Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hva er det egentlig du vil frem til?

Det er vel vanskelig å si hva de andre BP tenker omkring dette. Når vi vet hvor lang tid det går fra ide til godkjent medisin (ofte > 10 år), så tenker jeg at en eventuell godkjenning av oncos+cpi+chemo vil kunne ha ekslusive markedsrettigheter til utløpet av patentet innen en ny og forbedret oncos 2.0 med Leidos sin CPI er på markedet. Sånn sett ser jeg ikke at det påvirker investeringsviljen til BP.

Ser at flere har vært misfornøyd med “kun” (det er jo snakk om ganske mange millioner kroner i seg selv) spons av CPI. En deal med cash up front er jo ikke noe BP gir fra seg gratis. Det kommer med en pris. Om targo mener denne prisen er for høy, kan jo det også forklare ønsket om kun spons av CPI.

EDIT: Det er jo heller ikke sikkert at Oncos 2.0 + Leidos sin CPI i det hele tatt virker. Det er jo det de skal studere sammen.

Ruben liker smugbaissing, og forsøker å hinte til at Targo blir mindre interessant for BP med CPI pga samarbeid om å få CPI inn i ONCOS.

Edit:skriveleif

1 Like

I utgangspunktet, så kunne jo dette være negativt fordi Oncos kan fremstå som konkurrent mot CPI-er, og dermed kanskje gjøre det vanskeligere å få sponset CPI.

Men i praksis tror jeg ikke det, for før TRVX kommer på markedet med “CPI-Oncos”, så har nok patentrettighetene til de andre CPI-ene gått ut.
Dermed vil produsentene av disse være på jakt etter noe som kan erstatte de tapte inntektene.

Så selv om det er langt frem, så gjør TRVX seg attraktive ved å fremstå som fremtidsrettet, og ha en løsning som vil kunne ta over når patentene på CPI-er går ut.

Kort sikt: Oncos 102 øker omsetningen for samarbeidende CPI

Lang sikt: Oncos 2.0 erstatter “utgått” CPI.

Hører jeg oppkjøpskandidat for BP?!?

Kalle det gjerne baissing om du vil, men ja du er inne på noe. Det ble plutselig en del nye skjæringspunkt her som jeg ikke helt klarer å orientere meg i med et pålitelig kompass. @MrKirie er også inne på noe her som jeg heller ikke har fundert så mye på; hva er egentlig mest optimalt når det gjelder valget mellom CPI eller cash dersom det valget faktisk er reellt for begge parter ? Ikke bare ut fra et rent økonomisk perspektiv, men også av hensyn til utviklingen og den totale verdien av egen teknologi.

@Invivo, jeg kan ikke svare bedre enn dette.

Hva hjelper det med cash om man må kjøpe CPI?

Klart, det optimale ville jo vært CPI og cash, men man får nok neppe cash uten “strings attached”

Cash ville nok økt sannsynligheten for at TRVX lykkes noe, og ganske sikkert økt aksjeprisen, fordi emisjonsfrykten da ville avtatt. Men, samtidig, så ville nok den potensielle verdien for nåværende aksjeeiere falt ganske mye.

1 Like

Tullebukk. Jeg er ikke inne på noe som helst jeg , bare skriver i klartekst det jeg tolker at du hevder.
Med tidsperspektiver på temmelig mange år så tror jeg ingen BP velger bort Targo fordi de undersøker bruksområdet til en “CPI-Oncos”.
Blir litt som at jeg får sparken nå fordi jeg vurderer å bytte jobb om 3-5 år.

2 Likes

Det er jo flott at noen er mer klarsynte enn andre. Ellers kom vi vel neppe noen vei her i verden :grinning:

Tenker dette er positivt for Targo på alle måter, nå får eventuell oppkjøper av selskapet et samarbeid med Leido på kjøpet. Tenker det er mer interessant for big pharma enn et oppkjøp av Targo uten et slikt samarbeid. Da har de en langsiktig strategi om noe nytt de blir part i på relativt gode betingelser ser det ut til. Eneste som kan være negative til dette er vel investorer som er lei av å vente, men tror at dette gir større muligheter for oppkjøp av selskapet også på relativt kort sikt. Enda en grunn til å spise Targo for Big Pharma sier jeg. Tror dog ikke man trenger å ha hastverk med å bygge en posisjon. Tenker vi må se prekliniske resultater herfra før det virkelig blir snakk om oppkjøp basert på dette samarbeidet.

Ifølge et innlegg på Avanza forum ble det i snitt siste 10 år foretatt 6 eller 7 oppkjøp per år av bio selskaper utenfor USA som ikke har nådd markedet med godkjente produkter.
Targovax har flere ganger hintet om at man er kommet langt i forhold til konkurrenter, dog ikke “we are next in line” ( Luigi Costa/Nano hype).
Man skulle tro at Targovax pipeline burde være interessant. Men statistisk sett er sannsynligheten liten.

I så fall gjelder det hele biogjengen på OB.
Statistikk kan villede.
Det avhenger hva man måler mot … alle 10-tusener av bedrifter som er registrert som bioselskap ?

Statistikk bruker man på travbanen :+1:

JW i IOVaxis må ha magiske evner. Hvordan han klarte å lure eget selskap inn på denne lista over aktører innen utvikling av kreftvaksine kan man jo lure på (plass nr 7), men godt selskap er det jo.

Fra august 2017. Kolonneoverskriften i tabellen viser “company name, product name, R&D stage, fundraising, date of fundraising, description of the product”

image

1 Like

Hvor lenge til skal vi tillate at en eller flere kun driver gjøn med kursen?
Er vel snart på tide at noen tar tak.

1 Like

Ja, en reduksjon i MCAP på +MNOK 30 etter ASCO poster+dagens melding er ikke av det oppmuntrende slaget akkurat.

1 Like

Prøver å være optimistisk, men ikke lett. Måtte selge det jeg kjøpte på 7,35 i går på 7,60 i dag i frykt for å ende opp i minus på det igjen…

Er vel sikkert emisjonsfrykten som vanlig som slår inn…

Kan vel ikke helt se at dem skal trenge noen emisjon nå.
Korriger meg gjerne, men mener at dem hadde 135 mill i beholdning ved utgangen av q1.

Jeg tror heller ikke det blir emsjon, men endrer ikke det faktum at noen tydeligvis er redd for det og at jeg ikke vil sitte i minus med tradingpotten.

Før ØS og targo kan høste noe som helst av lovende samarbeidsavtaler må en eller flere føre til noe mer enn bare en avtale. Så langt er det svært tynt/ingenting av info i etterkant på inngåtte avtaler i fortid. Markedet reagerer kun med en skuldertrekning på melding om avtaler fra targo.
Det er selvfølgelig viktig å ha en spennende pipeline, men markedet vurderer også gjennomføringsevne. ØS har stått på podiet og proklamert ganske mange muligheter i flere år særlig for TG, akademiske studier, Parker mf. de er på overtid med å bevise at avtalene blir til noe mer enn bare avtaler. Targo med ØS I spissen klarer ikke å begeistre markedet og det er et problem. Biotec selskaper har ingenting annet å selge enn seg selv og tro/håp på fremtidige produkter og muligheter. ØS har bevist at salg er et stort problem, han får ikke betalt av markedet ei heller samarbeidspartnere, vi kan bare håpe at ny styreleder tar grep.

7 Likes

Hehe. Å være den personen som jobber i Targovax og har som oppgave å lese Targovax Småprat…

:popcorn:

:sweat_smile:

Throwback-Edit:
“Hei, Øystein! Nå har han dansken hatt conference call med både deg OG Magnus!”

Sorry @aborum jeg vet du er for real :grin:

Får da inderlig håpe at ingen har det som betalt oppgave.