan benytte anledningen til å gjennomføre emisjoner når markedsforholdene vurderes som attraktive.

For internasjonale investorer generelt, og i et urolig marked spesielt, er det viktig for investorer at det går kort tid fra de binder seg til sin investering til oppgjør finner sted. Med den foreslåtte styrefullmakten unngås transaksjonsrisikoen for investorene knyttet til den forsinkelsen som oppstår ved at generalforsamlingen må godkjenne emisjonen på det aktuelle tidspunktet.

Det er således styrets oppfatning at det er i både Selskapets og aksjeeiernes interesse å sikre styret nødvendig fleksibilitet til raskt å kunne utnytte eventuelle muligheter for egenkapitalinnhenting.

Styret ønsker også å påpeke at det anser styrets sammensetning, bestående av både representanter for større aksjeeiere og uavhengige styremedlemmer, som et forhold som bidrar til at aksjonærfellesskapets interesser ivaretas på best mulig måte ved eventuelle emisjoner.

For å kunne utnytte fullmakten på best mulig måte, for eksempel i forbindelse med rettede emisjoner, foreslås det også at styret gis fullmakt til å fravike aksjeeiernes fortrinnsrett til tegning og tildeling av nye aksjer ved bruk av fullmakten.

På denne bakgrunn foreslår styret at generalforsamlingen treffer følgende vedtak:

a) I henhold til allmennaksjeloven § 10-14 gis styret fullmakt til å forhøye Selskapets aksjekapital med inntil NOK
3 043 499,68.|

Uansett, tror hva dere vil, jeg har ikke endret mening.

2 Likes

Det er stor forskjell på å tro at emisjon kan komme snart, etter asco og meso data som er guidet i 1h 2020, og å tro at selskapet skal kjøre en 40% emisjon før de gir markedet noe mer data - en knapp måned etter at de meldte at de ikke trenger å kjøre emisjon.

Min mening er at det mest sannsynlige er emisjon i oktober-november, forutsatt at selskapet ikke klarer å få en avtale som gir nok penger for å ta neste fase meso videre.

Jeg ser dog at det er en potensiell mulighet for at stor kursoppgang trigget av gode data på asco + oppdaterte meso data kan gi en emisjon i juni.

Men du forventer at selskapet skal sette en emisjon 30% eller mer under siste kurs FØR data kommer, kun en måned etter at selskapet meldte at de ikke hadde emisjonsbehov.

Det kaller jeg for baissing.

7 Likes

En solid argumentasjon fra styret for å få en så omfattende fullmakt det der Ramsess. Det er også helt naturlig at de argumenterer ekstra godt, mange selskaper spør aldri etter fullmakt for mer enn 10-20 % økning. Jeg forstår likevel ikke hvordan du ut fra dette tolker det dithen at en emisjon skal komme før viktige data skal presenteres, bla på Asco. Det rimer ikke etter min mening.

2 Likes

Skjønner ikke helt hvorfor man henger seg opp i om fullmakten er 10-20-30-40 eller 50%. Det spiller egentlig ingen rolle.

Om selskapet hadde hatt behov for en 80% emisjon så hadde de fått det gjennom på EGF ved å innhente nok aksept fra de største eierene på forhånd

1 Like

Bla. fordi utsagnet

[quote=“Ramsess, post:5344, topic:18376”]
den siste tids og nåværende markedsuro
[/quote] virker usansynlig om de ser for seg at dette er noe som skal skje mange måneder fram i tid.

1 Like

Hvis man først skal hausse og baisse:

Det er mer sannsynlig at selskapet ønsker fullmakt på 40% for å ha alle muligheter åpne når de skal forhandle avtale med big pharma, inkludert at partner kommer inn på eiersiden.

TRVX hadde 30% emisjonsfullmakt før siste emisjon, og valgte å kun bruke 20%. De hadde mulighet til å hente 10% mer men valgte å la være. En påstand om at de nå da skal ønske å bruke 40% emisjonsfullmakt til en kurs mye under sist emisjon - som de valgte å ikke benytte - virker merkelig.

Men med en fullmakt på 40% så har de ekstremt store og gode fullmakter til å forhandle med big pharma partner.

5 Likes

En Evt, emisjon før data og partner vil Ikke tilføre selskapet den kapitalen som de trenger. Om det blir emisjon eller oppkjøp, så tipper jeg at det skjer etter data i melanom.

Derfor denne:

Det er neppe ett stort amerikansk fond de har i tankene…

Edit.
Altså de legger tilrette for et BP.

1 Like

Jeg mener ikke noen av formuleringene fra styret sier noe om tidspunktet for emisjon, men om hvordan situasjonen er på tidspunktet for GF. Og som jcp skriver kan fullmaktens omfang like gjerne være for å kunne kjøre en rettet emisjon mot f. eks et BP.

Når trvx sender ut en børsmelding om hvordan Korona påvirker selskapet, og spesifiserer i børsmeldingen at de ikke trenger å hente inn penger, og dette er kun for en måned siden, så har jeg utrolig vanskelig for å se at det skal komme en dumpingemisjon 30% + under siste kurs i løpet av de neste ukene pga Korona… det gir bare absolutt null mening for meg.

Men, alt kan skje i teorien.

5 Likes

Dukket opp på min news feed :sweat_smile:

Grunnen til at de bare brukte 20% av 30% mulige sist kan være at de viste det ville komme noe på ASCO som kunne trigge en kursoppgang. Både AZ og Targovax følger med på Ludwig studien, å sette en emisjon før disse data foreligger er sikkert ikke mulig med hensyn til ulik informasjon i markedet, et vindu for å sette en emisjon åpner seg neppe før etter 15 mai og da kan mye skje.
At de skulle ha avtalt en pris som Ramses spekulerer i på 5 - 6 kroner allerede for noen uker siden faller på steingrunn da kursen for noen uker siden var lavere enn dette.
En emisjon etter ASCO ønsker jeg velkommen men ikke til 5 - 6 kroner, jeg tror på en emisjonskurs langt over dette. Mitt argument for å fremskynde emisjonen er markeds situasjonen, det kan gå mot en tøff høst, penger på bok som tar oss igjennom både 2021 og 2022 ville vært fantastisk i dagens situasjon.

Indikasjonene i Ludwig studien om de blir videreført frem til markeds godkjennelse har en årlig verdi på over 20 milliarder kroner for Oncos, CPI nesten 40 milliarder med en 100% uttelling, det vil neppe AZ eller profesjonelle aktører kimse av om S&K forespeiler en slik mulighet på ASCO.

4 Likes

Dette er mitt base case i TRVX nå.

Altså at de for all del holder mulighten til å kjøre en 10% emi hvis man skulle få en skikkelig hype de kan kapitalisere på (Synes ikke dagens kurs og volum kvalifiserer), men mer at de har muligheten til å la en partner får kjøpe seg skikkelig opp i selskapet.

2 Likes

Aksjen lå i intervallet 5,50 - 6,30 fra 02.04 - 21.04

1 Like

Det er da du burde lastet opp. :wink:

Se på kurs og utvikling 4 des (5.5) - 30 des (8.76), minner fryktelig og dagens utvikling.
Og da visste vi at emi kunne/skulle kommer etter mesothelioma data i januar!

Eneste forskjellen nå blir at kursen fyker til nye høyder ved gode oncos 102 data og meldinger fremover da emisjon i mine øyne er særdeles lite sannsynlig såpass tett på forrige. Det er bare å stille ledelsen spørsmål angående hva de tenker vedrørende finansiering videre på Q1 slik som vi gjorde på en presentasjon ifjor der de muntlig sa emisjon etter mesothelioma.

Jeg tror Iovaxis opsjonen (ca 30mnok), patentmeldinger, oncos 2 info/data, BP avsløring i meso og ikke minst peritoneal poster + data om 10 dager enkelt kan sende TRVX til ca 2mrd i verdi mcap 25nok ish…

Om ikke det blir noen deals/upfront, så tar hvertfall jeg gjerne en 40% EMI på nok 20+…

5 Likes

Det som er matnyttig nå er å få en god benchmark for perotenial kreft, henholdsvis colorectal og ovarie.

Så langt så mener jeg PI sa at for ovarie er det 29% ORR.

For colorectal er det en OS på ca 4 mnd for refractory pasienter.

Har bare mobil i dag, så kan ikke grave så mye, men fint om noen kan bidra her.

Link til colorectal data

Merk at de dette studiet brukte de AZ sin pd-l1 hemmer og ctal-4 hemmer. Så AZ snuser på denne indikasjonen…:wink:

1 Like

Jeg lastet opp en del på 3,78 :smiley:

Videre har alle tidligere emosjoner vært rettede, nå ønsker styret:

For å kunne utnytte fullmakten på best mulig måte, for eksempel i forbindelse med rettede emisjoner, foreslås det også at styret gis fullmakt til å fravike aksjeeiernes fortrinnsrett til tegning og tildeling av nye aksjer ved bruk av fullmakten.

Dette sier meg at en BP er på vei inn…

1 Like

Tidligere i dag skrev du om en emisjon på 5,50 - 6,30 mot institusjonelle investorer, nå har du skiftet til BP. (som flere av oss andre har skrevet). Skiftet mening? :thinking:

Tidligere i dag skrev jeg dette:

De store instusjonelle investorene er bla Healthcap og Radium som deltar i emisjonene, dvs som emisjonene vanligvis er rettet mot…

1 Like