Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

For tredje gang i løpet av de siste 12-18 mnd så har jeg forsøkt å selge +150K med forespørsel til DnB M. Og svaret er som alltid; ingen interesse. Kommer aldri i en reell diskusjon om realisasjon av større bolker. Underlig synes jeg, men på sett og vis i samsvar med distribusjon/konsolidering på nivå T20-30.

Kan umulig være helt korrekt. Da er det noe rart med prisen du vil ha. Dessuten så har du hatt mange muligheter til å kvitte deg med sånt volum om du virkeligen vil ha det vekk.

1 Like

Den var vanskelig å forstå seg på…

Nei, det er en korrekt beskrivelse av min kontakt med nevnte bord.

Hehe, du får sagt det :+1:. Jeg har selv til vane for å sende inn spørsmål med eget navn og får som regel alltid gode svar fra både Renate og Torbjørn.

Har samtidig respekt for at noen velger å ikke gjøre det av ulike årsaker. Jeg sender inn mine spørsmål i løpet av kvelden, og vil ta med Whatsthat sine spørsmål som jeg syntes var gode(såfremt ingen andre har sendt det til inn).

3 Likes

Hvilken VWAP vil du ha? Hva er du villig til å betale og hvorfor må alt gå i ett jafs? Rimelig sikker du kunne ha tømt deg skjult ordre og volum de siste to ukene.

Hvor mye har du og hva er prisen?

1 Like

Det siste er nok en riktig antakelse, men jeg sitter ikke og følger med 24/7. Har også nevnt at bolken kan brytes ned i mindre allotments, Poenget er at selskapets egen tilrettelegger synes hjelpesløs. Av en eller annen grunn.

De 150k kunne du lett dumpet over 2-3 dager selv.

4 Likes

Nettopp. Dumpe. Ønsker jo selvfølgelig ikke det.

Med såpass stor posisjon så er ikke dette helt venstrehands arbeid for deg og da antar jeg at du har tilgang til infront terminal via DnB (likt som meg) og da kan du bare legge inn skjult ordre og volum i klikktraderen. Resten fikser seg selv.

Å selge biotek opsjoner (Trvx er opsjoner) er nok ikke det letteste når alle jakter likviditet. Men jeg har stor tro på at du hadde klar å selge den mengden på 2-3 dager med vanlig omsettning.

DnB market vil nok ha betydelig større posisjoner om de skal selge. Så du får endte dobbel eller trippel opp så får du nok hjelp.

Trenger ikke dumpe hvis du selger på dager med bra volum. Det ble f. eks omsatt 3 mill aksjer tilsammen på de tre børsdagene 29. april, 30. april og 4. mai.

2 Likes

Har du hørt at det finnes webbaserte løsninger hvor man kan logge seg inn via internett og legge inn sine egne ordrer? Så mange order man vil?

150k aksjer kunne jo vært delt opp i 10 ordrer x 15k aksjer over 10 dager.

Bare hyggelig

1 Like

Dere tar jo egentlig ikke poenget. Hva er grunnen til at DnB M ikke vil ta tak i slike henvendelser. I alminnelighet så skal jeg nok ellers fikse både kjøp og salg som alle andre. Både med og uten gevinst. Makan.

1 Like

Joda, jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror nok du må opp i posisjon om det skal være av interesse for DnB.

Jaja, men litt flaks så får du napp neste torsdag/fredag

Ikke på en smidig måte, nei, dessverre. :slight_smile:

Be megler selge posten med VWAP med nedre limit på gitt kurs, så fikser børsmeglerne i Oslo jobben, uansett hvilket meglerbord regionalt du måtte tilhøre.

Sjeldent det gjøres blocktrades under 2 MNOK.

9 spørsmål sendt inn til selskapet w/Renate. Blir spennende å høre Q presentasjonen i morgen.

5 Likes

Har faatt inntrykk av at store poster som legges ut for salg blir forstaatt som sperrer. Har ved noen anledninger lagt inn relativt store kjöp og oppdaget at selgere i det stille har sett etter muligheter til aabli kvitt alt i en handel. Med avslag.

Kanskje du skal lage en DnB Market tråd? Jo vi fatter poenget…