Det er alltid en mengde personer som er svært opptatt av emisjon innen biotek. Har derfor hørt gjennom Q1 rapporten igjen for å gjøre meg noen tanker rundt presentasjonen fra selskapet sammenlignet med tidligere kvartaler.
Q2 og Q3 rapportene i fjor har følgende slide:
Q4 og Q1 rapportene har følgende slide:
Dette er en bevisst endring her hvor de legger til “sufficiently funded” delen. Dette kom inn etter siste emisjon og viser klart at selskapet mener at alle data som leses ut nå bør gi økt verdsettelse av selskapet (men det er alltid markedet som bestemmer til slutt).
Alle får gjøre seg sine tanker rundt hva “value inflection points er.”
Min gjetning, som ikke er en fasit, er at selskapet før en potensiell emisjon ønsker å få ut data fra både peritoneal (asco neste uke), mesothelioma 12 måneder (juli/august), og melanom (juli-tidlig oktober), samt prekliniske abstrakter (12. mai til 22. juni), og muligens også at Kina benytter opsjonen på TG.
Hvis de er nærme andre triggere som kan gi merverdi så er det også lurt å få ut de før de setter en emisjon om det er behov. Patenter kan være ett nøkkelord her.
Angående burn rate sier selskapet at burn rate nå har falt, og de forventer en omtrentlig stabilisering på det nivået de er nå. Dette snakkes om på ca 30 minutter i webcasten fra Q1.
Nå er det litt valutakrøll, men min oversikt over pengebruk er:
Framtidige kvartaler er selvsagt gjetning. Ting kan og vil endres.
Men slik jeg ser det nå så legger TRVX opp til at selskapet bør reprises på bakgrunn av alle dataene både klinisk og preklinisk som skal ut i markedet de neste månedene. Og så vil de be aksjonærene, eller markedene, om finansiering på bakgrunn av dette til å finansiere videre drift og studier.
Skulle denne teorien stemme, så vil det si at selskapet planlegger for avklaring finansiering etter at alt er ute i markedet så de kan få bevist verdien sin, og det tilsier etter asco, etter prekliniske data, etter 12 måneder meso data, etter melanomdata, en gang fra sent juli til desember. Men, skulle kursen gå voldsomt så skal man aldri garantere at ikke situasjonen utnyttes opportunistisk.
Så får andre ha teorier om at det kommer en emisjon før ASCO, før 12 måneder meso, før melanomdata, før AACR. Jeg er ikke helt på bølgelengde med at vi allerede nå er forbi “value inflection points.”