Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jcp,

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fremhevet avtalene som er inngått på studier, Ludwig, S&K og Sotio, men jeg kan gjerne gjøre det igjen. I første presentasjon jeg hørte med MJ fortalte han om disse studiene og fremhevet spesielt at alle studiene blir initiert uten deres “innsalg”, det var selvfølgelig et kvalitets stempel på Oncos.
MJ er en beskjeden kar og jeg tror mest det var en kombinasjon av han pluss Oncos som initierte studiene. Jeg ble også imponert over EW han var da CFO og i tillegg biolog, at CFO kan stå på senen og holde en god presentasjon imponerer.
Et selskap i en tidlig fase vil nødvendigvis oppleve “slitasjeskader” på personer, det har vi også sett i nesten alle biotec selskaper på OSE, slitasjeskader er ikke synonymt med udyktighet.
Det er like enkelt som en bremsekloss, den må byttes når den kommer ned på en viss tykkelse, det er ingen kritikk av kvaliteten men et faktum. For ledere i oppstarts bedrifter særlig i biotec går slitasjen over til ubrukelig og da må noen reagere. Den troskapen til ledelsen som eksempelvis aborum utviser har jeg sett for mange ganger, en ledelse skal sørge for at jeg som aksjonær øker min kapital Q etter Q, i biotec selskaper år etter år, feiler de er det ut døra.

2 Likes

Litt usikker om du advarer om å kjøpe … eller anbefaler å selge … eller bare vil vise hvilken kunnskap du innehar ?
Om det er siste alternativ så tror jeg de fleste har fått det med seg hva du mener …,
Begynner å bli mange repetisjoner … ikke sant ?

2 Likes

Xon,

Jeg kan love deg at jeg aldri gir råd til andre om kjøp eller salg, det er et valg jeg overlater til andre.
Det vi diskuterer her er årsak til dagens prising av trvx, jeg forstår at ikke alle syns det er like hyggelig som å diskutere fremragende resultater oppnådd og muligheter videre.
Likeledes tror jeg trvx sin vei videre ikke påvirkes av mine meninger, maksimum forsurer det forhåpentligvis kortsiktig stemningen på denne tråden.
Ønsker alle en fortsatt god helg og et annerledes 17 mai.

Jeg viser til støtte, ikke blind loyalitet, baseret på ledelsens resultater og jeg ser aktuelt ingen grund til at udfordre sammensætningen af ledelsen, særligt ikke på dette tidspunkt i selskabets rejse (jeg gentager denne pointe, da den tydeligvis ikke blev formidlet tydeligt).

Jeg hører ikke dig udtrykke handling i form af kontakt til HealthCAP eller selskabet?

Det er muligt du har været med i markedet i mange år, men det er ganske tydeligt, du ikke har forstået (eller accepterer), at en investering i biotek er lig en langsigtet investering … dette er en generel misforståelse, som flere først erkender efter en længere periode.

Har man derfor investeret på den præmis, at vejen til markedet er uden forhindringer eller evt. forsinkelser, eller at selskabet baserer den indledende finansiering på emissioner, så har man taget en dårlig beslutning.

Jeg noterer mig at du er uenig med flere på denne ticker og for eget vedkommende nægter jeg at bruge dyrebar tid på at kommunikere på denne præmis.

3 Likes

aborum,

Min korteste tidshorisont på mine investeringer i biotec på OSE per i dag er 4 år, den lengste er på over 10år. Jeg tror kanskje at min tidshorisont er blant de lengste av debattantene her på tråden. Den innledende finansiering du nevner mener jeg er over for meso og melanoma ref uttalt strategi fra trvx.
Det var ikke en del av strategien å ta Oncos til markedet for aksjonærenes regning. Vi er ved et uttalt veiskille, fra nå og videre var partner eller utlisensiering target, noe dagens ledelse ikke så langt har innfridd på, men det er fortsatt tid igjen. Vi har en passive hovedaksjonær i Healthcap og aksjonærene har GF og styret å forholde seg til. At noen aksjonærer kommuniserer med ledelsen er OK så lenge en er enig, men da faller verdien av en slik kontakt.

Synd at du ikke har tro på ledelsen i selskapet antivelen. Da går jeg ut fra at du ikke har betrodd dem pengene dine heller? Jeg ville aldri investert pengene mine i et selskap hvor jeg ikke har tro på at ledelsen leverer iallefall.

1 Like

Ser flere her er insidere og vurderer selv dette. Er dere fornøyd med chatten? Er det noen fordeler å være der kontra her “ute”?

Ja jeg synes det er verdt 200 kr pr måned. Aksjonærlister hver dag, og ikke minst chatten der det er mye bra (og litt seriøst tullprat innimellom ) :wink:

1 Like

sjog,

Jeg var meget imponert av ledelsen i trvx når jeg gjorde investeringen, men det er flere år siden. MJ fortsetter å imponere produktene likeså, men jeg må akseptere det faktum at avkastning uteblir. Jeg hadde et håp om at resultatene ville ført til samarbeidsavtaler og kursøkning slik at finansiering kunne sikre videre studier. Det er fortsatt et svakt håp om noe mer enn spons av produkter til meso studien, men når tro går over til håp lyser noen lamper rødt. CEO er trvx sitt ansiktet utad og svikter markedet på tross av strålende resultater er det han som bærer ansvaret og må ta konsekvensen, det er så enkelt dessverre.

1 Like

Da er vi aksjonærer priviligerte som bare kan trykke på SELG-knappen og gå videre i livet vårt og med selskaper og ledelse vi tror på.

Hvis du fortsatt sitter i TRVX og har så liten tro på ledelsen at du må skrive minst to negative innlegg om dem pr dag må du like å ha det vondt. Det må nå finnes andre metoder, spikerseng eller noe?

Jeg tror på ledelsen og blir derfor med videre :wink:

5 Likes

image

8 Likes

Targovax har fremdeles stor på mutRAS som et target. Som dere vet har de funnet en vei fremover for deres mutRAS vaksine i Kina. Utenfor Kina er fokuset bredere, i tillegg til TG arbeider de mot potensielle partnere for å utvikle mutRAS teknologien ytterligere. trvx er i dialog med kommersielle og akademiske aktører om mulige fremtidige TG studier.

Her kan dere lese litt om TG

Dr Erik Digman Wiklund, CBO
RAS Targeted Drug Discovery Europe
Vienna, 27 February 2020

7 Likes

Som ekstremt fersk i biotek gamet (3år ca) har eg allerede gjort over 100% i targovax på litt rundt et års tid. Har tradet effektivt men det er ingen vanskelig aksje.

Å tro på Jesu oppstandelse hver gang det stiger litt blir litt vel drøyt å bebreide ledelsen i targovax for,… Di er som di er, og med all den kunnskapen du egentlig besitter(!) så må eg si at det ser ut som du baisser…

Du er absolutt dyktig. Så hvorfor tjener du ikkje penger her? Eg tipper litt overtro, fomo, eller at du tjener men deler noe annet…

Tar eg helt feil?

1 Like

Selskapet har de siste årene kjørt studier for å vise at oncos fungerer i forskjellige indikasjoner. Utlesingen av disse dataene får vi nå i 2020. Med bonus i peritoneal som noen andre har tester for oss.

Kan vi ikke vente på fasit før vi evaluerer ledelsen?

1 Like

image

https://78449.themediaframe.com/dataconf/productusers/solebury/mediaframe/38244/indexl.html

3 Likes

Teddy1,

Jeg har gjort min evaluering og vi høres ved neste emi eller helst delfinasiering, utlicensering eller oppkjøp.
Mitt håp nå er at vår nye styreleder ikke godkjenner bare spons, håper han ikke gir ved dørene like lett som forrige helt opplagt har gjort.

2 Likes

Jeg kan forstå misnøyen blant de som har godt et tak på teknologien bak de fundamentale verdiene i Targovax når spørsmålet om finansiering blir brakt til torgs. Kanskje det skjer litt for ofte, og muligens ubegrunnet i forhold til gjenværende og viktige milepæler før spørsmålet om finansiering må være avklart neste gang.

Når det gjelder diskusjonen om management så snus kappen gjerne etter vindens retning, og ofte sterkt preget av egen posisjon i forhold til markedets vurdering av selskapet og reaksjon etter avklarte milepæler. Jeg mener da bestemt at vår gode danske venn og bidragsyter med en forkjærlighet for en viss type terte, var av en helt annen oppfatning av CEO etter CMD i oktober 2018. Kanskje ikke så rart når selskapet mer eller mindre avsluttet seansen med å slukke lyset med et stort spørsmålstegn på tavla om veien videre for TG-plattformen. Påfølgende nyheter har heldigvis endret noe på utsiktene, og tilgivelsens konto har dermed økt sin beholdning i favør av selskapets ledelse.

Jeg tilhører absolutt IKKE gruppen av aksjonærer i selskapet som har et godt tak på teknologien. Jeg vil neppe komme så langt. Av ulike grunner. Min vurdering av selskapet blir derfor en annen, og muligens med en mye mer kynisk tilnærming når det gjelder selskapets «brick and mortar» - eierskap, finansiering, gjennomføring av emisjoner, presentasjoner og guidelines. Det kan sies mye om alt dette. For min del så har det endt opp med en dose skepsis og frykt for at gapet mellom selskapets relative posisjon i markedet - hva nå det er - og ledelsens evne til å formidle hvor vi faktisk står, fortsatt vil undergrave interessen for selskapet slik at det ikke får den oppmerksomheten som de fundamentale verdiene og potensialet faktisk fortjener.

Jeg forstår jo at det er en hårfin balansegang mellom hype og virkelighet, men jeg tror faktisk at det er mulig å formidle et budskap med begeistring om veien videre med enkle redskap og midler. Men gjerne noe som er mye bedre planlagt og fremstår som mer solid og tillitvekkende enn siste Q-presentasjon. Alt smitter og setter sine spor.

Jeg lar tvilen komme alle tiltalte til gode. Har liksom ikke grunn til noe annet så langt, men jeg registrer at det åpenbart finnes en stort forbedringspotensiale. Både når det gjelder eliminering av min egen skepsis, og markedets avmålte interesse.

Disclosure: jeg er under vann i TRVX, og dermed trengt opp i et hjørne. Veien til salgsknappen er foreløpig for stor.

Fortsatt god feiring.

14 Likes

ONCOS – 102 is an emerging targeted therapy that works by locating cancer cells and replicating inside of them, causing cell death while leaving healthy cells unharmed.

ONCOS - 102 er en ny målrettet terapi som fungerer /virker ved å lokalisere/finne kreftceller og replikere inni dem, forårsake celledød mens de friske celler blir uskadd.

2 Likes

Bare en tanke jeg fikk: Kan en pasient som får Oncos-102-behandling smitte andre?

Kineserne følger også med i timen.

2020-05-16

Dr. Magnus Jäderberg, medisinsk sjef for Targovax, sa: "I denne studien var den to år lange overlevelsesraten for pasienter behandlet med TG01 mye bedre enn de historiske dataene som var forventet når de ble behandlet med gemcitabin alene.

Data fra denne pasientgruppen (n = 19) viser at 68% av de evaluerte pasientene (13/19) fortsatt er i live etter to år.

https://www.sg120.com/jibing/72335.html

7 Likes