Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ja det med USA post 9/11 er vel det Jonas Einarsson snakket om i Radium i hvert fall.

Uden at sige for meget, så vil jeg personligt ikke sætte selskabets succes op på baggrund af antal tilfælde af asbetose efter 9/11 … jeg tænker et bredere perspektiv er bedre :wink:

Helt klart. Men jeg tenker det faktum at 9/11 fortsatt skaper ofre kan være en viktig psykologisk drahjelp for det amerikanske markedet.

Einarsson refererte til at det kunne vokse seg til å bli en prestisje indikasjon i US/NY fremover, særlig på bakgrunn av 9/11.

1 Like

Peak mesothelioma tilfeller er enda ikke nådd… glem nå ikke at oncos er det eneste viruset som testes i mesothelioma og trolig snart 3xcombo…

Vikitg å få produktet ut i markedet uten stor konkurranse.

1 Like

Slik jeg ser triggerne de kommende uker/måneder, og som gjør at jeg blir sittende.

1. Peritoneal data i samarbeidsstudien med AstraZeneca. Presentasjon av studier med det som jeg forventer bli en meningsfylt N i kombinasjon med dem sin CPI. Presentasjon på American Society of Clinical Oncology sammen med Cancer Research Institute, og Ludwig Search Results. PI er Memorial Sloan Kettering som nylig ble rangert som Amerikas nest-beste kreftsenter. " Ellers kjører studien på 6 “multiple top centers in the US,” Snakk om en prestisjefylt studie og konferanse å fremlegge data på.

2. Vi fikk bekreftet og godkjent Abstrakt fra de nye virusene på AACR ( American Association for Cancer Research). De aller fleste fremleggelsene ble flyttet til Juni på virtuell konferanse, så jeg vil tro det blir tilgjengelig da.

3. Selskapet kommuniserer at 12 måneders + mer detaljerte mesotheliom data vil bli meldt “mid 2020”. Skal vi anta Juli. Her tipper jeg også BP partner + bekreftet studieoppsett/oppstart meldes sammen, eller like etter. Fint å få bekreftet meldingen i går.

… SÅ 3 ganske nærliggende triggere slik jeg ser det som vi vet om.

Refractory Melanom og nye 12 pasienter vil bli meldt tidlig høst. Skal vi tippe september. Totalt 21 pasienter i den studien.

Så :
Peritoneal : AstraZeneca
Refractory Melanom : Merck
BP partner Mesotheliom?
Nye virus som vi har sett en rekke dealer på kan komme på toppen av dette.

Forøvrig, etter å ha vært aksjonær i noen år, føler jeg vi virkelig nærmer oss “målstreken” for de dataene vi har ventet på som virkelig vil validere/bekrefte teknologiens plass i markedet.

9 Likes

Hva som er bakgrunnen for at markedet svarer med kursfall på ASCO deltagelse vites ikke. Men det er ikke ØS sin feil;)

Men markedet priser den peritoneal studien til kr 0. For meg er det komplett uforståelig av flere grunner

• Det er den største indikasjonen for Targovax, ca 45-100k pasienter

• Den gjennomføres med AstraZeneca og MSK

• Det er opptil flere ting som peker mot at det kan bli god data(PI i studien er positiv, IP levering fungerer, virus fungerer i denne kreftformen etc)

Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner bæret av biotek lengre. Markedets mottagelse av ASCO deltagelse ble spikeren i biotekkisten for min del;)

1 Like

Her er fremskrivningen til global cancer observatory:

2 Likes

Må bare nevne at det er masse oppkjøp i sectoren og svært billig norsk krone.

Jeg har med glede fulgt mange av dine innlegg og skriverier om Trvx, og innleggene har gitt meg forsterket tro på aksjen. Så takk for det!

At markedet ligger etter og ikke har fullt fokus på Trvx har vært klart gjennom den fine inngangen som fortsatt finnes i aksjen opp mot et veldig stort potensiale på ikke altfor lang sikt. Kanskje blir ASCO vendingsbøyen for selskapet.

Håper du er raskt tilbake!

6 Likes

InVivo,

Jeg ser ditt forsvar av ØS, men han er Targovax sitt ansikt utad og det forbindes med usikkerhet, dessverre.
Vi trenger en med pondus i hans posisjon og han har ingen, se hva sjefen i BerGenBio får til, UK står på hodet når han står frem å snakker om en mulig hjelp mot corona.
Jeg snakker ikke om hausing, men det er ingen som lytter når ØS snakker bortsett fra noen i Norge men utover det ingen, han forbindes med hausing for å sikre emisjons penger og store opsjoner, ellers ingenting. ØS er sikkert en hyggelig og dyktig person, men Targovax trenger en kjent kapasitet i stolen han besitter, dessverre er det slik. Det er en grunn til prisingen av Targovax den bør styret i Targovax ta inn over seg, de har gjort en god jobb i ansettelsen av CSO, etter mitt syn burde han hatt stillingen som CEO.

2 Likes

Eller en styreleder som har internasjonalt kontaktnett og vet hvordan man får gode avtaler og selger selskaper.

6 Likes

Som investor/min er vurderingen slik, skal jeg kjøpe mer i trvx før data på ASCO og risikere en emisjon rett i trynet. Eller når det kommer en oppgang skal jeg selge for å unngå en ny nedtur på grunn av emisjon, særlig er usikkerheten stor når ØS forteller om bare spons som betyr emisjon, da holder normale folk seg unna. Særlig når CEO går ut å forteller markedet at reglen han lever etter er å hente penger når han kan. Før trvx fjerner usikkerheten jo bedre, sett en emisjon på torsdag å få det overstått, disse pirke emisjonene som bare gir spekulasjoner om neste er drepende for aksjekursen.

1 Like

ØS er det intet galt med.
Selskapet oser av kvalitet , studiene gjennomføres uten problemer , selskapet er godt omtalt og samarbeidspartnerene innen noen av studiene er de som tok kontakt med trvx , ikke omvendt.

Det var styret som bestente at selskapet skulle først konsentrere seg om RAS og ikke Oncos i startfasen.
Og her er det eneste punktet jeg synes er noe kretikkverdig.
Man sparer ikke det beste til slutt innen biotek (oncos skulle hatt førsteprioritet , gjevnfør snoeffelen).

Så når RAS hadde gått løpet ut og var klar for utlisensiering så klarte de det kunststykket å fremstille produktet dithen at det " feilet " med etterfølgende kursras og en forferdelig dårlig stemning.

Bortsett fra det siste punktet er der lite negativt å si om ØS og han får nok sin "payback time " snart. :sunglasses:

4 Likes

Seinest for 4 dager siden var tonen en helt annen. Rart hvordan ordlyden endres etter som aksjebeholdningen endres :wink:

Sitat antivelen: “Budet på Viralytic kom bare dager etter presentasjonen på ASCO, så hold på hatten.”

Nå tror du heller på emisjon enn bud etter ASCO?

Edit: For ikke å snakke om hva du skrev for 2 dager siden. Fryktindeksen din var visst fryktelig lav. Hva har skjedd på 2 dager?

8 Likes

Jeg syntes det er rart om de melder emisjon uten å ha en klar og bekreftende plan på Mesotheliom + alle essensielle data på bordet. Det bør i mitt hode være klart, og strukturen der. Tidslinjer for oppstart osv. De må ha et klart bilde av hva en slik studie vil koste, og hvem er Big pharma partner, og hva er fordelingen når de henter penger myntet mot denne. For at de skal hente tror jeg kursen må ha gått kraftig og markedet åpent for det.

I mellomtiden får vi Peritoneal, som i mitt hode er selskapets viktigste og kanskje største data fremleggelse overhode. Fremleggelse på ASCO er vell kanskje noe av “best case scenario” jeg har tenkt meg ihvertfall, så får vi håpe dataene understøtter det.

Vi får fasit på torsdag, men regner med vi har +/- 135-140 mnok på bok når kvartalstallene kommer. Hørte på podcast i går der Wiklund påpekte at det var relativt liten sjanse for at RAS partneren ikke gikk videre inn i klinikk. Det vil isåfall bety 30 mill til inn. Burn-rate skal gå endel ned de neste par kvartalene.

De har med andre ord ikke ekstremt stort kapitalbehov de neste 6-9 månedene. At det kommer en emisjon om man ikke får i havn en kommersiell avtale som gir penger i kassa, ja. Men da sitter vi med et helt annet datagrunnlag.

Vi må huske at 13 mai kun er abstrakt release. Det er da de første dataene blir offentlig før presentasjonen er i slutten av mai. Det er jo til syvende og sist dataene som vil kunne gi effekt på kursen, noe vi ikke vet enda. Men for oss som følger med gir det oss kanskje en head-start på markedet.

11 Likes

Jaja, klokken er 17:20 og vi får trøste oss med at det ikke ble emisjon i dag heller :stuck_out_tongue:

Får vi svært, svært gode data neste uke og kursen stikker avgårde så kan det være at man setter en 20% emi rundt juni/juli og sparer resten til høsten. Men om data er så gode så øker sannsynligheten for oppkjøp også :stuck_out_tongue:

6 Likes

Blir litt sliten av å lese alt dette merker jeg gang på gang, men nå har jeg vært aksjonær noen år også :stuck_out_tongue: På tide å logge ut en periode og stole på det valget man har tatt. Jeg mener selskapets står ovenfor sine mest spennende måneder i sin historie. Det står jeg for. Skulle det bli en emisjon, so be it, det forandrer ikke det ovenfor.

4 Likes

Helt enig med du!

Selv har jeg vert med siden IPO så det har blitt noen timer med TRVX for å si det fint… De neste 6 mnd får vi svar på svært mye! Showet begynner allerede neste uke.

3 Likes

Er et kursmål på 5.000 eller 10.000 mest realistisk, tenker dere?