Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

7 Likes

Holder vanligvis ikke mye av teorier om kursmanipulering på børsen, men i går måtte jeg heve øyenbrynene.
I sluttauksjonen ble det omsatt 10 aksjer. Det hevet kursen fra 7,35 til 7,47 med resultatet av at kursutviklingen i dag er negativ.

På ingen måte uvanlig at det omsettes et fåtall aksjer i sluttauksjonen … alle selskaper.
Utføres vanligvis av enkeltpersoner.

Liten eller ingen kurtasje på ASK gjør dette mulig.

Hadde vært digg med en sånn Robinhood-effekt fra et lass med retailere i $TRVX også. Kanskje noen må tipse amerikanske millenials om hvor billig norsk biotech er?? :smiley:

1 Like

Dagens lottotrækning peger på 7,30 som vindertallet … er folk friske på 7,30 - 7,35? :slight_smile:

edit: køberne følger med op … klassisk udtrætning af sælgersiden vi ser her.

1 Like

Da har jeg tatt frem dimmelenken.
Kun 15 børsdager, inkludert dagens, til vi får 12 mnd data på meso + offentliggjøring av hvilken heldig big farma partner som får lov til å bli med å utvikle 1.linje behandling for indikasjonen.

Får håpe de fleste aksjonærer har nok is i magen til å vente ut utfallet av dette. Jeg tror offentliggjøringen av denne avtalen fort kan gi 30 - 70 % oppgang i aksjen de påfølgende dagene. Markedet bare elsker BP-samarbeid for norske bioteks :ok_hand:

5 Likes

Tja, 6 måneders data kom 21 januar… Sånn sett minimum 8 børsdager til første mulige dato.

3 Likes

Transcript fra Q1:

The mesothelioma is a randomized trial in combination with standard of care chemotherapy. And we have released the first set of data, and we’re now following the patients. So 9-month data, we just issued a short press release, and 12 months data will come later this second quarter

Så mulig 8 dager tidligst, men uansett innen utgangen av andre kvartal, dvs tirsdag 30.juni.

3 Likes

CEO er sikkert passe lei av div. personangrep fra utålmodige aksjonærer. Vil nok legge frem alle relevante nyheter så fort som mulig for å få arbeidsro.

1 Like

Tror egentlig ikke CEO mister arbeidsro eller nattesøvn over småpratet her :eyes:

5 Likes

ser på volum og aktivitet… Virker som om “selgerene” er ute… Update i Juni er så å si i vente, så tenker at inngang på disse nivåene kan være bra :slight_smile:

Om Øystein lot seg affisere det minste av hva som ble sagt om hans utøvelse av sin jobb, ville jeg si at vi hadde ett problem. Ang mennesket Øystein Soug, så er jeg levende overbevist om at han er ett like bra menneske som folk flest.

1 Like

Enig, mener det er lett å kritisere avgjørelser som ble tatt da ting var usikkert når man vet utfallet. Tror også en del av kritikken er ventilasjon av frustrasjon over kursutviklingen, som ofte ikke sammenfaller med det som har skjedd i caset. Targovax har vært mer transparente de siste 12-15 mnd, og for meg ihvertfall har tilliten til ledelsen økt ganske mye i den perioden. Nå tror jeg man kan danne seg relativt realistiske formeninger om case og verdi ut ifra tilgjengelig informasjon, uten å måtte bli overrasket av bråe utsettelser eller endringer som ikke har gitt mening tidligere i forhold til det som var kommunisert. De har tatt kommunikasjonsproblemet fra 2017-2018 på alvor og gjort mange tiltak som har gitt oss bedre oversikt. Om markedet reagerer med å belønne eller straffe det er ikke ØS sin feil. Bedre at han er ærlig for oss som bryr oss om selskapet og investeringen vår på lang sikt enn å midlertidig være halv-ærlig for å få opp kursen, for så å melde om utsettelser f.eks.

5 Likes

Hei Legoland, hvis SAXO´s beholdning er rundt 450k - så har du fin beholdning :star_struck: :+1:
Selv har jeg bare 32k

Oncos vs Covid next?

Currently we are entering an exciting stage, focused on the development of adenovirus-based vaccines, and the results from on-going clinical trials may contribute to improve our knowledge and develop an effective vaccine against COVID-19.

3 Likes

Spennende at Oncos blir nevnt her!

Oncos next gen også?

1 Like

Derfor ville det være ulogisk å være negativ til selskapet. Reduserte en del da TG ble satt på vent, men siden har troen kommet enda sterkere tilbake.
Ifølge velinformerte kilder er det det første millionen som er tyngs. Så mist ikke motet.
Targo ligger ca 14 dager etter i løypa til PCIB.

Ref din link @Whatsthat og Oncos-401

2 Likes

Hadde dette vært i tilknyting til Pcib eller noen andre norske bioteks hadde kursen gått i taket;)

Kan være greit at kursen ikke går bananas på rykter og håp … fallhøyden kan bli brutal om man ikke innfrir.

1 Like