Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Valgte å øke litt mer i dag på 7,50.
Selskapet bygger verdier gjennom spennende tilnærminger og fikk samtidig løftet ut en stakkars og sliten aksjonær som hadde fått nok av elendigheten :sweat_smile:

2 Likes

Partneravtale med et BP selskap er drømmen for 2020 - Ikke oppkjøp, aldri vært.

Det hele handler om at finde en balance mellem at tage imod kapital + CPI til kliniske studer (og kompromittere forhandlingspositionen eftersom BP allerede har taget yderligere risici) vs. begrænse håndsrækningen så meget som muligt og bevare forhandlingspositionen.

Med andre ord, så snart du inviterer BP ind af hoveddøren, så reducerer du også dit mulighedsrum for at forhandle med evt. andre interessenter.

Det jeg i al beskedenhed forsøger at sige er, at ledelsen (set fra min optik) søger at køre den uafhængige strategi så længe som markedet accepterer det.

edit: checker ud for denne uge; ses i åbningsauktionen mandag.

1 Like

Jo, er ikke mange år siden vi snakket om 2018-2019 som potensielt år for oppkjøp. Tidsrommet man forventer oppkjøp flyttes regelmessig når man kommer for nærme til at det virker sannsynlig lenger, og etterhvert som ting blir utsatt/lagt på is. Egentlig skulle vi vært et stykke ute i fase 3 med TG og Oncos-102 nå og da også kjøpt opp, om forventningene fra 2015-2016 hadde vist seg å være riktig.

4 Likes

Det er nok mange aksjonærer som håper på oppkjøp av Targovax, som i de andre norske bioteks.
Jeg tar gjerne et oppkjøp, gjerne på 35 kr, men helst mye mer :money_mouth_face::+1:

aborum

Jeg tror du misforstår hva dette er om, ved godkjenning kan BP ta den prisen de ønsker for sin CPI uten at trvx kan gjøre noe med det. 2x CPI som BP har lagt opp til vil øke prisen vesentlig på behandlingen, kanskje må trvx redusere prisen på Oncos. Særlig er dette uheldig når vi vet at forskjellen mellom 1 x CPI eller 2 x CPI er svært liten. Det er Oncos som utgjør forskjellen og BP stikker av med hovedgevinsten.
Alt dette måtte vi akseptere om BP tok hoveddelen av kostnaden, men det ØS legger opp til er at vi tar kostnaden og gir BP alle rettigheter.

Hvilken forhandlingsposisjon mener du vi er i ved markeds godkjennelse, ligger det noe i avtalen om royalty fra CPI til trvx ved godkjennelse, ligger det en milepæls betaling ved markeds tilgang. Det er helt akseptert at den som har tatt risikoen og betalt skal tilgodesees ved godkjennelse være seg trvx eller BP.
Kommer det en avtale som tilgodeser trvx i form av royaltys eller cash er alt OK fra min side, men ingenting bare spons da burde ledelsen gå i hie og bli der.

3 Likes

Det samme gjeldene trvx, men la nå oncos bevise det den trenger også bli godkjent før du behymrer deg ytterligere. En klar og tydelig trend i flere indikasjoner tilsier at det er behov for flere oncos injeksjoner som da betales pr administrasjon. Det vil jo også trolig tilsi mer $$ for trvx.

Du mener altså at ledelsen burde skamme seg hvis de leverer som guidet?

Da legger du lista på ett interessant nivå, og du får nok gleden av å spre eder og galle i årevis framover.

3 Likes

Whatsthat,

Jeg svarte aborum på det han mente ville gi trvx en bedre forhandlingsposisjon, ta alle kostnader selv og prøve å komme i en forhandlingsposisjonen etter en godkjennelse. Det er neppe en god forhandlings strategi.

Jcp,

Leverer de bare spons, tviler jeg på tidshorisonten du beskriver som årevis.

Hvem er det som selger disse dagene og trøkker ned kursen til stadighet? Liten bevegelse på topp50 som tyder på at dem mer eller mindre sitter i ro.
Foruten den posten på 175k forleden dag snakker vi vel i bunn og grunn om relativt beskjedne poster.
Er det stort sett småsparere som delvis har gått lei og samtidig ser kjappere penger i andre selskaper?
For min del handlet investeringen i TRVX om at det kan komme særdeles spennende og ikke minst kursdrivende nyheter de neste 1-4 månedene samt at selskapet er etter mine begrep særdeles behagelig priset.
Til tross for meldingen igår og oppgang så det knaker ellers så omsettes altså TRVX nesten 1 krone under kurs forrige uke.
Tanker?

1 Like

Dagsomsetningen har alltid vært beskjeden med et par unntak.
Det er av den grunn sannsynlig at det er noen småspekulanter som driver kursen nedover. Topp 50 er samtidig uendret … sånn ca.

1 Like

Utbroder gjerne, forstår ikke hva du prøver å si.

1 Like

De har trolig ingen kort å spille på dersom dagens ukjente BP er Merck. Hvis AZ også ønsker å bedre sine resultater i meso og melder seg på, så er situasjonen straks annerledes…

Gir BP alle rettigheter… altså, enten er du part i forhandlingene og vet mer enn oss eller så har du ingen mulighet til å vite hva de gir fra seg. Dette er åpenbart et bullshit utsagn

Det er klart targo ikke gir fra seg alle rettigheter. Sannsynligvis mindre med bare cpi enn ved cpi pluss cash

1 Like

Kanskje vi skal vente å se hva avtalen blir, før vi kritiserer for mye? Bedre å kommunisere utad en begrenset avtale, og heller melde en som er bedre🤷‍♂️ 12 mnd dataene, er vel det som avgjør hva vi får!

6 Likes

Whatsthat,

I motsetning til flere her inne samt ledelsen i trvx mener jeg at vi sitter på meget gode forhandlingskort. ODD, en mulighet til en registrerings studie i en første linje indikasjon med data som allerede overgår SOC uten CPI, det er særdeles sterke kort.
Men utfallet av forhandlinger er mye mer enn hvilke kort en besitter, en god avtale avhenger av spillerens dyktighet, om det ikke var slik ville ikke dyktige forhandlere hatt en plass ved bordet. De ØS møter på andre siden av bordet gir ikke mer enn de må og det gjelder for både Merck eller AZ.

1 Like

Slenger meg på @Guny her… hvem vet kanskje ØS og co slenger inn noen opsjoner også.

1 Like

Er ikke det du beskrive her nøyaktig det selskapet prøver på i disse dager?

Man har potensielt vekket TG til livet via avtale i Kina. Samarbeid med blandt annet Valo og Leido skal vel også være med på å underbygge verdiene og mulighetene i TRVX?

Alle disse meldingene som har kommet den siste tiden er med på å underbygge produktet TRVX. Hadde BP kjøpt TRVX billig uten at vi hadde fått vist disse mulighetene før eterpå så kan jeg love deg det hadde vert mange sure miner her inne på TI.

3 Likes

En kan selvfølgelig tro det verste og håpe på det beste, men det er dårlig forvaltning av våre verdier om de underrapporterer, markedet forventer det verste det gjenspeiles på kursen.

En god helg til alle,

1 Like

… heldigvis er der en helt naturlig løsning på den problemstilling og den ligger ret forude mandag morgen 09:00.

3 Likes