@antivelen og flere andre skribenter spekulerer angiveligt over, hvorfor selskabet endnu ikke er solgt - eller på anden måde har landet større aftaler, der tilfører kapital og hjælper selskabet videre uden yderligere støtte fra markedet. Mens det er forståeligt at metaltrætheden melder sig, så må man orientere sig, før man positionerer sig.
Jeg gentager endnu engang, at Øystein Soug af flere omgange har informeret markedet om, at strategien primært er at skabe stærke data og dernæst positionere sig med tanke på dét han kalder “a good deal”.
Der er sikkert mange her der bliver svært positive i trusserne over udsigten til at selskabet bliver solgt til kurs 35,00 pr. aktie, men man må notere sig, at de store aktionærer er positioneret med tanke på rigtige penge (dvs. langt over 35,00 pr. aktie).
Mens det er sandsynligt, at ledelsen, efter fremlæggelse af de kommende read outs (herunder data på ONCOS v2.0), kunne sælge selskabet “as is”, er min forståelse, at man ser en fortsat værdiskabelse før der er handlet i overensstemmelse med ovenstående strategi.
Spørgsmålet er derfor, om man vil acceptere 35,00 pr. aktie “as is”, eller følge strategien og sælge selskabet til en væsentligt højere kurs (uagtet at dette medfører nødvendig udvanding); der er selvsagt væsentlig forskel på at sælge på 35,00, 52,50 eller 80,00 men som aktionær anerkender jeg, at ledelsen varetager den overordnede præmis om at prisen på selskabet ultimativt skal afspelje de fundamentale værdier.
Det er min opfattelse, at ledelsen (senest med gårsdagens melding) positionerer selskabet jfr. den udmeldte strategi og jeg må derfor som aktionær vælge, om jeg bliver siddende eller står af toget; jeg vælger at blive siddende.
Stay strong.