Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Tullebukk. Jeg er ikke inne på noe som helst jeg , bare skriver i klartekst det jeg tolker at du hevder.
Med tidsperspektiver på temmelig mange år så tror jeg ingen BP velger bort Targo fordi de undersøker bruksområdet til en “CPI-Oncos”.
Blir litt som at jeg får sparken nå fordi jeg vurderer å bytte jobb om 3-5 år.

2 Likes

Det er jo flott at noen er mer klarsynte enn andre. Ellers kom vi vel neppe noen vei her i verden :grinning:

Tenker dette er positivt for Targo på alle måter, nå får eventuell oppkjøper av selskapet et samarbeid med Leido på kjøpet. Tenker det er mer interessant for big pharma enn et oppkjøp av Targo uten et slikt samarbeid. Da har de en langsiktig strategi om noe nytt de blir part i på relativt gode betingelser ser det ut til. Eneste som kan være negative til dette er vel investorer som er lei av å vente, men tror at dette gir større muligheter for oppkjøp av selskapet også på relativt kort sikt. Enda en grunn til å spise Targo for Big Pharma sier jeg. Tror dog ikke man trenger å ha hastverk med å bygge en posisjon. Tenker vi må se prekliniske resultater herfra før det virkelig blir snakk om oppkjøp basert på dette samarbeidet.

Ifølge et innlegg på Avanza forum ble det i snitt siste 10 år foretatt 6 eller 7 oppkjøp per år av bio selskaper utenfor USA som ikke har nådd markedet med godkjente produkter.
Targovax har flere ganger hintet om at man er kommet langt i forhold til konkurrenter, dog ikke “we are next in line” ( Luigi Costa/Nano hype).
Man skulle tro at Targovax pipeline burde være interessant. Men statistisk sett er sannsynligheten liten.

I så fall gjelder det hele biogjengen på OB.
Statistikk kan villede.
Det avhenger hva man måler mot … alle 10-tusener av bedrifter som er registrert som bioselskap ?

Statistikk bruker man på travbanen :+1:

JW i IOVaxis må ha magiske evner. Hvordan han klarte å lure eget selskap inn på denne lista over aktører innen utvikling av kreftvaksine kan man jo lure på (plass nr 7), men godt selskap er det jo.

Fra august 2017. Kolonneoverskriften i tabellen viser “company name, product name, R&D stage, fundraising, date of fundraising, description of the product”

image

1 Like

Hvor lenge til skal vi tillate at en eller flere kun driver gjøn med kursen?
Er vel snart på tide at noen tar tak.

1 Like

Ja, en reduksjon i MCAP på +MNOK 30 etter ASCO poster+dagens melding er ikke av det oppmuntrende slaget akkurat.

1 Like

Prøver å være optimistisk, men ikke lett. Måtte selge det jeg kjøpte på 7,35 i går på 7,60 i dag i frykt for å ende opp i minus på det igjen…

Er vel sikkert emisjonsfrykten som vanlig som slår inn…

Kan vel ikke helt se at dem skal trenge noen emisjon nå.
Korriger meg gjerne, men mener at dem hadde 135 mill i beholdning ved utgangen av q1.

Jeg tror heller ikke det blir emsjon, men endrer ikke det faktum at noen tydeligvis er redd for det og at jeg ikke vil sitte i minus med tradingpotten.

Før ØS og targo kan høste noe som helst av lovende samarbeidsavtaler må en eller flere føre til noe mer enn bare en avtale. Så langt er det svært tynt/ingenting av info i etterkant på inngåtte avtaler i fortid. Markedet reagerer kun med en skuldertrekning på melding om avtaler fra targo.
Det er selvfølgelig viktig å ha en spennende pipeline, men markedet vurderer også gjennomføringsevne. ØS har stått på podiet og proklamert ganske mange muligheter i flere år særlig for TG, akademiske studier, Parker mf. de er på overtid med å bevise at avtalene blir til noe mer enn bare avtaler. Targo med ØS I spissen klarer ikke å begeistre markedet og det er et problem. Biotec selskaper har ingenting annet å selge enn seg selv og tro/håp på fremtidige produkter og muligheter. ØS har bevist at salg er et stort problem, han får ikke betalt av markedet ei heller samarbeidspartnere, vi kan bare håpe at ny styreleder tar grep.

7 Likes

Hehe. Å være den personen som jobber i Targovax og har som oppgave å lese Targovax Småprat…

:popcorn:

:sweat_smile:

Throwback-Edit:
“Hei, Øystein! Nå har han dansken hatt conference call med både deg OG Magnus!”

Sorry @aborum jeg vet du er for real :grin:

Får da inderlig håpe at ingen har det som betalt oppgave.

Jeg kan nesten garantere at det finnes personell i management som har øyne både her og der.
Snakker ut fra erfaring med fb gruppen i Pho :grinning:

Har sagt flere ganger at Trvx aldri synes å kommer skikkelig ut av startgropa, og at at lyse i enden av tunnelen virker uendelig langt borte.

Tror den lave børskursen lett kan forklares med å se på de sammenlignbare selskapene.
PHO har forlengst et godkjent produkt i markedet, Nano og PCIB er godt i gang med sine godkjennings-studier, mens ULTIMO starter nå opp sine 2 godkjenningstudier hva dag som helst og tenker starte sitt 3. i løpet av året(2 av studiene med BP på laget). Og på en måte kan man også si at BgBio også er i gang med et lovende godkjenningsstudie innen Covid-19 som kan få endelig godkjenning allerede om noen få måneder.

I denne sammenligningen står fortsatt Trvx å graver i startgropa uten å komme i gang før kanskje en gang neste år om de i det hele tatt kommer igang med noe godkjenningstudium.
Nei enig med “antivelen” som etterspør en ledelse med gjennomføringskraft.

Jeg mener at det beste man nå kan håpe på er et oppkjøp til en “sånn någen lunde” ok. pris.

3 Likes

Nå var det riktignok et lederskifte i Biotec Ph., men jeg husker for ikke lenge siden så var 99% av alle innlegg på HO negative ift til det selskapet, både historikken, men også porteføljen deres. Det fantes ifølge de fleste skribenter ikke en snøballs sjanse i helvete for at dette kunne snu til det positive.
Hva har skjedd? Kun noen få måneder senere har kursen gått fra ca. 4 til 39 intradag i forrige uke. Plutselig er de negative blitt positive og stemningen generelt til selskapet er totalt snudd på hodet.
Sitter med en følelse av at den “rette” melding i targo kan gi samme utslag, ikke nødvendigvis fra 8 til 50 kroner, men noen kroner opp og stemningen vil kunne snu her også.
Det er ofte veldig lite som skal til for å endre folks holdninger og tro. De fleste glemmer fort og takk og pris for det kan man kanskje si, men å vippe negative holdninger over til bare litt positivt kan ofte være nok til å få et positivt psykologisk overtak som igjen vil gjenspeiles i økende interesse og økt aksjekurs.
Og jeg trenger sikkert ikke minne om hvor tungt psykologi veier i aksjeverden.
Meldingen idag var isolert nok ikke tilstrekkelig, men man skal heller ikke se bort fra at reaksjonen i kurs kommer de neste dagene, det har skjedd ofte tidligere i mange andre papirer, sier ikke at det skjer, men muligheten er tilstede.

12 Likes

Synes targovax leverer gang på gang.Var i forkant med komplikasjoner mtp covid-19.
Lavt forbruk og nå ansatt en skikkelig selger.
Stor informasjonsflyt er helt klart et pluss.
Det jeg derimot liker best er at alle venter på resultater og så drar De uventet info opp av hatten.Gang på gang.
Peptidevaksinen som kan gir milliardinntekt.
Nå samarbeide i dag og atpåtil CPI innebygget.Kan ta kjempemarked fra allerede etablerte aktører og vil garantert bli kjøpt opp dersom det fungerer.

Overaskende at denne ligger under milliard i MCAP, men som sagt psykologi spiller en viktig rolle.Tenker at når større aktører kommer inn så bærer det rett opp her…

12 Likes

Det at vi kanskje får et virus som muligens kan kobles med både CPI, vaksine og samtidig leveres med flere transgener (2.0) :exploding_head: For ikke å nevne TG som potensielt blir utviklet av andre, ut av deres lommer.

Dette KAN bli helt sykt bra, så kan det jo også feile :stuck_out_tongue: 20% LOA var det vel DNB hostet opp sist. Jeg skal iallfall enten ha >200 for mine aksjer eller klamre meg til masten når skuta fikk en bedre konkurrent i baugen.

3 Likes

La oss spole tilbake noen uker å se på utviklingen.

Iløpet av særdeles kort tid har trvx meldt om pågående aktiviteter for potensielt 2 helt nye plattformer rettet mot eksisterende produkter:

Vi er godt i gang med preklinisk utvikling av den andre generasjonen av ONCOS-virus og vi har god tro på at ONCOS og Microtide -kombinasjonen kan bli en viktig brikke i dette arbeidet - til og med fungere som en plattform for fremtidige kliniske produktkandidater. Leidos er en samarbeidspartner med en unik klasse av nye sjekkpunkthemmere som vi mener passer perfekt inn i våre onkolytiske virus, sier dr. Erik Digman Wiklund, sjef for forretningsutvikling (CBO) i Targovax.

Og

Vi vet at vi er først ute med å forsøke å kombinere onkolytiske virus og RAS-vaksine, sier Soug.

De første forsøkene har startet i Valo sine laboratorier og vil fortsette gjennom 2020

I juni vil 12mnd data og BP trolig presenteres og gårsdagens refractory melanom data presentert fra replimune virker overkommelig for oncos cohort 2. De tror forøvrig at 125 pasienter vil holde for godkjennelse i denne indikasjonen, så Sougs uttalelser om N 50-90 for markedsgodkjennelse i refractory melanoma kan stemme bra!

Spennende tider i trvx men for at mcap og kurs skal bevege seg (hvertfall kortsiktig) må de nok melde noe mer konkret (tidslinjer/mål) eller en en ny og større “kina-TG” lignende avtale.

5 Likes