Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

For det første, så er alt dette meninger, ingen av oss sitter på fasiten, ikke jeg ikke du.

Targovax har allerede sluppet mer nyheter, enn de har gjort tidligere før andre emier.

Jeg har redegjort tidligere hvorfor jeg tror en emi kan komme når som helst, og ikke er avhengig av nyheter eller nyhetsslipp før.

Generalforsamlingen godkjente emi med intil 40% med bakgrunn i:

den siste tids og nåværende markedsuro” - dette er ett datostempel.

styret gis fullmakt til å fravike aksjeeiernes fortrinnsrett til tegning og tildeling av nye aksjer ved bruk av fullmakten

Dette sier meg at de åpner døren for at ett BP kan komme inn.

Har ikke sett en eneste nyhet, hva sikter du til?

Igjen, ingen kjører emi rett før dataslipp, INGEN!

Ingen vits å rope…

Valo var vel den største nyheten?

Vel, et prekliniske samarbeid er ikke noe å rope hurra for. Stilig ja, men ikke akkurat noe du kjører emi på😂

I forhold til dette så er det vel faktisk en nyhet eller?

Så pga av samarbeidet med Valo forventer du emisjon?

Jaja…

Dette gidder jeg ikke, vi kommer ikke til å bli enige.

Selvfølgelig ikke, fordi det er helt ulogisk med emi FØR ASCO!

Men vi har fått med deg at du mener det motsatte

1 Like

Soug kommuniserte på Radium-podcast etter dataslipp på Mesotheliom at det ville være rart å hente penger i emisjon før dataene ble sluppet. Jeg vil anta at han innehar samme holdning til det som kan bli den største begivenheten til selskapet så langt.
Det er heller ikke snakk om at Peritoneal er den eneste store triggeren vi har de kommende måneder.
Men det er jo så enkelt, de som tror det vil bli kriseemisjon før selskapets viktigste uker/måneder noensinne sitter jo bare ute.
Personlig har jeg ikke sittet i selskapet i flere år for å selge ut nå, det er de kommende øyeblikkene som har holdt meg gående.

6 Likes

Denne må vi ta vare på :slight_smile: Ordbruken er ikke helt god, men den representerer uheldigvis en holdning hos flere her inne som går igjen i både innlegg og emoji-bruk. Også et veldig populært innlegg i tråden i dag, som underbygger at dette synet deles av flere. Synes virkelig det var et fint eksempel på noe jeg ihvertfall ikke ønsker i en saklig Targovax tråd. Vi må kunne erkjenne risiko i aksjene vi sitter i og slutte med å framstille uenige utifra vårt eget bilde om en sak. Man får ikke hele sin forståelse av et case inn i en setning. Å anta at en person mener noe mer enn det som står vet man ikke, og det blir skikkelig dårlig stemning når man antar onde hensikter eller “de er gale fordi de mener noe annet enn meg”. Vi må erkjenne at det finnes mange perspektiver på et case.

Ordbruken er det ingenting i veien med.

Å mene at det skal komme en emisjon før dataslipp er tullete useriøst, enkelt og greit.
Klart man kan mene ulike ting, men den påstanden om emi før ASCO faller på sin egen urimelighet.

Sier som Krieghoff

2 Likes

Flott :slight_smile: Det er en bedre måte å svare på.

Om vi skal snakke om emisjoner igjen så er det noen svake argumenter for emisjon så raskt som mulig basert på makro og at corona-krisen kanskje blir langvarig, men det meste vekter mot emisjon tidligst mot slutten av juni eller i høst. Noe senere enn høsten tror jeg det ikke blir. Så kan samtidig emisjonsbehovet avhjelpes med avtaler som kan komme.

Det er noen som mener at Targovax tidligere har pushet ut en haug positive nyheter før de setter emisjon, og så satt emisjon etter kursoppgang når alle nyhetene var kommunisert til markedet, før kurskollaps i ettertid.

Dette er korrekt.

Når man tenker seg at dette skal gjenta seg, så glemmer man at tidligere emisjoner i TRVX har blitt satt når de har kommunisert en masse positiv informasjon til markedet og ikke har så mye mer positivt å kommunisere på en stund. Dette ser ikke ut til å være tilfellet i dagens situasjon.

Targovax har nå masse potensielt positivt å kommunisere framover ut fra min triggerliste (som ikke er en fasit eller inkluderer alt):

Samtidig så trenger ikke TRVX penger før de skal søke om neste fase meso studie. De har penger fram til da. Og en søknad om dette sendes nok i Q4 2020 fordi datagrunnlaget som skal brukes i søknaden ikke er klar før tidligst i slutten av september (27 uker melanom).

Data fra 12 måneder meso kommer i slutten av juli/tidlig august, og 18 uker eller 27 uker data fra melanomstudiet i perioden slutten av juli til tidlig oktober. Disse dataene, sammen med data fra asco, er grunnlaget for studien som skal finansieres. Targovax har da ikke noe prekært pengebehov før de har disse dataene og skal sende søknad til regulatoriske myndigheter angående oppstart.

Nå er det slik at Targovax selvsagt skal skaffe seg finansiering før årsskiftet for å starte denne studien. Det vet alle.

Men, denne finansieringen kan komme på flere måter:

• Kostnadsdeling eller bedre avtale med big pharma partner.
  • Milepæler fra kinesisk TG partner IOVaxis.
  • Emisjon.
  • Andre avtaler, eksempelvis på TG utenfor Kina eller Peritoneal.

Targovax har hentet inn ny styreleder som er ekspert på avtaler og det å bli kjøpt opp. Han begynte i jobben for svært kort tid siden. Emisjoner tar ett par uker å planlegge. Tror man at man henter inn en sånn kapasitet uten å bruke han i forhandlinger med big pharma?

Hvorfor noen tror det er lurt av Targovax å sette en større emisjon langt under siste emisjonskurs på 8kr nå, når de skal kommunisere en masse potensielt positive nyheter til markedet de neste ukene og månedene, og ikke har pengebehov før i Q4 2020 skjønner jeg ikke helt.

Men alt kan skje. Selvsagt. Finnes ingen garantier. Og går kursen noe voldsomt pga data fra asco så vil jeg også syntes det er veldig lurt av Targovax å sette en emisjon, eksempelvis på 15kr+ i juni. Bare for å sikre seg, og stå sterkere i forhandlinger med big pharma.

19 Likes

Endelig :pray:

styret gis fullmakt til å fravike aksjeeiernes fortrinnsrett til tegning og tildeling av nye aksjer ved bruk av fullmakten

Dette er en helt vanlig formulering i alle noterte selskaper som har en slik åpning for å hente penger.

Dersom man ikke har en slik formulering i vedtak fra siste generalforsamling (GF) må det holdes en ny GF før man setter en emisjon der eksisterende aksjonærer ikke får førsteretten til å tegne aksjer

En fortrinnsrett emisjon som egentlig skal være den vanlige måten å hente penger på tar fort 3-4 måneder å gjennomføre

3 Likes

Vel, det jeg kan se har ikke Targovax brukt den tidligere.

https://newsweb.oslobors.no/message/474042

09.04.2019, 13:52:19

For å kunne utnytte fullmakten på best mulig måte, for eksempel i forbindelse med rettede emisjoner, foreslås det også at styret gis fullmakt til å fravike aksjeeiernes fortrinnsrett til tegning og tildeling av nye aksjer ved bruk av fullmakten.

https://newsweb.oslobors.no/message/446546

15.03.2018, 07:00:35

For å kunne utnytte fullmakten på best mulig måte, kan det være aktuelt å gjennomføre rettede emisjoner. Det foreslås derfor også at styret gis fullmakt til å fravike aksjonærenes fortrinnsrett ved benyttelse av fullmakten.

… osv.

4 Likes

De som snakker om emisjon i forkant av dataslipp er vel de som gjerne sitter utenfor gjerdet og ønsker en billigere inngang enn dagens kurs. For min del må de bare lage så mye støy de vil. De eneste som tror på det er de selv. :blush:

9 Likes

Å huske feil er ikke uvanlig, men å se feil …
det er nettopp slike kommentarer som skaper usikkerhet.

1 Like

Enig, der har jeg sett feil, og da innrømmer jeg det.

5 Likes