Jcp
(Hvorfor noen tror det er lurt av Targovax å sette en større emisjon langt under siste emisjonskurs på 8kr nå, når de skal kommunisere en masse potensielt positive nyheter til markedet de neste ukene og månedene, og ikke har pengebehov før i Q4 2020 skjønner jeg ikke helt.)
Jeg ønsker en emisjon velkommen så raskt som mulig, men dog etter nyheter fra ASCO, la gjerne BP få tygge på nyheten en stund før emisjonen i tilfelle bud som resultat av data. Men gode nyheter fra ASCO tror jeg blir en non event for kursen i frykt for emisjon.
Grunnen til en snarlig emisjon er enkel, fjerne usikkerheten som ligger som en klam hånd over aksjen, nyheter som brennstoff virker ikke på trvx så lenge emisjons spøkelset ligger der. Det spiller ingen som helst rolle hva vi mener, kursutviklingen taler sitt tydelige språk, markedet har talt, våre meninger er kakefyll.
At det blir kjempegode nyheter på ASCO tviler jeg ikke på, men markedet tolker det som en non event siden ØS & Co lot være å informere markedet, de informerte først når de ble presset til å gjøre det. Det kan nesten være ensbetydende med at det ikke kommer en emisjon, ellers ville nok ØS benyttet anledningen til å hausse kusen. Alle husker hausse meldingene i forkant av emisjonen på 70 mill., og det glemmes ikke så lett.
Hvorfor sitter jeg med aksjer i trvx, ganske enkel filosofi jeg venter på bud, kursen har jeg gitt opp, troa på kursoppgang kommer først når det er penger eller finansiering med minst 2 - 3 års horisont uten emisjonsfrykt.