Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hvis man mener selskabet skal sælges for 425 milliarder NOK, så er 5.000 vel en fair kurs? :crazy_face:

Vil helst ungaa debatten om fremtidige kurser. Jeg spekulerer paa om naar jeg slipper inn i Norge, hvor höyt gresset paa den nordnorske hytteplenen er og om jeg skal kjöpe större gressklipper.

1 Like

Dette er et biotekselskap, ingen personkult.

Problemene til Targovax startet når TG ble utsatt grunnet Folfirinox. Det er egentlig få ting man kan klandre ØS for, bortsett fra at Targovax «la ned TG 2 ganger».
En annen CEO hadde ikke endret på noe som helst.

Det er i utgangspunktet data som styrer kursen, ikke CEO. Jeg er ute av Targovax, ikke pga ØS, ikke pga av det fundamentale, men grunnet at markedet ikke evner å prise inn noe forventinger her. Da kan jeg like gjerne vente til 13 mai.

Forøvrig er Targovax best in class hva angår rekruttering og guiding.

3 Likes

Geoinvestor,

Jeg har ikke forandret mening jeg sitter med min pott, alt som er skrevet er fortsatt inntakt, det vi diskuterer er hvorfor aksjekurs er der den er eller om vi er alene om alt vett.

Ufo,
(ØS er det intet galt med.) Enig der, men han er ikke den jeg hadde valgt til jobben.
(selskapet er godt omtalt og samarbeidspartnerene innen noen av studiene er de som tok kontakt med trvx , ikke omvendt) Skulle heller sett at de hadde klart og solgt inn disse studiene, det hadde kvalifisert staben, ordremottak er ikke salg.

Cinvest,

Nå har vel Targovax bekreftet at en ukjent BP vil sponse studien, uten at markedet reagerte, akkurat som jeg hevdet for noen uker siden. Jeg tror heller ikke markedet vil reagere på navnet. Det ØS melder her er ganske enkelt en emisjon, ingen tror at vi kan drive studier uten penger og hvis planen er å gi BP en “free ride” til mål er dette en forbanna dårlig jobb av ØS, en CPI koster BP peanøtter å produsere.

Lista til ØS har alltid vært bare spons, det har jeg kritisert tidligere og det er selvfølgelig hva han får til med BP, lista skulle vært lagt mye høyere etter min mening. En saftig milepæl betaling om studien går over til en registrerings studie og en ny saftig milepæl ved endelig markeds tillatelse burde ha vært et minimum. Nå kan det selvfølgelig komme et tillegg i avtalen vi ikke har sett eller hørt. Blir spons alt vi ender opp med bør en eller flere i trvx tilbakebetale både lønn og opsjoner.

Du skriver: (Vi får fasit på torsdag, men regner med vi har +/- 135-140 mnok på bok når kvartalstallene kommer) Det spiller ingen rolle hva de har på bok så lenge ØS går ut og forteller at han vil hente penger når han kan, og det betyr usikkerhet for investorene. Det er ingen forutsigbarhet i trvx og det er årsaken til aksjekurs, når de i tillegg ikke er i stand til å selge inn det vi holder på med til BP eller samarbeidspartnere går det som det går.

1 Like

Jeg liker Soug, jeg. Han er seriøs og edruelig. Kanskje litt for edruelig etter manges smak, men heller det enn en bajas som lover for mye. Unntatt dette med “transformational year” da, som var en bommert. Med mindre det var noe vitenskapelig han tenkte på.

Vi får håpe edrueligheten betaler seg i form av svært billig inngang for stayerne av oss. Om pågående tester gir så bra resultater som vi håper på, og alt hittil tilsier det, så vil denne smelle så vanvittig. Vi snakker jo om to ulike plattformer som hver seg kan brukes til så mye innenfor kreft. Nå skal selskapet kombinere disse i tillegg. Hvilke andre liknende selskaper kan vise til noe slikt? Til lignende markedsverdi?

Jeg kjøpte for en halv mill. til i går, ytterligere 130’ i dag. Wish me luck, Øystein, min venn.

4 Likes

Glemte å nevne at BP er i dialog med selskapet, kanskje flere, samt interesse fra Kina. Vitenskaplig får de skryt i alle presentasjoner. Alt er solid unntatt et marked som ikke skjønner dette eller er tålmodige nok.

3 Likes

Har du ikke fått med deg at de ikke er i dialog, men at de har en avtale om spons av CPI fra et ukjent BP, det eneste vi ikke har fått er navnet.

Jo selvsagt, upresist av meg, men styrker min sak. Jeg er i haussemodus og tenker ikke klart.

Kanskje det hadde vært på sin plass å fortelle markedet om dette via en børsmelding, men han vet nok hvor elendig dårlig jobba dette er og da er det bedre å la det passere.

Alltid mange løsninger på en utfordring. Velger i lys av siste mnd fremdrift å se på selskapet som noe helt annet enn det har vært. Klarer ikke finne noen av biotek selskapene bortsett fra BerGenBio som viser slik forvandling.
Tror dette er en strategisk plan. Øke nyhetsflyten hvilket er gjort til de grader og kan vel ikke komme av annet enn økt selvsikkerhet.
Uansett leveres det som håpet er så vil det stå kø av investorer foran døren på Lysaker =) Neste emisjon i sept/okt på 50 kr ? evt partneravtale/bud på selskapet.
Det er lukrativ kronekurs for oppkjøp nå.
På den annen side så tolker jeg en emisjon nå som at det ikke er håp om å få kursen videre opp i overskuelig fremtid.

Lykke til alle aksjonerer og takk til gode innleggskrivere.

1 Like

Ja, hvis det fremgår av noe i artikkelen i Dagens Medisin som ikke er meldt, er det rart. Med tanke på hvor tungt jeg er inne relativt), burde jeg ha tatt meg råd til et abonnement.

Alle her inne har ventet på denne meldingen, å fortelle dette til Dagens Medisin uten så mye som et pip vitner om et utrolig dårlig gangsyn, men det er vel slike “trauste” personer vi verdsetter i Norge.

Hvor mange ganger skal selskapet melde det samme? Dette ble jo sagt klart og tydelig rundt nyttår, og var en god del av årsaken til kursoppgang da.

De er i forhandlinger med big pharma om neste fase meso, de har diskutert studiedesign med dem, de får minimum spons av CPI, og eventuelt andre ting skal forhandles om og er sikkert avhengig av data som kommer på asco, 12 måneder meso, og melanom framover de neste månedene. Og absolutt alle vet at TRVX har ett finanseringbehov før årsskifte for å starte opp neste fase meso.

Personlig tror jeg den nye styrelederen i targovax er hentet inn nettopp for å bistå i forhandlinger med big pharma så selskapet får en god deal og ikke “kun” spons av CPI - men lista legges av TRVX for hva de minimum kan garantere når de snakker om veien videre. Og minimum er, og har vært i lang tid, spons av CPI og samarbeid om studiedesign med big pharma partner.

Dette er hva selskapet klart og tydelig har kommunisert til markedet i lang tid. Liker man ikke det så liker man ikke veien selskapet går, og bør revurdere om man skal holde seg innenfor eller utenfor inntil alt er avklart. Dette skjer i løpet av året. Liker man konklusjonen kan man bare kjøpe seg inn i desember 2020, og det eneste du går glipp av er potensielt oppkjøp og partneravtaler som man tydeligvis ikke tror på likevel.

I løpet av 2020 får TRVX en avtale med big pharma partner på meso studie, med minimum spons av CPI, de melder data på peritoneal, 12 måneder meso, og melanomstudie, og de har ett finansieringsbehov som må løses. Samtidig skal de melde noe om neste generasjon virus, kan melde patenter neste generasjon virus, har en avtale i kina på TG og jobber sikkert med andre muligheter på TG, og har inngått spennende samarbeid med Finland for å se på muligheten for å kombinere TG og Oncos-102 plattformene. Liker man det, som jeg gjør, så er man inne fordi man tror at når bildet blir klarere og klarere så skal kursen opp, og liker man det ikke er løsningen såre enkel: det finnes mange andre selskaper på oslo børs, og det går an å holde avstand og så når alt er avklart se om man liker resultatet.

For min del er det merkeligste jeg leser folk som håper på emisjon før data fra studier meldes i markedet. Er man så redd for emisjon bør man bare holde seg unna selskapet. Selvsagt er finansieringsbehov en del av årsaken til at kursen er nede på 8-9 tallet, men det er også derfor oppsiden er så stor.

20 Likes

Jcp,

Jeg håper at denne avtalen ikke er hva som blir gjengitt, men det går tydelig frem hva som gjelder, ordrett gjengitt under.
Ytelse: sjekkpunkthemmere. Gjenytelse: være med i designet av studien.

Nå vil dette selskapet være med og betale for sjekkpunkthemmere, og får til gjengjeld være med i designet av studien, forteller Targovax-direktør Øystein Soug.

Og ja Jcp, jeg er faktisk helt enig i nest siste avsnitt, god oppsummering av mulighetene fremover, jeg syns forøvrig at mye meget bra har forgått i fortid uten at dette gjenspeiler kursen i nåtid. Kanskje kan vi håpe som du skriver at ny styreleder ikke vil gi ved dørene slik de har gjort i mesothelioma om spons er alt vi endte opp med.

Siste avsnitt: Oppsiden uteblir til finansieringen er på plass og da kan de like gjerne få den overstått først som sist, da kommer oppsiden av seg selv og uten frykt for emisjon vil investorene strømme til selskapet.

Erfaringsmessig kan det være mye her som ikke fortelles fra forhandlingene.
Finansieringbehovet/emisjonsspøkelset som det mases om her i tide og utide er ikke noe jeg ser på som aktuelt før nærmere studieoppstart Meso.
Sannsynligvis større mulighet for partneravtale/oppkjøp før den tid.
Når det er sagt så er det selvsagt mange tradere i vår bransje…hehe

2 Likes

Underslår du bevisst den største begivenheten i Targovax sin historie?
Om 1 uke får vi data fra den studien med desidert størst potensial på hele OB! Jeg gjentar, størst potensial av alle biotek på HELE OB!

Lykkes Targovax med å gjøre Imfinzi til godkjent produkt i peritoneal, så kjøper AstraZeneca hele bruket.

Dette studiet har alt, BP og KOL i ryggen, høy N, stor pasientgruppe og lite konkurranse.
Og OB verdsetter dette til kr 0…:crazy_face:

12 Likes

Og så tør du å være ute frem til 13. mai? Fordi kursen ikke har gått opp mer etter at noen på dette forum har gjort noen tilfredsstillende funn i helgen? Den må du forklare for meg, InVivo. Jeg setter (naturlig nok) veldig pris på innleggene dine btw!

4 Likes

Kommer meg fort inn hvis markedet får hodet ut av ræven!:wink:

Enn så lenge sitter jeg på gjerdet med fingen på avtrekkeren.

1 Like

Kan du utdype dette med peritonealstudiet og potensial?

1 Like

Henviser deg til Edison

3 Likes