Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Foråsvit alle de overnevnte bortsett fra DNB og media;)

Slik tolker jeg det, ja - derav min fremhevelse av innlegget.

Gir jo også mening i forhold til “interim”.

1 Like

Eksisterende aksjonærer - enten vært all-in før ASCO-nyhet, eventuelt økt marginalt

Nye investorer - krever MYE tid å sette seg inn i et nytt biotek-selskap. En ASCO-presentasjon er én puslespillbit i et stort puslespill for de fleste. Det er ikke nok til å få en forståelse av risk/reward.

Men for all del, i et effisient marked burde kursen tatt store sprang basert på denne nyheten.

1 Like

Jeg håper virkelig vi slipper oppkjøp før Targo har fått vist sitt sanne potensial.

2 Likes

Gode asco nyheter bør gi verdiøkning av selskapet.

Dette kan komme som hype før presentasjon, etter presentasjon når dataene blir kjent for markedet, når det skriver artikler om det, eller når analytiker oppjuster kursmål basert på de nye dataene, eller når gode data resulterer i ett samarbeid med big pharma på indikasjoner TRVX selv ikke skal ta helt i mål alene.

Her er det mange muligheter, men jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal insistere på at kursoppgangen må komme før data blir kjent for markedet.

Og i tillegg så er det også så enkelt at hvis data ikke er gode, så bør de ikke gi noen verdiøkning av selskapet eller kursoppgang.

Litt tålmodighet er greit, er bare rett over en uke til abstraktet slippes. Og der får vi nok vite data fra ett eller annet sted mellom 18 og 49 pasienter, forhåpentligvis over 30. Jeg er spent på abstraktet 13. mai og kursreaksjon 14. mai, men jeg er relativt ubekymret hvis ikke kursen reagerer før 14. mai. Det tilsier ikke noe annet enn at markedet ikke forventer spesielt gode nyheter … og når data er ukjente så er det helt innafor. Selv om jeg personlig er optimist så er det vanskelig å kreve at andre skal være det :slight_smile:

6 Likes

Enig, men redd det går den veien. Litt sånn som Funcom. Tegnene var klare og tydelige, men mange bare fortsatte som vanlig. Så plutselig var det bud.

Jeg kan med viten fortelle at i alle fall 2 stk på topp 20-listen IKKE har fått med seg ASCO-nyheten og kommende presentasjon.

I løpet av dagen i dag kommer den listen til å bli bestående av 1 person mindre som ikke har den kunnskapen… Om det betyr at beholdningen økes når det blir kjent er en annen sak. Når man allerede er på topp 20 så har man lagt en del penger i potten fra før, og ingenting er hugd i stein hva angår fremtidig kursutvikling. Diversifisering er også et key element her.

Så hvordan kan man være på topp 20-listen og ikke ha fått med seg ASCO?
Så enkelt fordi aksjer er en sekundær-virksomhet hvor man i stor grad holder på med gambling av overskuddslikviditet, og håper at på denne delen av kapitalen så treffer man de store vinnerne fra tid til annen. Gjerne ved å høre på hva andre mener. Jeg kan med sikkerhet fortelle at ASCO er helt gresk for en av topp-aksjonærene. Sånn er det bare, og da er det ikke så rart at aksjen ikke beveger seg på dette før det enten kommer i form av en børsmelding, analytiker / megler pitcher det inn for bordets kunder eller tredjepersoner deler budskapen.

Det er ikke slik at topp 20-lister er crowded med proffe investorer som er dypt inne i materien. Det er ofte velstående mennesker som har bygd sine formuer på alt annet enn enkeltaksjer som tar større eller mindre lodd. Se på skipsmekanikeren i Scanship. Fra 0 til 100 MNOK på fem år, og langt fra proff!

10 Likes

Men vi må ikke akseptere budet!
Algeta (ja den gode gamle) gikk jo noen runder mens kursen steg bra før aksept.

Jeg bliver urolig, når man ikke ser de seneste 45 dages kursudvikling som udtryk for interesse i aktien … vi snakker om at aktien er gået fra 3,70 til aktuelt 9,15 (eller en stigning på 247%).

Vi taler om en regulær lineær stigning, kun afbrudt af ganske en kort konsolidering omkring 7,50; hvis ikke dette er udtryk for støtte (eller, kurspleje) i en tid, hvor markedet har været ultra volatilt … hvad er da de rette ord?

Jeg mener dette oprigtigt; klart vi alle er interesserede i at få 52,50 pr. aktie og forhåbentligt er enige i, at selskabet er attraktivt, men selv som tungt lastet aktionær, har jeg af flere omgange talt med fruen om at kursudviklingen virker … interessant … givet selskabets aktuelle situation.

Ovenstående betyder selvsagt også, at det ikke nødvendigvis er udtryk for hverken aktionærflugt eller andre faresignaler, hvis aktien skulle vælge at konsolidere sig (korrigere/sidelæns bevægelse); jeg vil se dette som et sundhedstegn, der kan afkræfte mistanken om evt. tilrettelæggers kurspleje.

Men for alt i verden, jeg tager da gerne 2 - 5% daglige stigninger … jeg gør bare opmærksom på, at det er en deroute i forhold til aktiens tidligere udvikling (hvor naturlige svigninger er normen).

7 Likes

At den dippet på 3,7 blir en anekdote.
Man må se kursen over et litt større tidsspenn enn som så.

Men jeg står fortsatt ved at fravær av interesse er påfallende. Så får vi se om det vedvarer etter 13 mai.

1 Like

Wow, nesten akkurat det samme som jeg sa i innsiderchatten for 1 time siden. Helt enig med deg her Aborum.
Sitat fra chatten:
" Biotech er forsåvidt samme gamle

Men markedet er i kaos-perioden i en global krise. Tiden for rasjonelle kjøpere er ikke nå. Case er ganske irrelevant midlertidig. Vil man klage på Targo sin kurs skjønner jeg dog ingenting. Targo har gått villt bra i det siste, helt ulikt sånn Targo pleier å oppføre seg." ^^

1 Like

Jeg tenker ikke så mye på om nåværende topp 20 på død og liv skal øke. De må sitte i ro, og så vil vi ha inn flere nye storfisker og utlendinger.

Så hvis du kan øke motivasjonen til å bite seg fast med å spre litt gode nyheter er jo det 6/6 :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Det var noe jeg hadde tenkt å legge til i innlegget :wink: Dette er ikke selgere av særlig betydning før scenarioene har utspilt seg slik det håpes på.

Nyheten om ASCO er nå meddelt og det ble mottatt som positivt og oppløftende selvsagt. Så alle er ikke som Invivo og får med seg alt som rører seg i bransjen (det er cred til Invivo med flere), men det er slik det skal være. Vi får bare glede oss over den infoen vi har tilgang til, og være glad for at andre aksjonærer kan være langsiktig og bull uten å sitte med daglig tilgang på slik info. De største har gjerne ikke tid til å henge på TI eller kjennskap om slike forum at all.

3 Likes
1 Like

Mange fokuserer på ASCO og mesotheliom.

Vil for ordens skyld minne om melanom studiet som kommer i H2.

CEO kommentar om melanom studiet i årsrapporten 2019, publisert i begynnelsen av mars var ganske fremoverlent etter min mening og gir også grunnlag for å tro at utfallet av cohort 2 kan bli positivt. På det tidspunktet ( mars) må det overveiende antall pasienter i cohort 2 antas være rekruttert og noen kanskje ferdig med behandlingen. Studien er open label.

Vi står overfor 3 potensielle triggere i løpet av noen få månder.

2 Likes

Du kan ha rett, ikke alle følger like godt med, eller tolker nyheter likt. Her inne graves det 24/7 etter noe positivt/negativt og vi er med hverandres hjelp i stand til å tolke det vi finner. Det finnes mange eksempler på investorer med mere penger enn vett, jeg kan nevne flere men ingen vits i å henge ut noen. At ASCO er gresk for en fra top 20 er ikke unntaket, heller reglen det er min erfaring.
Graving kan gi et lite fortrinn som jeg bestemt mener vi har nå og kan utnytte, kjøps-stemningen jeg hadde giret opp til surnet når jeg ser bildet av ØS som smiler som et barn og proklamerer at BP er villig til å sponse produkter om de får bestemme designet av studien, ref. link over. Jeg tror veldig mange har fått en emisjon rett i trynet når de har gått inn i trvx på positiv stemning og oppgang, sliter selv med samme følelse. Vi kan ikke forvente en riktig prising så lenge finansene ikke er på plass, markedet hater usikkerhet og ØS har stemplet i panna, nå blir jeg vel superklovn igjen men for så være.

10 Likes

Det er en liten detalj som må tas med i betraktningen og som sjelden diskuteres her, nemlig forekomst av de aktuelle sykdommer. Mesotheliom er en meget sjelden tilstand mens melanom er topp 5/6 kreft i norge (avh av kjønn) og hyppig forekommende i store deler av verden. Melanom er derfor superinteressant men mesotheliom i den store sammenhengen betyr mindre.

1 Like

MESO er jo litt mer proof of consept. Så funker det der så er det rimelig å anta at det funker andre indikasjoner.

Edit: Ble plutselig me ett sitat som ikke skulle være med :slight_smile:

Så er spørgsmålet om det er bedre at tage 50% af en mindre indikation, end 5% af en stor … jeg tipper vi skal gå efter begge dele; og dernæst aktivere krokodillemode, så vi får spist resten af procenterne.

edit: ifølge selskabet selv, forventer man jo en stigning i antal patienter, da denne indikation ofte udspringer af asbetose (dvs. man har været udsat for asbest), hvilket kan tage alt mellem 10 - 40 år alt efter eksponering…

3 Likes

Husker jeg ikke helt feil forventes det en fortsatt økning av pasienter med denne indikasjonen.

For USA er den ekstra spennende siden det er av kreftformene som øker i NY etter 9/11 2001. Dette fordi mange ble eksponert for asbest og lignende etter at byen ble dekt av støv fra tårnene som kollapset.

NB! Fritt etter hukommelsen…

5 Likes