Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg kan nesten garantere at det finnes personell i management som har øyne både her og der.
Snakker ut fra erfaring med fb gruppen i Pho :grinning:

Har sagt flere ganger at Trvx aldri synes å kommer skikkelig ut av startgropa, og at at lyse i enden av tunnelen virker uendelig langt borte.

Tror den lave børskursen lett kan forklares med å se på de sammenlignbare selskapene.
PHO har forlengst et godkjent produkt i markedet, Nano og PCIB er godt i gang med sine godkjennings-studier, mens ULTIMO starter nå opp sine 2 godkjenningstudier hva dag som helst og tenker starte sitt 3. i løpet av året(2 av studiene med BP på laget). Og på en måte kan man også si at BgBio også er i gang med et lovende godkjenningsstudie innen Covid-19 som kan få endelig godkjenning allerede om noen få måneder.

I denne sammenligningen står fortsatt Trvx å graver i startgropa uten å komme i gang før kanskje en gang neste år om de i det hele tatt kommer igang med noe godkjenningstudium.
Nei enig med “antivelen” som etterspør en ledelse med gjennomføringskraft.

Jeg mener at det beste man nå kan håpe på er et oppkjøp til en “sånn någen lunde” ok. pris.

3 Likes

Nå var det riktignok et lederskifte i Biotec Ph., men jeg husker for ikke lenge siden så var 99% av alle innlegg på HO negative ift til det selskapet, både historikken, men også porteføljen deres. Det fantes ifølge de fleste skribenter ikke en snøballs sjanse i helvete for at dette kunne snu til det positive.
Hva har skjedd? Kun noen få måneder senere har kursen gått fra ca. 4 til 39 intradag i forrige uke. Plutselig er de negative blitt positive og stemningen generelt til selskapet er totalt snudd på hodet.
Sitter med en følelse av at den “rette” melding i targo kan gi samme utslag, ikke nødvendigvis fra 8 til 50 kroner, men noen kroner opp og stemningen vil kunne snu her også.
Det er ofte veldig lite som skal til for å endre folks holdninger og tro. De fleste glemmer fort og takk og pris for det kan man kanskje si, men å vippe negative holdninger over til bare litt positivt kan ofte være nok til å få et positivt psykologisk overtak som igjen vil gjenspeiles i økende interesse og økt aksjekurs.
Og jeg trenger sikkert ikke minne om hvor tungt psykologi veier i aksjeverden.
Meldingen idag var isolert nok ikke tilstrekkelig, men man skal heller ikke se bort fra at reaksjonen i kurs kommer de neste dagene, det har skjedd ofte tidligere i mange andre papirer, sier ikke at det skjer, men muligheten er tilstede.

12 Likes

Synes targovax leverer gang på gang.Var i forkant med komplikasjoner mtp covid-19.
Lavt forbruk og nå ansatt en skikkelig selger.
Stor informasjonsflyt er helt klart et pluss.
Det jeg derimot liker best er at alle venter på resultater og så drar De uventet info opp av hatten.Gang på gang.
Peptidevaksinen som kan gir milliardinntekt.
Nå samarbeide i dag og atpåtil CPI innebygget.Kan ta kjempemarked fra allerede etablerte aktører og vil garantert bli kjøpt opp dersom det fungerer.

Overaskende at denne ligger under milliard i MCAP, men som sagt psykologi spiller en viktig rolle.Tenker at når større aktører kommer inn så bærer det rett opp her…

12 Likes

Det at vi kanskje får et virus som muligens kan kobles med både CPI, vaksine og samtidig leveres med flere transgener (2.0) :exploding_head: For ikke å nevne TG som potensielt blir utviklet av andre, ut av deres lommer.

Dette KAN bli helt sykt bra, så kan det jo også feile :stuck_out_tongue: 20% LOA var det vel DNB hostet opp sist. Jeg skal iallfall enten ha >200 for mine aksjer eller klamre meg til masten når skuta fikk en bedre konkurrent i baugen.

3 Likes

La oss spole tilbake noen uker å se på utviklingen.

Iløpet av særdeles kort tid har trvx meldt om pågående aktiviteter for potensielt 2 helt nye plattformer rettet mot eksisterende produkter:

Vi er godt i gang med preklinisk utvikling av den andre generasjonen av ONCOS-virus og vi har god tro på at ONCOS og Microtide -kombinasjonen kan bli en viktig brikke i dette arbeidet - til og med fungere som en plattform for fremtidige kliniske produktkandidater. Leidos er en samarbeidspartner med en unik klasse av nye sjekkpunkthemmere som vi mener passer perfekt inn i våre onkolytiske virus, sier dr. Erik Digman Wiklund, sjef for forretningsutvikling (CBO) i Targovax.

Og

Vi vet at vi er først ute med å forsøke å kombinere onkolytiske virus og RAS-vaksine, sier Soug.

De første forsøkene har startet i Valo sine laboratorier og vil fortsette gjennom 2020

I juni vil 12mnd data og BP trolig presenteres og gårsdagens refractory melanom data presentert fra replimune virker overkommelig for oncos cohort 2. De tror forøvrig at 125 pasienter vil holde for godkjennelse i denne indikasjonen, så Sougs uttalelser om N 50-90 for markedsgodkjennelse i refractory melanoma kan stemme bra!

Spennende tider i trvx men for at mcap og kurs skal bevege seg (hvertfall kortsiktig) må de nok melde noe mer konkret (tidslinjer/mål) eller en en ny og større “kina-TG” lignende avtale.

5 Likes

Ganske så barnslig og tragikomisk at noen “angriper” kritiske innlegg med klovnefjes her på tråden!

5 Likes

Hva skulle man ha gjort mener du? Speede opp studier? Timeline’n her er vel rimelig kjent. Ganske interessant at helt ukjente og gode nyheter blir møtt med så mye negativitet. Ikke rart kursen er deretter spør du meg.

1 Like

Innlegget ditt var jo litt tøysete da, selv du må innrømme det. Men jeg ga deg ikke noe klovnefjes altså - men ei heller en like!

1 Like

Til flere skribenter etter mitt innlegg, helt riktig de signerer avtaler i øst og vest, men så skjer absolutt ingenting, første lisensavtalen for TG potensiell verdi 100 mill NOK, ikke en lyd over 2 år siden signering. Kina TG avtalen ikke en lyd, Parker studien ikke en lyd.
Å så til meso-studien, forventningen fra KOL, sykehus og pasientforeninger kan vi lese om i utallige medisinske media verden over. Forventingen til en ny behandling ønskes velkommen, de har en ODD som ved godkjenning gir markeds-beskyttelse i minst 7 år etter godkjenning. De gir BP innsalg av både en PD-1 og en PD-L1 slik studie-oppsettet nå er, Oncos i bare en arm. Vel å bra om det var BP som betalte for studien eller i det minste tok halvparten av kostnadene og da mener jeg ikke spons av CPI, det er en selvfølge. Klarer en ikke få med et BP på like terms på et slikt studie, så må styre varte opp med en som kan. Lytt på MC etter meso-data og hør ØS irritert svare på spørsmål om upfront. Det er spons som er vanlig forteller han, lista er spons og da blir det snaut det i følge studie-oppsettet hvor BP i tillegg sikrer seg med 2 x CPI.

3 Likes

«Trvx fortsatt står og graver i startgropa … og om de i det hele tatt kommer igang»

Det du skriver har lite med kritisk innlegg å gjøre, kanskje vanskelig for deg å forstå .

Det er nok bare sånn det er når folk har investert penger i meningene sine, og noen sier noe som kan bety at de har gjort en dårlig investering, da blir det belønnet med en :clown_face: eller sågar en :poop:, :smiley:

For noen uker siden var det jo helt krise å nevne at vi kanskje stor foran en emisjon. Den det ville jo være helt idioti å gjøre en emi nå når vi stod foran så mange nyhetslipp, men nå har vi bare “partneren” igjen så får vi se hva som skjer…

Ang ØS, så dekker han vel inn sine avgjørelser når han flere ganger har sagt at Trvx ikke er noe for småaksjonærer (retail). De som likevel satser, må da regne med å selge før emi, eller øke beholdningen med 30-40% etterhvert som de blir utvannet, så enkelt er det.

4 Likes

Nå er jeg rimelig fersk Trvx aksjonær, men jeg må få spørre hva som aktualiserer emisjon nå?

Styret gjorde det ved siste gf når de fikk mandat til inntil 40%.

1 Like

Selskabet leverer aftaler på teknologier, der ultimativt må give et produkt med følgende egenskaber:

  • ONCOS (v1.0 + v2.0 med endda flere transgener) +
  • TG coating (peptider) +
  • CPI (stimulus transgen) +
  • GM CSF (stimulus transgen)

… man forestiller sig en pipeline, hvor ONCOS som første trin produceres med de respektive transgener (GM CSF + CPI + evt. bidrag fra ONCOS v2.0) og efterfølgende coates med TG; dette eventuelt i kombinationsbehandling med traditionel chemoterapi.

Ganske vist et visionært - men bestemt teknologisk muligt - oplæg.

8 Likes

Det sikrer dem seg selvsagt for hvert år.
I 2019 30% og i 2020 40%.
Selv om det ligger i kortene at en emisjon kommer så kommer den vel neppe de neste månedene.
Synes bare det er et utrettelig og unødvendig fokus på emisjoner.
Farmabransjen er meglerhusenes emi mekka

Alltid en fornøyelse å lese trvx tråden når det kommer meldinger fra selskapet. Da strømmer permanent negative folk til for å klage på alt mulig, syte over ledelsen, og snakke om emisjon uansett hvor liten grunn det er til det.

Meldinger som i dag, eller som ved forrige samarbeid, burde i mine øyne tolkes enten nøytralt eller svakt positivt, men her blir det meste antatt å være negativt. Å innlede samarbeid med andre tolkes vel som “bevis” for ledelsens udugelighet, med denne “spesielle” stemningen som råder her.

Meldingen var i mine øyne svakt positiv, og emisjon er nok akkurat like uaktuelt som før. Men, det påvirker heller ikke selskapets fundamentale situasjon på kort sikt vesentlig, og med den negative stemningen som rår og gitt at situasjonen er som den er, så er det vel heller ikke å forvente at dette var det som skulle snu momentum i aksjen permanent.

For min del er jeg svært spent på melanomdata, og føler at det er hendelsen som kan bevise at oncos-102 virkelig leverer noe unikt og positivt som kan dra kursen oppover. Data herfra kommer i henhold til mine estimater en gang før oktober, og det blir svært spennende. Safety fra peritoneal, diverse prekliniske samarbeid osv, det er positive ting i mine øyne, men det endrer ikke på den fundamentale situasjonen for selskapet som er at data fra meso + melanom til sammen gir grunnlag for videre studier (eller ikke) for oncos-102, som er det viktigste for selskapet.

Men jeg blir som sagt alltid litt overrasket over hvordan enkelte klarer å tolke det meste negativt.

21 Likes

Kan kanskje ha noe å gjøre med at nivået på de kritiske innleggene er tragikomisk

2 Likes

Kursen på selskapet etter alle disse nyhetene er også tragikomisk…

3 Likes

Det er det nok bred enighet om, men det er ikke nødvendigvis selskapets skyld. Det koker ned til om kommende utlesninger blir gode eller ikke. Det er så enkelt som det. Om Oncos fungerer bra, blir TRVX solgt. Så får vi se hva premien i så fall blir.

3 Likes