Uforberedt? Torbjørn hopper inn og tar over ØS sin del på stående fot, og løser det meget godt. Er enig med TheObserver - Torbjørn klarte seg meget bra!
Er ikke så rart at han svetter litt nå når alt rundt han svikter. Dette skulle være the big bang for Victor, men det blir bare hakking og dårlig lyd. Dette vet de selv er krise, og det var vel det stikk motsatte av hva de håpet på.
Føler på en måte med de, men dette er amatørmessig. Nå har alle holdt på med videopresentasjoner i 2 mnd, og til og med mine bekjentskaper i 60-årene mestrer nye medier langt bedre enn hva selskapet her leverer.
Så dette er stryk til selskapet, men det krever desto mer av CFO å skulle kjøre hele showet uten bistand fra de andre. Får håpe han klarer seg gjennom Q&A også.
Det skulle jeg gjerne ha likt å ha hørt, men jeg fikk det ikke med meg.
Send inn question via web?
Er noe som har spurt.
Ja, han sa at de var i samtaler/samarbeid om utvikling av den prekliniske biten
Viktor sa at hans jobb var å legge den strategiske planen videre for de nye virusene med doble transgener. Han skulle både designe nye virus og å legge planer for å utvikle de virusene i samarbeid med pharmaselskaper eller akademiske institusjoner. De var allerede i samtaler med noen på dette punktet før han kom til selskapet.
Furuseth siger følgende:
yes, we’ve experienced an increased interest from both BP and academics
… bra!
Liker at han sier det, men har vel blitt sagt en lang stund nå?
Men fortsatt kun snakk om spons av CPI. Det vil si en “free-ride” for BP, hvor TRVX skal bære all kostnader foruten leveranse av CPI slik jeg tolker det. Det er litt bakpå, men det er sett fra utsiden og med min begrensede innsikt i hva man kan forvente.
Dog er det verdt å merke seg at alle dealer de refererer til i sine presentasjoner ser atskillig sprekere ut enn villkårene de forventer å gjøre avtale på. Fortsatt skuffende, selv om lille Targovax har klart å posisjonere seg blant de beste akademika og betydelige BP aktører.
Ergo er det sikkert ingen grunn til å være skuffet, men de når ikke opp til sine referanser, det er det vel lov til å si.
Er det så ille ?
Bare data fra safety lead-in på ASCO.
“Part 1 still ongoing”
Max N blir da 12-18 på asco…
Da er jeg redd vi går inn i en liten vakuum-periode i aksjen, i alle fall for de med kort horisont. Dette viser vel kanskje også hvorfor ikke noen tar bølgen for at de skal presentere abstrakter når man ikke vet hva som står i de.
Bedre å kjøpe på nyheter enn “rykter” i biotek. siden det er så mange stadige x-faktorer.
Fortsatt rich newsflow, men den starter kanskje primært fra august og utover?
Sotio ble vel ikke nevnt med et ord, eller var det min doble simultan-kapasitet som sviktet? Ergo er det ikke så mye å forvente fra denne.
Negativt:
Lav N på ASCO (hadde håpet på 30+, det kommer kanskje på ASH?).
Kun spons av CPI for neste fase meso (de beholder jo da alle rettigheter, men hadde håpet på mer).
Nøytralt:
Kostnadsestimat 200 millioner ca på neste fase meso studien som skal gå over 3-4 år ca (2021-2024 tenker jeg).
Positivt:
Satsing på preklinisk (ser ganske imponerende ut).
Økt interesse fra andre.
Snart kommer mer data.
Sånn jeg ser det. Skal oppdatere triggerlisten min i kveld eller i morgen når jeg får hørt gjennom en gang til (litt distrahert av andre kjedelige ting mens jeg hørte på).
Er du på sælgeren allerede?
Er dette grunnen til at selskapet holdt denne informasjonen tilbake da?
Nei, men en objektiv vurdering er alltid bedre enn en “fornektende”? For meg ble denne presentasjonen anti-klimaks til momentumet som har bygd seg opp i aksjen da pipeline-flowen ikke kommer nå, men etter sommeren. (Med det vi vet pr i dag, de kan selvsagt holde kortene tett til brystet, så det blir spekulasjoner)
TG-dealen i Kina er fortsatt forberedelser til IND; ergo den er ikke søkt om ennå slik jeg tolker det, så da får vi ingen 3 MUSD-deal med det første.
Med økt interesse fra kommersielt hold og at de går for 1L i Meso uten å klare å få bakt inn en oppside i leveransen fra deres tilførte effekter til studiet virker veldig passivt. De sier selv at med de data de nå har så er kursen klar; de går for 1 linje behandling. Og det er ingen BP villige til å satse mer på enn å tilføre CPI, til tross for økt interesse fra kommersielle aktører?
Jeg gjentar at det er sikkert min begrensede innsikt om farma som preger dette synet, men når tidlig-fase viruser gjør dealer på milliarder av kroner, og man sitter nå ved inngangen til et potensielt SoC-studie for Meso så skulle man tro at dette var BP villige til å betale noe for å bli en fremtidig leverandør av.
@InVivo, du som er regnemaskinen på de ulike behandlingene, hva er populasjonen og omsetningen innen 1 L meso?
Det er12-13k pasienter ganget med det de kan ta for CPI = sånn ca 13 mrd NOK i omsetning på meso alene
Grunnen til at det ikke blir noe mer enn spons er jo fordi de ikke har noe Oncos+CPI data å vise til i meso. Hadde vært noe annet hvis studiet begynte med CPI
Takk, og da må det være lov til å forvente at BP gjerne slenger en gulrot eller to i potten for å være med på å bli den nye SoC i indikasjonen i mitt hode. Det ser ikke ut til at det er det vi skal forvente, det er de ganske så klare på.
Understreker at dealen er ikke kjent, og det har garantert en verdi at BP er med på å designe studiet, men nå består jo TRVX også av kompetente mennesker (E.W og M.J med sterk innsikt), så hvor sterkt selling point er det at BP tilfører sin kompetanse til studiet?
Men at TRVX vil lykkes er jeg ikke i tvil om. men de er ikke spesielt offensive og amerikanske i sine krav, det skal de ikke ha.
Ganske sterk signaleffekt vil jeg tro.
Problemet til Targovax er nok at de mangler håndfast data de kan vise til big pharma som viser at ONCOS102 induserer en klinisk relevant respons. Jeg ser ingen grunn til at big pharma skal komme ned fra gjerdet og legge penger på bordet før Targovax har mer data fra melanom og peritoneal studien. Sånn sett er det nok vanskelig for ledelsen å inngå bedre avtaler enn dette for øyeblikket.
Er fortsatt mulighet for å få noen gode responser i peritoneal dataen som kommer neste uke, men N er fortsatt lav. Er det noen som vet hvilke studier som er benchmark sammenligninger for peritoneal? Hadde vært interessant å se om de fikk noen CR eller ikke. Hvis de ikke har noen CR så kan jo kun en CR fra ONCOS102 vær bull.